کمیسیون اروپا می خواهد USB Type-C را برای همه دستگاه های تلفن همراه جدید اجباری کند

در زمینه: از سال 2009 ، کمیسیون اروپا به دنبال راه حل مشترک شارژ دستگاه های تلفن همراه است. در دهه گذشته ، این میزان استانداردهای شارژ را از بیش از 30 به سه مورد کاهش داده است. پس از وضع قوانین جدید بر روی شارژرهای رایج در سال 2020 ، کمیسیون اکنون با پیشنهاد USB Type-C به عنوان اتصال استاندارد شارژ در همه دستگاه های تلفن همراه ، در حال پیشبرد است.

سال گذشته ، کمیسیون اروپا مقررات جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن سازندگان دستگاه ها استانداردی مشترک برای شارژرهای سیمی و بی سیم فروخته شده در منطقه اجباری می کردند. این حرکت یک پیروزی بزرگ برای مصرف کنندگان بود و انتظار می رود با گذشت زمان ضایعات زیست محیطی را کاهش دهد ، اما نهادهای نظارتی در این مورد متوقف نمی شوند.

امروز ، کمیسیون پیشنهاد جدیدی را برای دستورالعمل تجدید نظر شده تجهیزات رادیویی ارائه داد که به سر دیگر کابل مربوط می شود – پورت شارژ و انتقال داده ها در میلیاردها دستگاه تلفن همراه مانند تلفن ، رایانه لوحی ، دوربین ، کنسول های دستی ، بلندگوهای قابل حمل ، و بیشتر. همانطور که انتظار دارید ، نهادهای نظارتی می خواهند همه تولیدکنندگان از USB Type-C استفاده کنند ، چیزی که قبلاً به طور ارگانیک تا حدودی اتفاق افتاده است.

واضح ترین مشکل در این زمینه اپل است که به فروش آیفون های مجهز به پورت Lightning برخلاف USB Type-C ادامه می دهد. این شرکت یک پورت USB Type-C روی محصولات iPad و Mac خود قرار داد ، اما لوازم جانبی مانند AirPods و AirPods Pro هنوز از اتصال Lightning استفاده می کنند. با این وجود ، این شرکت به حذف شارژر از جعبه با آیفون های جدید بسنده کرد و تولیدکنندگان مانند سامسونگ و شیائومی در حال کپی این رفتار هستند.

در صورت تصویب قانون تجدید نظر شده ، شرکت ها 24 ماه فرصت دارند تا از این قانون پیروی کنند. کمیته اتحادیه اروپا تیری برتون در بیانیه ای توضیح داد که این پیشنهاد شامل شارژرهای بی سیم نمی شود ، زیرا “فضای زیادی برای نوآوری در بی سیم وجود دارد.” نهادهای نظارتی امیدوارند در نهایت به قابلیت همکاری کامل در هر دو طرف کابل دست یابند ، که این امر برای مصرف کنندگان مزیت محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری