intel uefi

ویژگی اینتل بروز رسانی UEFI مادربردها را بدون بوت شدن امکان پذیر می کند.

بر اساس گزارشی از Phoronix ، اینتل راه حل “Intel Seamless Update” خود را آماده کرده است و وصله ها را به هسته لینوکس ارسال کرده است تا بتوانید سیستم عامل خود را به صورت زنده به روز کنید ، به این معنی که می توانید UEFI/BIOS را در مادربرد بدون راه اندازی مجدد به روز کنید. به نظر می رسد که این ویژگی ابتدا به سمت لینوکس حرکت می کند ، اما منطقی است که انتظار داشته باشیم که بتوانیم این ویژگی را به حوزه ویندوز نیز وارد کنیم.

به روز رسانی سیستم عامل سیستم ، مانند UEFI/BIOS مادربرد ، اغلب برای تکمیل مراحل نصب نیاز به راه اندازی مجدد دارد. با این حال ، انتظار می رود سیستم های بحرانی مأموریت زمان خرابی را تقریباً صفر تجربه کنند (ممکن است 100 u زمان فعال نباشد) ، و اینتل مدتی است که روی این راه حل کار می کند.

این ویژگی که Intel Seamless Update نامیده می شود ، اجازه می دهد تا سیستم عامل سیستم ، مانند UEFI ، در زمان اجرا به روز شود ، یعنی در داخل سیستم عامل به عنوان یک برنامه معمولی ، به جای نیاز به راه اندازی مجدد. این ویژگی خاص مشتریان اینتل را با موافقت نامه های سطح خدمات بالا (SLA) در حین خرابی هدف قرار می دهد ، جایی که مشتریان انتظار دارند سیستم آنها همیشه در دسترس باشد. یک به روزرسانی معمولی UEFI چند دقیقه طول می کشد و بر زیرساخت مشتری تأثیر می گذارد و باعث خرابی طولانی مدت می شود.

ویژگی Intel Seamless Update برای هسته لینوکس دارای یک درایور Platform Firmware Runtime Update ACPI (پیکربندی پیشرفته و رابط قدرت) خواهد بود که همه اتفاقات مربوط به سیستم عامل را مدیریت می کند. با انجام این کار ، اینتل می خواهد PFRU تمام لاگ های سیستم عامل را در سیستم عامل واکشی و ضبط کرده و هنگام راه اندازی سیستم ، سیستم عامل را در حال حرکت وصله کند.

همه این کارها در راستای یک هدف انجام می شود: مشتریان را قادر می سازد تا حد امکان وقفه بیشتری انجام دهند. به روزرسانی های سیستم عامل اغلب بسیار خطرناک هستند زیرا کل سیستم را در طول عمل خراب می کنند ، بنابراین انجام آنها در زمان اجرا یک رویکرد بسیار جالب است. ما انتظار داریم وقتی این پردازنده Intel Sapphire Rapids Xeon وارد بازار می شود ، این ویژگی به روز رسانی بدون درز به خط اصلی تبدیل شود و بتوان از آن به عنوان یکی از ویژگی های تبلیغاتی پردازنده استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری