کمبود کارت گرافیک

ایسوس می گوید کمبود GPU می تواند نتیجه بازده کم تولید “بالادست” از انویدیا باشد

علاقه مندان به رایانه های شخصی و کاربران معمولی به دلیل مشکلات شدید موجود در بازار ، در دستیابی به روزآمد کارت ویدیوی بعدی خود مشکل دارند. در حالی که بسیاری استخراج رمزنگاری را مقصر میدانند ، سازنده پردازنده گرافیکی Asus معتقد است که این مسئله کاملاً چیز دیگری است: تولید ناکافی در بالادست.


این شرکت طی یک کنفرانس اخیر سرمایه گذاران ، که در آن ایسوس پیرامون موفقیت ها و شکست های خود در سه ماهه پایانی صحبت کرده است ، این نظریه را مطرح کرد. بزرگترین مشکلی که ایسوس با آن روبرو است و بدون شک سایر شرکت های GPU کمبود قابل توجه کارت های انویدیا است.


ایسوس در این تماس می گوید: “حدس ما این است که این شکاف ممکن است ناشی از بازده کمتری در بالادست باشد. در مورد اینکه چه زمانی [انویدیا] می تواند این عملکرد را افزایش دهد ، پیش بینی آن برای ما سخت است.”
چندین دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است Nvidia کارتهای کمتری از آنچه پیش بینی شده است تولید کند. شاید این شرکت عمداً تولید خود را برای انتظار برای رمزگذاران محدود کرده است ، یا شاید فقط تقاضای کمتری برای تعطیلات بعد از تعطیلات (یکی از مشهورترین نظریه های موجود در آن) را حساب کند.یا شاید ، همانطور که ایسوس در بالا اشاره کرد ، کاهش سرعت به تغییر اخیر انویدیا (نسبتاً) به گره تولید 8 نانومتری سامسونگ برای برخی از پردازنده های گرافیکی Ampere بستگی دارد.


هدف از این حرکت کاهش بار TSMC بود که از قبل کاملاً با ظرفیت بود اما اگر اکنون منجر به بازده کمتری شود مانند کارت های قابل استفاده کمتر در هر ویفر تولید شده – ممکن است انویدیا از انتخاب خود پشیمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری