amd

هدف ای ام دی افزایش عملکرد پردازنده ها تا 30 برابر تا سال 2020 است

AMD یک هدف بسیار بلندپروازانه را اعلام کرد: رسیدن به سی برابر بازده انرژی بالاتر از CPU های EPYC و شتاب دهنده های GPU غریزه تا سال 2025. AMD خود می داند که این هدف چقدر عالی است: این هدف 150 pass از پیشرفت های معمول در سطح صنعت پیشی می گیرد.

هدف AMD از نظر بهره وری انرژی در پی افزایش بسیار زیاد نیازهای پردازشی برای گره های محاسباتی تسریع شده است ، که عملکردهایی مانند آموزش هوش مصنوعی ، پیش بینی آب و هوا ، ژنومیک و شبیه سازی ابررایانه در مقیاس بزرگ را انجام می دهد. اگر AMD به هدف خود برسد ، شرکت می گوید مصرف کلی انرژی این سیستم ها در مدت پنج سال به میزان قابل توجهی 97 کاهش می یابد.

“دستیابی به مزایای بهره وری انرژی پردازنده یک اولویت طراحی بلندمدت برای AMD است و ما در حال حاضر هدف جدیدی را برای گره های محاسباتی مدرن با استفاده از CPU ها و شتاب دهنده های با کارایی بالا در هنگام استفاده از آموزش هوش مصنوعی و استقرار محاسبات با عملکرد بالا تعیین می کنیم.” مارک پاپرمستر ، معاون اجرایی AMD و CTO. “با تمرکز بر این بخشهای بسیار مهم و ارزش پیشنهادی شرکتهای پیشرو برای افزایش نظارت بر محیط زیست ، هدف AMD 30x در مقایسه با دوره پنج ساله قبلی ، 150٪ از عملکرد بهره وری صنعت در این مناطق پیشی می گیرد.”

AMD قبلاً در زمینه بهبود پردازش و پردازنده گرافیکی پیشرفت های زیادی را در زمینه بهره وری انرژی انجام داده است – تا آنجا که پردازنده های Zen AMD در واقع نسبت به عملکرد/وات بهترین اینتل را پشت سر گذاشته اند. این شرکت همچنین با استفاده از کارت گرافیک های RDNA 2 خود ، مصرف انرژی را با استفاده از انویدیا بهبود بخشید. بخشی از این پیشرفت ها را می توان به تولید گره ها ، حداقل در سمت GPU نسبت داد. با این حال ، با افزایش هزینه های فرآیندهای تولید متراکم تر و زمان تحقیق و توسعه ، AMD به وضوح تنها به این موارد پرداخت نمی کند.

در عوض ، فناوری هایی مانند انباشت حافظه پنهان سه بعدی (Infinity Cache که بر روی تراشه های RDNA 2 اعمال می شود ، مصرف برق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد) و یک رویکرد مهندسی به طور فزاینده ای مورد نیاز خواهد بود. باید دید AMD برای دستیابی به این هدف به دنبال چه تکنیک هایی خواهد بود ، زیرا هیچ کدام به طور خاص در اطلاعیه این شرکت ذکر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری