ایسوس وارد بازار اس اس دی ها می شود

ایسوس که بزرگترین سازنده مادربرد در جهان است و به طور کلی یکی از بزرگترین تولید کنندگان سخت افزار رایانه شخصی در جهان است، تقریباً هر چیزی را که می توان تصور کرد، از ماوس پد گرفته تا نمایشگرهای با فرمت بزرگ، ارائه می کند. اما چند چیز وجود دارد که در مجموعه ایسوس گم شده است. از جمله آنها درایوهای حالت جامد هستند. اما به نظر می رسد که این شرکت به زودی این شکاف را پر خواهد کرد.

این شرکت روز شنبه، درست چند هفته قبل از نمایشگاه تجاری Computex 2022، تیزری با درایو ROG Strix SQ7 خود در صفحه فیس بوک تایوانی خود منتشر کرد. ROG Strix SQ7 امروز با بهترین SSD ها مبارزه خواهد کرد.

این تیزر به مشخصات فنی دقیق محصول اشاره نکرده است، اما فقط می گوید که این یک درایو 1 ترابایتی M.2-2280 با رابط PCIe 4.0 x4 است که به زودی عرضه می شود. مناسب برای رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها و احتمالاً آخرین کنسول پلی استیشن 5 سونی.

پخش کننده حرارتی نسبتا ساده گرافن نشانگر چیزی نیست. این می تواند یک راه حل متوسط ​​SSD کلید در دست میان رده یا یک درایو سفارشی با کارایی بالا با یک کنترلر و سیستم عامل اختصاصی را پنهان کند (به عنوان مثال، SSD مشتری 980 Pro سامسونگ با یک پخش کننده حرارت گرافن عرضه می شود). با توجه به اینکه این اولین تلاش ایسوس برای ورود SSD های داخلی است، ما معتقدیم که منطقی است فرض کنیم که این شرکت از یک راه حل کلید در دست استفاده می کند، اما با برخی سفارشی سازی ها برای توجیه نام تجاری ایسوس ROG. در همین حال، ظرفیت 1 ترابایتی نشان می دهد که ایسوس می خواهد به نقطه شیرین بازار SSD های بازی بپردازد.

تقریباً همه سازندگان پیشرو سخت‌افزار بازی (گیگابایت، MSI، چند مورد) در سال‌های اخیر شروع به ارائه SSD کردند. البته، این یک تجارت پرخطر است زیرا هزینه ها و قیمت های SSD به دلیل نوسان قیمت های NAND 3D در نوسان است و رقابت بسیار سخت است. با این حال، شما یک جریان درآمد ثابت از مشتریان وفادار و قرار گرفتن در معرض بیشتر برند خود به عنوان پاداش دریافت می کنید.

علاقه‌مندانی که سخت‌افزار پیشرو مانند پلتفرم‌های مبتنی بر پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake اینتل را خریداری می‌کنند، مشتاقانه منتظر SSD‌هایی با رابط PCIe 5.0 x4 هستند. متأسفانه، این پلتفرم‌های SSD برای مدتی برای پرایم تایم آماده نخواهند شد، بنابراین ایسوس در حال ساخت درایو PCIe Gen4 است. به هر حال، اولین محصول همیشه یک آزمایش است، پس چرا با یک پلتفرم اثبات شده نروید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری