سرعت اینترنت ژاپن

ژاپن رکورد سرعت اینترنت را با سرعت 319 ترابیت در ثانیه شکست

ژاپن اعلام کرد که تیمی از مهندسان گروه تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات انستیتوی ملی (NICT) به سرعت اینترنت 319 ترابایت در ثانیه (Tb / s) با سرعت ثبت شده در اینترنت رکورد زده اند که رکورد قبلی جهانی را دو برابر می کند.

رکورد قبلی سرعت اینترنت در سال 2020 زمانی ثبت شد که مهندسان انگلیس و ژاپن با همکاری یکدیگر 178 ترابایت بر ثانیه را به واقعیت تبدیل کردند. با این حال ، اعلامیه امروز که تقریباً رکورد قدیمی را دو برابر می کند ، این شاهکار مهندسی را نادیده می گیرد.

دانشمندان NICT از الیاف نوری ، لوله های کوچکی که اطلاعات را با استفاده از نور عبور می دهند ، استفاده می کنند که برای دستیابی به سرعت بالا لازم است. کابلهای معمولی مسی نمی توانند چنین سرعتی را داشته باشند و برای کار به زیرساختهای بسیار پیچیده تری نیاز دارند.

برای دستیابی به این رکورد ، تیم مجبور به استفاده از برخی موارد الحاقی ویژه بود که فقط برای مهندسان بسیار ماهر و تحصیل کرده با لیزر آشناست. “ما انتقال چرخشی کانالهای دارای فاصله 552 x 25 گیگاهرتز را پوشش می دهیم که> 120 نانومتر باند S ، C و L را در یک فیبر 4 هسته ای با قطر 125μm اندازه گیری توان رمزگشایی 319 Tb / s در 3001 کیلومتر” ، همانطور که مقاله ارائه شده در کنفرانس بین المللی ارتباطات فیبر نوری می گوید.

آنها از لیزر شانه 552 کانال استفاده کرده اند که طول موج های مختلف را شلیک می کند. بعداً ، این جریانهای نوری توسط انواع جدید تقویت کننده های فیبر دوپ شده در تولیوم و اربیوم پردازش و تقویت می شوند. فرایندی که پس از تقویت انجام می شود ، تقویت معمول Raman است. در حالی که عملکرد این روش بسیار پیچیده است ، اما نتیجه خالص این است که سرعت بدست آمده یک موفقیت عظیم است.

این تیم می تواند بیش از 3000 کیلومتر این سرعت را تحمل کند و پهنای باند ایجاد شده را بدون افت عملکرد حفظ کند. مهندسان گفتند که حتی زیرساخت های فیبر نوری منظم نیز می توانند از این نوع سرعت ها پشتیبانی کنند ، اما ابتدا باید چند تغییر انجام شود.

تصور اینکه این نوع پهنای باند خام به خانه ها و دفاتر ما می آید تقریباً غیرممکن است. با این حال ، برنامه ها و امکانات بی پایان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری