AMD RDNA 2

پردازنده گرافیکی AMD RDNA 3 Big Navi 31 “Radeon RX 7900 XT” می تواند 15،360 هسته داشته باشد ، واحدهای محاسباتی به نفع WGP کاهش یافته است

شایعه کاملاً جدیدی در مورد نسل بعدی و پرچمدار GPU AMD RDNA 3 ، Big Navi 31 ، که قرار است کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT را تأمین کند ، توسط انجمن های Beyond3D (از طریق 3DCenter) منتشر شده است. این شایعه حاکی از آن است که AMD اصطلاحات GPU بسیار محبوب را از مجموعه RDNA 3 خود حذف می کند.

پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 7900 XT ‘Big Navi 31’ RDNA 3 با حداکثر 60 WGP برای کل 15،360 هسته

اخیراً شاهد شایعات زیادی در مورد پردازنده های گرافیکی RDNA 3 AMD هستیم. آخرین موردی که ما شنیدیم ، پردازنده گرافیکی AMD Big Navi در مجموعه RDNA 3 ، Navi 31 ، قرار است از 240 واحد محاسبه یا 120 CU در هر تراشه در مجموع 15360 هسته برخوردار باشد. اما عضو انجمن Beyond3D ، Bondrewd ، کاملاً مطمئن است که دوره CU یا واحد محاسبه به پایان رسیده است و AMD به سمت WGP یا Work Group Processors به ​​عنوان بلوک اصلی GPU های نسل بعدی خود حرکت می کند.

واحد محاسباتی تقریباً یک دهه بلوک اساسی خانواده GPU AMD بوده است اما با پردازنده های گرافیکی نسل بعدی MCD (Multi-Chiplet Die) ، تعداد کل CU ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد. از آنجا که چنین تغییر چشمگیری نیز لازم است و AMD ممکن است تصمیم گرفته باشد از WGP به عنوان بلوک اصلی محاسبه استفاده کند. همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، هر پردازنده گرافیکی Navi 31 دارای 30 WGP و 256 پردازنده جریان در هر WGP خواهد بود. با این کار 7،680 هسته در هر تراشه و در کل 15،360 هسته به دست می آید.

همچنین جالب اینجاست که هر دو KittyYYuko و Kopite7kimi بیان می کنند که گل سرسبد AMD RDNA 3 ‘Big Navi 31’ می تواند دارای 60 WGP باشد که برابر با 120 واحد محاسبه است. همچنین گمانه زنی هایی در مورد طراحی CU بسیار متفاوت برای پردازنده های گرافیکی مبتنی بر تراشه و پیشنهادهای استاندارد یکپارچه مانند Navi 33 وجود دارد. همچنین پیشرفت چشمگیری در موتور سایه بان جلویی وجود دارد.

با توجه به اینکه پردازنده های گرافیکی AMD RDNA 3 قصد دارند از راه حل Infinity Cache دیوانه شوند ، طراحی حافظه جالب تر می شود. انتظار می رود که پردازنده های گرافیکی Navi 31 ‘Radeon RX’ حداکثر 512 مگابایت حافظه داخلی Infinity داشته باشند ، که تقریباً چهار برابر مقدار موجود در Navi 21 است اما رابط باس 256 بیتی را حفظ می کند. انتظار می رود این کارت ها حافظه های GDDR6 را حفظ کنند اما دارای مشخصات فرکانس / قدرت سریعتر و بهینه شده هستند.

در اینجا شایعات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه پردازنده های گرافیکی RDNA 3 آینده از هر آنچه NVIDIA ارائه می دهد از نظر عملکرد رستر سازی بهتر عمل می کنند. به نظر می رسد AMD با ارائه اولین GPU های مجهز به MCM تحت مجموعه کارت گرافیک Radeon RX ، پیش قدم خواهد شد. اما در عین حال انتظار می رود NVIDIA به سرعت به صف پردازش گرافیکی MCM خود که بیش از 3 برابر عملکرد نسبت به پردازنده های گرافیکی Ampere دارد ، منتقل شود. در زیر افزایش عملکرد انتظار می رود:

AMD RDNA GPU (مقایسه نسل) مقدماتی:

انتظار می رود که مجموعه کارت گرافیک Radeon RX با پردازنده گرافیکی AMD RDNA 3 ‘Navi 3X’ تا 3 برابر بهبود عملکرد نسبت به ارائه های موجود RDNA 2 را ارائه دهد. این یک جهش بزرگ به جلو برای تکامل گرافیک به حساب می آید و اکنون که AMD از فناوری های نسل جدید مانند FSR و Raytracing بهره می برد ، انتظار یک رقابت بسیار گرم نسل بعدی بین تیم های قرمز و سبز را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری