کارت گرافیک مرجع Intel ARC Alchemist مرجع تصویر در آخرین رندرها – اسلات دوگانه و طراحی فن دوگانه با رنگ نقره ای زیبا

اولین تصاویر از کارت های گرافیکی مرجع ARC Alchemist اینتل در آخرین نشت توسط Moore’s Law is Dead تصویر شده است. تصاویر ارائه شده به ما نشان می دهد که طرح مرجع خود اینتل چگونه خواهد بود و چند نکته در مورد راه اندازی مجموعه ARC رومیزی.

کارتهای گرافیکی مرجع ARC Alchemist Gaming اینتل در آخرین رندرها تصویر شده است


طرح مرجع کارت گرافیک Intel ARC Alchemist برای انواع رده بالا قبلاً در موارد متعددی تصویر شده است. ما شاهد یک نمونه اولیه از MLID در آوریل 2021 بودیم و اینتل این طرح را در کمپین بازاریابی ARC خود در ماه اوت تایید کرد. ما همچنین اخیراً متوجه شدیم که چگونه اینتل قصد دارد خط تولید کارت گرافیک گیمینگ خود را در آینده معرفی کند ، بیشتر در اینجا.

Moore’s Law is Dead تصمیم گرفت از دوست خود بخواهد که بر اساس اطلاعاتی که از منابع خود می داند ، انیمیشنی از کارت گرافیک مرجع را ارائه دهد. رندر به دست آمده بسیار دقیق است و تقریباً تمام جنبه های کارت گرافیک مرجع را روشن می کند و به ما جزئیات می دهد که اولین و اختصاصی ترین طراحی اینتل برای اولین کارت گیمینگ جداگانه دسکتاپ چه چیزی می تواند باشد.

در رندرها ، می بینیم که کارت بر اساس پردازنده گرافیکی ARC Alchemist ساخته شده است ، احتمالاً تراشه DG2-512 (Xe-HPG) که رده بالای کارت های گرافیکی Alchemist را تغذیه می کند. این کارت در دو شکاف و طراحی دو فن عرضه می شود. هر فن دارای یک فن 9 تیغه است و همچنین به نظر می رسد RGB در اطراف فن ها تعبیه شده است که به رنگ آبی رنگ زیبایی می بخشد. کفن سردتر دارای الگوی مدور در اطراف لبه ها است که جلوه منحصر به فردی به کارت می دهد. همچنین لوگوی “اینتل” در صفحه برجسته جانبی وجود دارد که از اکریلیک ساخته شده است و همچنین LED های RGB را در خود جای داده است. این کارت دارای یک هیت سینک آلومینیومی با پره آلومینیومی است و MLID به احتمال وجود یک محلول خنک کننده بر اساس محفظه بخار در زیر هود اشاره می کند.

به غیر از این موارد ، کارت یک صفحه پشتی دارد که از PCB فراتر می رود. دریچه های بزرگ روی پشتی وجود دارد که از طریق آنها فن دوم می تواند هوا را خارج کند. کارت از طریق پیکربندی کانکتور 8+6 پین انرژی دریافت می کند در حالی که خروجی های صفحه نمایش شامل یک HDMI تک و سه پورت DP است. در رندرها ، ما فقط می توانیم قسمت بیرونی کارت را ببینیم ، بنابراین ممکن است بعداً منتظر ارائه PCB باشیم. اما با وجود این ، مرجع اینتل و طراحی نسل اول ARC Alchemist بسیار عالی به نظر می رسد و برای MLID و دوستش بخاطر ارائه یک نمای اولیه از طراحی ، بار دیگر به نظر می رسد!

کارت گرافیک Intel Xe-HPG 512 EU ARC Alchemist کارت گرافیک

نسخه برتر Alchemist 512 EU فقط یک پیکربندی ذکر کرده است و از قالب کامل با 4096 هسته ، رابط گذرگاه 256 بیتی و حافظه تا 16 گیگابایت GDDR6 با ساعت 16 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند ، هرچند 18 گیگابیت بر ثانیه را نمی توان منتفی دانست. شایعه

اندازه تراشه Alchemist 512 EU در حدود 396 میلی متر مربع است که بزرگتر از AMD AMD RDNA 2 و NVIDIA Ampere است. پردازنده گرافیکی Alchemist -512 در بسته BGA -2660 با ابعاد 37.5 میلی متر در 43 میلی متر عرضه می شود. ابعاد آمپر GA104 NVIDIA 392 میلی متر مربع است که به این معنی است که تراشه Alchemist شاخص از نظر اندازه قابل مقایسه است در حالی که GPU Navi 22 دارای 336 میلی متر مربع یا حدود 60 میلی متر مربع کمتر است. این اندازه نهایی تراشه نیست ، اما باید بسیار نزدیک باشد.

NVIDIA در هسته های تنسور و هسته های بسیار بزرگتر RT/FP32 در تراشه های خود قرار دارد ، در حالی که تراشه های AMD RDNA 2 دارای یک واحد شتاب دهنده پرتوی واحد در CU و Infinity Cache هستند. اینتل همچنین از سخت افزار اختصاصی پردازنده های گرافیکی Alchemist برای فناوری Raytracing و فناوری فوق نمونه گیری با هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود.

تراشه Xe -HPG Alchemist 512 EU دارای ساعت هایی در حدود 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز است ، اگرچه نمی دانیم این ساعت ها متوسط ​​هستند یا حداکثر ساعت های تقویت کننده. فرض کنیم حداکثر سرعت ساعت است و در این صورت ، کارت تا 18.5 TFLOPs FP32 محاسبه می کند که 40 درصد بیشتر از RX 6700 XT اما 9 درصد کمتر از NVIDIA RTX 3070 است.

در اندازه گیری عملکردی ، MLID بیان می کند که TFLOP ها برای مقایسه معنی ندارند زیرا مقیاس های عملکرد متفاوت از معماری است ، نه عملکرد FLOP. انتظار می رود که کارت گرافیک گیمینگ در این مرحله سریعتر از RX 6700 XT & RTX 3070 باشد ، اما با ادامه کار روی مجموعه درایورها ، انتظار می رود عملکرد بیشتر بهبود یابد.

همچنین ، گفته شده است که هدف اولیه TDP اینتل 225-250W بوده است اما در حال حاضر به حدود 275W رسیده است. اگر اینتل بخواهد ساعت های خود را بیشتر جلو ببرد ، می توانیم از نوع 300 واتی با دو کانکتور 8 پینی نیز انتظار داشته باشیم. در هر صورت ، می توان انتظار داشت که مدل نهایی پیکربندی کانکتور 8+6 پین را تغییر دهد. همچنین صحبتهایی در مورد یک مجموعه سفارشی که توسط شرکای AIB اینتل کار می شود ، وجود دارد. اولین محصولات اینتل ARC در سه ماهه اول 2022 عرضه می شوند.

پردازنده های گرافیکی NVIDIA GA104 و AMD Navi 22 اینتل ARC Alchemist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری