vapor chamber 2

باریک ترین خنک کننده موبایل جهان به وضوح از لگو الهام گرفته شده است

“باریک ترین محفظه بخار جهان” برای خنک کننده تراشه ها به نظر می رسد که از لگو ساخته شده است. چیلر جدید با ضخامت تنها 200 میکرون ، نتیجه همکاری Cooler Master و سازنده ژاپنی ، موراتا است. به عنوان خنک کننده برای محصولات تلفن همراه ، مانند تلفن های هوشمند و هدست های VR ، همچنین گفته می شود که محفظه بخار برای لپ تاپ ها و کنسول های بازی بسیار نازک آینده بسیار مناسب است.

و اگر در مورد هر دوی این موارد صحبت می کنید ، سخت نیست که در مورد نوع دستگاهی که Valve’s Steam Deck تولید می کند فکر نکنید. Deck در ظاهر فعلی خود یک بوی بزرگ است ، اما اگر این نوع بخار در واقع بتواند خنک کننده بالا را برای APU های AMD کارآمد در آینده ارائه دهد ، ممکن است رایانه های بازی دستی آینده نازک تر از نینتندو ببینیم. تعویض.

این در حال حاضر یک “اگر” بزرگ است ، زیرا نه موراتا و نه کولر مستر هیچ ادعای خاصی در مورد میزان خنک کننده چیلر لاغر لاغر Lego ارائه نکرده اند. در واقع این احتمال بیشتر در محصولاتی که قبلاً از خنک کننده غیرفعال استفاده می کنند ، مانند تلفن های هوشمند و کسانی که از پردازنده های کم مصرف مانند Oculus Quest 2 استفاده می کنند ، استفاده می شود.

اینها دستگاه هایی هستند که در حال حاضر گرمای زیادی تولید نمی کنند و دارای سخت افزار داخلی هستند که کاملاً باید نازک و سبک باشند. طبق گفته های Wes و زمان حضور وی در Deck ، این چیزی نیست که بتوان لزوماً در مورد فناوری قوی در رایانه دستی جدید Valve گفت.

در 200 میکرون یا 0.2 میلی متر ، محفظه بخار در اصل یک ساختار شبیه به لگو است از برجستگی هایی که دو ورقه فویل فلزی را از هم جدا می کند. در داخل فضایی که توسط این برآمدگی ها ایجاد می شود ، مایع خنک کننده وجود دارد که گرما را جذب می کند ، تبخیر می شود و سپس در اطراف فضا پراکنده می شود ، قبل از اینکه به مایع تبدیل شود و به سمت منبع گرما هدایت شود ، گرما را به اطراف منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری