حافظه PCIe 4.0 پردازنده راکت لیک اینتل عملکرد بهتری نسبت به رایزن AMD دارد

Rocket Lake اینتل در سه ماهه ابتدایی برای انتشار عرضه شده است ، و به روش سنتی ، این شرکت شروع به اذیت کردن اعداد عملکرد سخت بازی در CES 2021. اکنون ، Ryan Shrout ، مدیر ارشد استراتژیست عملکرد اینتل، از طریق توییتر نتیجه معیار جدیدی را نشان می دهد که نشان می دهد گل سرسبد Rocket Lake Core i9-11900K که سریعترین تراشه اصلی AMD ، Ryzen 9 5950X را با 11٪ در معیار ذخیره سازی که توسط Allyn Malventano ، تحلیلگر فنی ذخیره سازی اینتل انجام شد، شکست داد. این شرکت می گوید که عملکرد سریعتر به لطف رابط PCIe 4.0 در مادربردهای سری 500 خود برای Rocket Lake ارائه می شود.

اینتل کمی دیرتر در استفاده از PCIe 4.0 دیر شده است ، AMD دو سال پیش از رابط سریعتر استفاده کرد، اما اینتل سرانجام با Rocket Lake حرکت می کند. نتایج اینتل نشان می دهد که “نتایج ممکن است متفاوت باشد” ، و مانند همه معیارهای ارائه شده توسط فروشندگان ، شما باید نتایج را با نمک مورد نیاز دریافت کنید.

اینتل برای مقایسه آن تست Quick Storage Benchmark PCMark 10 را انجام داد ، که یکی از چهار معیار احتمالی مجموعه تست محبوب است. اسناد PCMark 10 نشان می دهد که این “یک آزمون کوتاه تر با مجموعه کوچکتر از ردیابی های واقعی کمتری است که برای آزمایش درایوهای سیستم کوچکتر استفاده می شود که نمی توانند معیار Full System Drive را که ما در بررسی های SSD خود استفاده می کنیم ، اجرا کنید. این آزمون کارهای ساده مانند انتقال / کپی پرونده های کوچک را انجام می دهد و ردیابی های Microsoft Excel ، Adobe Illustrator و Photoshop را اجرا می کند که عملکرد واقعی را تقلید می کند.

 

 

 

 

همانطور که گفته شد ، تست های ذخیره سازی دیگر PCMark 10 بسیار بیشتر طلب می کنند. با این حال ، معیارهای توسعه یافته گلوگاه را به سمت دستگاه ذخیره سازی سوق می دهند ، تا حد زیادی CPU / رابط را از معادله خارج می کنند زیرا آزمایشات به قسمت بسیار بزرگی از درایو دسترسی پیدا می کنند تا درایو را به حالت تخریب برسانند. این راه طولانی برای گفتن این است که استفاده از معیار کوتاه تر در تلاش برای جدا کردن پردازنده یا رابط PCIe 4.0 به عنوان گلوگاه منطقی است.

اینتل هر دو سیستم آزمایشی را با یک درایو برای سیستم عامل و یک PCIe 4.0 1TB سامسونگ 980 Pro ثانیه به عنوان دستگاه تست مجهز کرده است. اینتل این درایوها را به یک کارت رایزر قرار داده شده در شکاف PCIe متصل می کند ، که باید هرگونه تداخل در توپی کنترل کننده پلت فرم (PCH) را در نتایج آزمون از بین ببرد. ما یادداشت های آزمایشی را در زیر آورده ایم.

نتایج کاملاً ساده است؛ اینتل ادعا می کند که Rocket Lake در این معیار 11 درصد سریعتر از Ryzen 9 5950X است و قابل ذکر است که این به معنای داشتن “سریعتر” اتصال PCIe 4.0 فیزیکی نسبت به مادربردهای AMD نیست. در عوض ، عملکرد ذخیره سازی تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله درایورهای سیستم ، سیستم عامل مادربرد و عملکرد پردازنده قرار می گیرد. در مجموع ، اینتل ادعا می کند که این عوامل با هم ترکیب شده و باعث می شود Rocket Lake در آزمایش ها برتری داشته باشد.

عملکرد ذخیره سازی سریع مهم است و حرکت دیرهنگام اینتل به رابط PCIe 4.0 مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال ، قابل توجه است که حتی اگر اینتل در عملکرد ذخیره سازی پیشتاز باشد ، سیستم عامل های مدرن Ryzen AMD اتصال PCIe 4.0 بیشتری را ارائه می دهند: چیپست Z590 اینتل برای دستگاه های متصل به PCH از خطوط PCIe 3.0 استفاده می کند ، در حالی که PCH AMD از PCIe 4.0 استفاده می کند.

اینتل برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی M.2 به تراشه های Rocket Lake یک رابط مستقیم PCIe 4.0 x4 اضافه کرده است و شما یا باید از این رابط استفاده کنید یا SSD خود را در کارت Riser در اسلات PCIe قرار دهید تا بهترین عملکرد ممکن را باز کند. با دریاچه راکت. خیلی بد است که اینتل درایوهای Optane خود را برای رایانه های رومیزی از بین برد ، یا ممکن است تفاوت برجسته تری در معیار مشاهده کنیم.

عملکرد سریعتر ذخیره سازی به نفع کاربرانی است که تمایل به انتقال پرونده های بزرگ و همچنین افرادی که دارای بار کاری بیشتر در کلاس پرمخاطب هستند ، مانند ویرایش فیلم سنگین ، دارند ، اما بیشتر گیمرها تفاوت در شرایط معمول را متوجه نمی شوند. شما می توانید هر آنچه درباره Rocket Lake می دانیم را در اینجا مشاهده کنید ، اما باید منتظر سیلیکون نهایی باشیم تا ببینیم که تراشه ها در سلسله مراتب عملکرد CPU Benchmarks چگونه جمع می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری