ای ام دی

ای ام دی در کامپیوتکس 2022 مجدداً تأیید کرد که پلتفرم مادربرد AM4 آن به جایی نمی‌رسد و در آینده قابل پیش‌بینی به بخش بازی‌های رایانه‌های شخصی خدمت خواهد کرد و به نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است در نظر دارد نسخه‌ای از Zen 4 را برای آن عرضه کند.

ظاهرا AMD در نظر دارد Ryzen 'Zen 4' را با پشتیبانی از DDR4 روی مادربردهای AM4 موجود عرضه کند
شایعه شده که تیم قرمز ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای آوردن پردازنده‌های Ryzen بر اساس معماری هسته Zen 4 بر روی پلتفرم تراشه AM4 باشد. 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

با در نظر گرفتن همه موارد، AMD قبلاً اعلام کرده است که پردازنده‌های Zen 4، یا Ryzen یا EPYC، فقط از حافظه DDR5 پشتیبانی می‌کنند، بنابراین این بدان معناست که هیچ DDR4 IMC روی هسته Zen 4 وجود ندارد. اگر تیم قرمز قرار بود Zen 4 را روی مادربردهای AM4 موجود بیاورد، باید انواع خاصی از تراشه را بسازد که DDR4 IMC لازم را در خود جای دهد زیرا AM4 یک پلت فرم تمام DDR4 است.

CPU های جدید Ryzen برای مادربردهای AM4 دارای چیپلت های Zen 4 هستند و احتمالاً با cIOD موجود (IO die) که از PCIe Gen 4.0 و DDR4 پشتیبانی می کند جفت می شوند. با این احتمال که سری Ryzen 7000 AMD 'Zen 4' احتمالاً ابتدا وارد بخش رده بالا شود، AMD می خواهد نوعی عمل در بخش پایین رده و جریان اصلی داشته باشد و قطعاً این چیزی نیست که AM5 با DDR5 در آن ارائه خواهد کرد. شروع سفرش

رابرت هالوک از AMD در مصاحبه ای تایید کرد که AM4 و AM5 با هم وجود خواهند داشت و ممکن است CPU های جدیدی برای پلتفرم های موجود وجود داشته باشد:

AMD در مقابل Raptor Lake اینتل که نه تنها از مادربردهای سری 600 فعلی پشتیبانی کامل می کند، بلکه با هر دو نوع DDR5 و DDR4 پشتیبانی می کند، در موقعیت بسیار سختی قرار خواهد گرفت. برای مقابله با Alder Lake، AMD به سرعت مجموعه‌ای از قطعات اصلی Ryzen 5000 و CPU 5800X3D را راه‌اندازی کرد. باید همین کار را انجام دهد تا پردازنده‌های اصلی Raptor Lake اینتل را دور نگه دارد و این بار، تنها راه‌حل ممکن، قطعات X3D بیشتر در معماری هسته‌ای Zen 3 یا نسخه‌ای از Zen 4 با سازگاری DDR4 است.

با این اوصاف، پردازنده‌های Zen 4 Ryzen برای سوکت AM4 بازار رده بالا را هدف قرار نخواهند داد و ما می‌توانیم تا 8 هسته و 16 رشته را انتظار داشته باشیم، اما این در صورتی است که AMD واقعاً به این برنامه ادامه دهد. بنابراین در حال حاضر، این فقط یک شایعه است، اما جالب است که ببینیم AMD برای پایگاه کاربران AM4 خود که ممکن است بخواهند خرید Zen 4 را برای یک یا دو نسل متوقف کنند، چه چیزی آماده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری