انواع هدفون بی سیم برتر 2020  برای کاربردهای مختلف

 

مردم  به هنگام خرید هدفون ، اولین چیزی که معمولاً می خواهند بدانند این است که بهترین هدفون موجود در بازار کدام است! یا بهترین برندهای های تولید کننده هدفون بی سیم کدامند! اما به نظرم چنین سوالاتی مثل این است که از یک شخصی بپرسند بهترین موسیقی که تا حالا گوش دادی چیست؟ مطمئناً موسیقی های مورد علاقه همه ما، تعدادشان خیلی گسترده تر از آن است که ما به همین راحتی از بین هزاران موسیقی که تا به حال گوش دادیم، یک مورد را به عنوان بهترین انتخاب کنیم.

بنابراین بهتر است سوال مان را به این شکل مطرح کنیم؛ هدفون مناسب کار ما کدام است! برای انجام چه کاری قصد خرید هدفون دارید! برای پاسخ به این سوالات باید مواردی از قبیل سلیقه شخصی شما، ویژگی هایی که از هدفون مورد نظرتون انتظار دارید و میزان بودجه شما برای خرید هدفون باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال ویژگی های یک هدفون مناسب برای گوش دادن به موسیقی با بیس بالا با ویژگی های هدفون مناسب برای ورزشکاران حین فعالیت و تحرک متفاوت است.

 

 

آیا شما محصولات صوتی هدفون و هدست را یکسان می دانید! اگر این طور فکر می کنید باید بگویم کاملاً در اشتباه هستید، گفتنی است  هندزفری ها در 3 دسته قرار دارند: ایرفون، هدفون و هدست. در این مقاله با ما همراه باشید که قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با محصولات ذکر شده را در اختیار شما بگذاریم.

 

تفاوت هدفون با ایرفون Earphone یا In-ear

ابتدا یک تعریف مختصری از ایرفون داشته باشیم: ایرفون نوعی هندزفری کوچک است که در داخل کانال گوش قرار می گیرد و با عنوان هندزفری های داخل گوشی معروفند. این مدل هندزفری در دو مدل سیمی و بی سیم طراحی و تولید می شود، که انواع بی سیم آن ب اسم های ایرباد و ایرپاد شناخته است. ایرپاد از محصولات برند اپل است، در واقع نوعی ایرباد هست که اپل در نام تجاری آن کمی تغییرات اعمال کرده است.

ایرفون مجرای گوش را مسدود نمی کند، از این رو بدترین عملکرد صوتی را در دسته انواع هندزفری ها دارد. در مقابل هدفون بطور کامل مجرای گوش را می بندد، در نتیجه عملکرد صوتی با بیس فوق العاده ای را ارائه می کند.

 

مشخصات انواع هدفون

انواع هندزفری بی سیم روی گوش On ear

این دسته هدفون بی سیم با ویژگی فوق شنیداری، دارای پدهای گوشی متوسطی هستند که بر روی گوش قرار می گیرند. این پدها سبب ایجاد حس راحتی در گوش شما به هنگام موسیقی گوش دادن می باشند.

انواع هدفون بی سیم دور گوش Over ear

هدفون های دور گوش، دارای گوش های بزرگتری هستند که در اطراف گوش قرار می گیرند. این هدفون ها دارای گوش های بزرگتر هستند که در اطراف گوش قرار می گیرند.  به طوری که شما قادر به شنیدن هیچ صدایی از محیط بیرون نخواهید بود و می توانید در یک سکوت مطلق به موسیقی گوش دهید. هدفون های دور گوش نیز مانند ایرفون ها در دو مدل سیمی یا بی سیم در بازار موجود می باشند.

 

تفاوت هدست Headset و هدفون

هدست در دسته هدفون ها قرار دارد با این تفاوت که دارای میکروفون هستند و اغلب برای تماس های تصویری و صوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

هدفون بی سیم در مقابل هدفون سیمی

از وقتی که اپل سر جک هدفون را در آیفون حذف کرد، ایرفون و هدفون های بلوتوثی بی سیم جایگزین انواع سیمی شدند. در آخرین ترندهای ارائه شده از هدفون های بی سیم، دوتا سیم اتصال گوشی ها نیز حذف شده است.

 

 

 

مشخصات فنی انواع هدفون ها

نویز کنسلینگ

فناوری active noise cancellation  معروف به ANC که به مانع از ورود انواع نویز، سرو صداهای محیط اطراف به داخل گوش می گردد. در واقع هر نوع نویز خارجی را حذف می کند. این فناوری طی سالیان متمادی به عنوان ویژگی های انواع هدفون های گران قیمت بود، اما امروزه در ایرفون ها و هدفون ها نیز رد پای فناوری نویز کنسلینگ دیده می شود.

فناوری نویز کنسلینگ، سر و صدای محیط اطراف را توسط میکروفن اسکن کرده و با تولید یک نویز هم اندازه با سر و صدای محیط اطراف، نویز بیرونی را خنثی می کند.

با فناوری نویز کنسلینگ می توان در آرامش و سکوت مطلق , بدون هر نوع مزاحمتی موسیقی دلخواه خود را گوش دهید. نویز کنسلینگ یکی از پیشرفته ترین ویژگی های بکار رفته در ساخت انواع هدفون ها می باشد که  مناسب استفاده در مکان های شلوغ و پر سر و صدا مانند کارگاه های صنعتی ، مترو و یا قطار و هواپیما می باشد.

 

 

ایرکاپ هدفون در حالت پشت باز یا بسته

این هدفون ها در بازار با نام های  Open Back یا Close Back شناخته می شوند.

در هدفون‌هایی که قسمت پشت ایرکاپ ( محفظه گوشی)آن ها بسته است، ، صدا در ایرکاپ به صورت یک چرخه جریان می یابد و از آن خارج نمی شود. در واقع صدا در داخل محفظه گوشی ایزوله می شود و در محیط اطراف پخش نمی گردد. این نوع هدفون ها  برای گوش دادن به موسیقی با بیس قوی بسیار مناسب است.

هندزفری بی سیم با Air Cup  پشت باز، بر روی قسمت بیرونی ایرکاپ منافذی وجود دارند، که اجازه می‌دهند صدا از داخل ایرکاپ به قسمت بیرونی عبور کند.  صدا تولید شده در هدفون های پشت باز طبیعی تراست، بنابراین خستگی کمتری را  در گوش ایجاد می کنند.

 

انواع درایورهای هدفون (Drivers)

درایور با تبدیل سیگنال الکتریکی به صوت، در هدفون صدا تولید می کند. هدفون ها معمولاً دارای درایورهای دینامیکی هستند، که همانند یک اسپیکر عمل می کنند.   در حالی که  درایور های ایرفون ها در دو مدل دینامیک و Balanced Armature موجود می باشند. همانند ابزار جدید گوگل  Microsoft Clarity جهت آنالیز سایت، که در منابع ایرانی با نام مایکروسافت کلریتی یاد شده است، برای درایور Balanced Armature  نیز واژه مناسبی یافت نمی شود. درایورهای دینامیکی با بیس قدرتمند رایج ترین نوع درایور هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری