کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 ، پر قدرت ترین کنسول نسل هشتم

بررسی کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3

کنسول بازی پلی استیشن 4 پرو یا PS4 Pro در واقع نسخه پر قدرت کنسول خانگی پلی استیشن و کنسول های نسل هشتم است. کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 در واقع UPGRADE  برای هم نسل خود است و نماینده کنسول نسل جدید نمی باشد. از مشخصات سخت افزاری این کنسول می توان به پردازنده سفارشی x86-64 AMD Jaguar که دارای هشت هسته با سرعتی معادل 2.1GHz است. پردازنده گرافیکی آن شامل کارت گرافیک AMD Radeon با قدرت حدود   4.2 TFLOPS یا 4 ترافلاپس و سرعت 911 مگا هرتز و 36 واحد پردازشی است. حافظه     RAMبرای این محصول GDDR5 8GB و 1 گیگابایت DRAM است. حافظه داخلی آن 1 ترابایت با سرعت 5400RPM  یا 5400 دور بر دقیقه است که تونایی نصب 10 الی 15 بازی را در خود دارد. ابعاد آن حدود 295x 55 x327 میلی متر بوده و دارای وزن تقریبی 3.3 کیلوگرم است. درایو بلوری و دی وی آن DVD x 8 CAV و  Blue ray x6 CAVاست. دارای ورودی یک پورت AUX Port x 1 و 3 پورت USB 3.1 نسل 1 است. این کنسول از شبکه Ethernet 10BASE-T، 1000BASE-T و  100BASE-TX بلوتوث نسل چهارم و IEE 802.11 a/b/g/n/ac پشتیبانی می کند. قدرت این کنسول  100 ولت AC  با فرکانس 50/60Hz و برقی مصرفی 310 وات است. دمایی که این کنسول در زمان استفاده تولید می کند بین 5 تا 35 درجه سانتیگراد است. همچنین دارای پورت دیجیتال و پورت HDMI است که از تصاویر 4K پشتیبانی می کند.

آیا بازی های پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 4 پرو پشتیبانی می شود؟

بله بر اساس اعلام کمپانی سونی که سازنده این کنسول است، تمامی بازی های    PLAY STATION 4بر روی  PS4 Pro پشتیبانی می شود،  این کنسول دارای بازی اختصاصی نیست و تمامی عناوین عرضه شده میان این دو کنسول مشترک است. و تمام بازی های عرضه شده به انتخاب شرکت سازنده برای PS4 Pro آپدیت می شود.

 

آیا بازی های نسل قبل بر روی این کنسول قابل اجرا است؟

خیر، کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 بر خلاف کنسول XBOX ONE از قابلیت Backward compatibility یا پرش به نسل قبلی پشتیبانی نمی کند.

 

دلیل تولید کنسول PS4 Pro توسط کمپانی سونی چیست؟

با توجه به تولید گسترده نمایشگر ها و تلویزیون های HDR و 4K،  تولید و عرضه کنسول بازی جدیدی که از این تکنولوژی جدید پشتیبانی کند احساس می شد. کیفیت تصویر 4K به معنای نسبت تصویر یا رزولوشن  2160X3840 پیکسل است. کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH- 7218B Region 3  قابلیت  پخش محتوای تصویری این رزولوشن را دارد، همچنین از بازی ها دارای این قابلیت پشتیبانی می کند. بنا بر اعلام سونی بازی های کمتر از کیفیت 2160 پیکسل با تکنیک بالا بردن کیفیت

Checkerboard rendering  با کیفیت 4K قابل اجرا خواهند بود.

 

تکنیک Checkerboard Rendering چگونه عمل می کند؟

در این تکنیک نسبت تصویر همان 2160X3840 پیکسل است. اما PIXEL SHADER نصف این مقدار بوده و مثل یک صفحه شطرنج است. Checkerboard Rendering علیرغم اینکه که شباهت زیادی به 4K دارد به شفافیت rendering 2160X3840 نیست. به گفته سونی این تکنیک کیفیت بیشتری نسبت به

Rendering 1530 پیکسل که در بازی ها بکار می رود دارد.

 

 

فناوری HDR چیست و در PS4 Pro چگونه عمل می کند؟

فناوری HDR خلاصه عبارت High dynamic range imaging یا تصویر برداری با دامنه دینامیکی بالا است.  در کل HDR رنگ های بالاتری را به نسبت پنل sRGB و RGB نمایش می دهد. در HDR رنگ ها با کیفیت بیشتری دارند و رنگ ها سفید و سیاه، روشن تر و تاریک تر به نظر می رسند. مانند نسبت تصویر  4K برای تماشای فیلم یا انجام دادن بازی با کیفیت  HDR باید فایل مورد نظر دارای فرمت تصویری مورد نظر باشد. و محتوایی که از HDR  پشتیبانی نمی کند باید بازسازی یا REMASTER شود. از مزایای آن این است که لزوما به تلویزیون 4K یا HDR نیازی ندارید. اما برای تجربه بهتر خرید آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

PS4 Pro چه تاثیری بر دوربین واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR دارد؟

به گفته شان لیدن رئیس سونی اینتراکتیو انترتینمنت در کنفرانس  E3  فناوری اطلاعات و بازی در سال 2016 تمام کنسول های پلی استیشن فور از محتوای هدست VR و واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند. همانگونه که بازی های معمول در 2 کنسول با تغییراتی در زمینه گرافیک همراه بوده است. بازی های VR یا واقعیت مجازی از قدرت کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 برای ایجاد تجربه با کیفیت بهره می برند.

 

 

آیا پلی استیشن 4 پرو قابلیت اجرای دیسک 4K Blue ray  را دارد؟

جواب خیر است. کمپانی سونی به منظور کاهش دادن هزینه ها و قیمت در کنسول خود قابلیت پشتیبانی از

اجرای دیسک 4K Blue ray  را اضافه نکرده است. یکی دیگر از دلایل این کار این است که سرویس streaming  بیشتر از دیسک فیزیکی در کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 طرفدار دارد و بیشتر کاربران از نسخه دیجیتالی بازی ها استفاده می کنند.

 

آیا اجرا کردن بازی ها در کنسول PS4 Pro بر روی یک نمایشگر 1080 پیکسل با PS4 متفاوت است؟

بعضی از بازی ها مثل بازی پاراگون، کیفیت تصویر بهتری در کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Pro کد CUH-7218B Region 3 دارند. برخی دیگر از بازی ها از Supersampling در کنسول استفاده می کنند که ابتدا تصویر را در رزولوشن بیشتر از 1080 پیکسل رندر می کند و دوباره آن را به  فول اچ دی کاهش می دهد. در نتیجه تصویر دارای کیفیت بالاتر و شفاف تری نسبت به  فول اچ دی است.

 

آیا امکان اتصال حافظه جانبی به PS4 Pro وجود دارد؟

بله از آن جایی که پی اس 4 پرو از رابط 3   SATAدر کنسول استفاده می کند. امکان اتصال حافظه های  HDD، هارد های اکسترنال و حافظه های SSD استفاده کند و سرعت دو برابری نسبت به 2 SATA  در پلی استیشن فور معمولی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری