intel xeon

آشکار شدن بنچمارک پردازنده Ice Lake-SP Xeon Platinum 8351N اینتل

معیارهای جدید پردازنده گرافیکی 3rd Gen Xeon Platinum 8351N اینتل به بیرون درز کرده است که نشانگر افزایش عملکرد چشمگیر پردازنده های AMD EPYC Rome هنگام استفاده از مجموعه دستورالعمل های AVX-512 است. خانواده Ice Lake-SP Xeon برای راه اندازی رسمی در تاریخ 6 آوریل در رویداد “How Wonderful Gets Done Done 2021” برنامه ریزی شده است ، در حالی که انتظار می رود در برنامه “Intel Unleashed” توسط مدیر عامل شرکت، پت گلسینگر ، یک نگاه اجمالی مشاهده کنید.

آخرین بار ، ما معیارهای پردازنده های Intel Xeon Platinum 8352S / Y را در هر دو تنظیمات تک و دو سوکت بررسی کردیم. آخرین معیارها در حال حاضر از پردازنده مرکزی یک سوکت Intel Xeon Platinum 8351N است که دارای 36 هسته و 72 رشته است. پردازنده مرکزی دارای یک ساعت پایه 2.4 گیگاهرتز و یک ساعت تقویت کننده 3.5 گیگاهرتز است. CPU همچنین دارای 54 مگابایت حافظه نهان L3 ، 45 مگابایت حافظه نهان L2 و TDP 225W است.

Xeon Platinum 8351N در مقایسه با پردازنده های Xeon 8352 دارای هسته / نخ بیشتر و ساعتهای بالاتر است و به همین ترتیب باید عملکرد بسیار بالاتری داشته باشد. CPU در مجموعه معیارهای SANDRA SiSoftware 2021 در تست های پردازش حساب و چند رسانه ای مورد آزمایش قرار گرفت. توجه داشته باشید که به طور خاص آزمون چند رسانه ای از دستورالعمل های AVX-512 استفاده می کند که CPU های Ice Lake-SP ارائه می دهند بنابراین ما در مقایسه با تراشه های غیر AVX-512 به دنبال سود بیشتری خواهیم بود. بنابراین بیایید نگاهی به نتایج عملکرد بیندازیم.

برای مقایسه ، از میانگین امتیازات برای پردازنده های مختلف سرور و ایستگاه های کاری دیگر از همان پایگاه داده معیار استفاده شده است. در تست حسگر پردازنده ، CPU Ice Lake-SP Xeon Platinum 8351N اینتل امتیاز 962.37 GOPS را کسب کرده است که نسبت به 8352S برای 8٪ سرعت کلاک و 12٪ افزایش تعداد هسته 8٪ بهبود یافته است. در مقایسه با پردازنده مرکزی AMD EPYC 7532 32 ، Platinum 8351N 19٪ برتری کسب می کند. با رفتن به سراغ آزمایش چندرسانه ای ، اینتل Xeon Platinum 8351N با 13٪ سریعتر از Xeon Platinum 8352S و با 65٪ سریعتر از پردازنده مرکزی AMD EPYC 7542 32 به پایان می رسد.

بنچ مارک پردازنده Ice Lake-SP Xeon Platinum 8351N

این نشان دهنده افزایش عملکردی است که AVX-512 ارائه می دهد اما این فناوری هزینه دارد و این همان مصرف برق است. با استفاده از AVX-512 می توانید در پایان تراشه نزدیک به 300 وات یا حتی بیش از حد مجاز عمل کنید که بازده آن را در مقایسه با پردازنده های AMD EPYC بیشتر کاهش می دهد. گذشته از این ، حجم کار AVX-512 در بخش سرور بسیار زیاد است و همه محیط های مرکز داده / ابری از این فناوری استفاده نمی کنند. ما می دانیم که AMD در حال برنامه ریزی برای استفاده از دستورالعمل های AVX3-512 در تراشه های EPYC Genoa آینده خود است اما در حال حاضر ، ما نمی توانیم مقایسه معتبری از فناوری در برابر تراشه های رقیب داشته باشیم.

بنچمارک پردازنده Ice Lake-SP Xeon Platinum 8351N
تنها چیزی که می دانیم این است که در بارهای کاری استاندارد ، CPU های Ice Lake-SP در حدود 10-20٪ سریعتر از پردازنده های AMD 2Y EPYC Rome به سرانجام می رسند اما AMD پردازنده های 3 گانه EPYC میلان خود را با هسته های Zen 3 راه اندازی کرده است که یک پیشرفت بزرگ را ارائه می دهد بیش از رم ، بنابراین برای اینتل سخت خواهد بود که Ice Lake-SP را در برابر این قطعات رقابت دهد.

صف پردازنده های AMD EPYC و Intel Xeon 3rd Gen به زودی در برابر یکدیگر قرار می گیرند. AMD تا کنون فضای بازار سرور را مختل کرده و با ارائه یک ارزش دیوانه وار با پردازنده های EPYC خود بهره وری ، گره ، عملکرد ، مزیت محاسبات درون فضا را در چند سال گذشته فاکتور بزرگی افزایش داده است در حالی که اینتل فاقد با تکیه بر همان روند و معماری سالها. بار دیگر ، انتظار می رود اینتل در تاریخ 6 آوریل از Xeon 3rd Gen Ice Lake-SP خود رونمایی کند ، بنابراین برای اطلاعات بیشتر در روزهای آینده با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری