پردازنده های جدید amd

گفته می شود AMD در حال برنامه ریزی پردازنده های Zen 4 EPYC Genova با حافظه HBM برای مقابله با Xeons Intel Sapphire Rapids است

اینتل ممکن است تنها سازنده تراشه نباشد که پردازنده های سرور مجهز به HBM را ارائه می دهد ، زیرا گفته می شود AMD در حال برنامه ریزی انواع EPYC Genoa خود بر اساس معماری Zen 4 برای بارهای متصل به پهنای باند است.

AMD برای پاسخگویی به پردازنده های Sapphire Rapids Xeon اینتل با پردازنده های HBM مجهز به Zen 4 EPYC جنوا ، شایعات
این شایعه از طرف Inpact-Hardware منتشر شده است که گزارش شده است اطلاعاتی از منابع خود دریافت کرده اند که AMD در حال برنامه ریزی یک نوع HBM از CPU های آینده EPYC Genoa خود است که از معماری هسته Zen 4 پشتیبانی می کند. در حالی که ما اطلاعات زیادی در مورد پردازنده های مرکزی جنوا آموخته ایم ، این اولین باری است که نسخه HBM را می شنویم.

براساس این گزارش ، CPU EPYC با حافظه HBM یک سوال تکراری در بین شرکای AMD است. اینتل قبلاً نسخه HBM خود را از Sapphire Rapids اعلام کرده است ، هرچند انتظار نمی رود که این تراشه ها در حدود سال 2023 (حجم) داشته باشند. گزارش شده است که AMD در حال آماده سازی سری Milan-X خود به عنوان واسطه ای بین Zen 3 و Zen 4 است که دارای فناوری انباشت تراشه های سه بعدی است ، اگرچه هیچ چیز مشخص نیست که آیا انباشته شدن قالب بر اساس CCD یا V-Cache است (شبیه به نسل بعدی Ryzen Zen 3 پردازنده های دسکتاپ).

این احتمال وجود دارد که AMD می تواند Milan-X را با V-Cache سه بعدی به عنوان ویترین چگونگی کمک حافظه پنهان سطح پایین به افزایش عملکرد در حجم کارهای پهنای باند و در نهایت مقیاس بندی آن با گزینه های برتر HBM بیشتر در هنگام راه اندازی EPYC جنوا ، ارائه دهد. تفاوت بین میلان و Milan-X از نظر راه اندازی حدود 2-3 ربع است و می توان برای یک سری AMD EPYC جنوا با HBM مدت زمانی مشابه را انتظار داشت.

آنچه قطعاً جالب توجه خواهد بود ، اجرای HBM AMD است زیرا آنها می توانند با روشهای سنتی از بین بروند یا با استفاده از فناوری انباشته تراشه های نسل بعدی نسل بعدی. اینتل تأیید نکرده است که از چه راه حلی برای ادغام HBM خود استفاده خواهد کرد اما به احتمال زیاد آنها از فناوری های اتصال / بسته بندی EMIB و Forveros برای حافظه HBM یکپارچه در پردازنده های Xeon استفاده می کنند. بسیار خوب خواهد بود که ببینید هر دو شرکت انواع سرور HBM را برای گسترش نمونه کار حجم کاری خود در بخش HPC ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری