apple m1 f

پردازنده های اپل مدل M1 PRO با 10 هسته و M1 MAX تا 32 هسته در راهند

pple امروز نسل بعدی خانواده SoC خود را که مخصوص خانواده جدید MacBook Pro خود طراحی شده بود ، اعلام کرد و شایعات قبلی را تأیید کرد. M1 که اواخر سال گذشته راه اندازی شد ، M1 Pro و M1 Max به آن ملحق می شوند. مانند M1 سطح ابتدایی ، M1 Pro قوی تر و M1 Max بر روی یک گره فرایند 5 نانومتری تقویت شده ساخته شده اند.

شروع کار M1 Pro است. اپل ادعا می کند که این SoC جدید عرض رابط حافظه را دو برابر می کند و در مجموع 200 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند (مشترک بین CPU و GPU) ارائه می دهد. این یک افزایش 3 برابر در مقایسه با M1 است. به گفته اپل ، M1 Pro شامل 33.7 میلیارد ترانزیستور است که 2 برابر بیشتر از چیزی است که در M1 پیدا کرده اید.

البته اپل از برتری عملکرد نسبت به لپ تاپ های اینتل (که باید آن را تأیید کنیم) ابراز می دارد و می گوید M1 Pro 1.7 برابر سریعتر از “آخرین تراشه لپ تاپ 8 هسته ای رایانه” است در حالی که 70 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. M1 Pro با تأیید شایعات قبلی ، از حداکثر CPU 10 هسته ای (8 هسته عملکردی ، 2 هسته کارآیی) به همراه GPU 16 هسته ای استفاده می کند. پردازنده گرافیکی که دارای 2048 واحد اجرایی است ، عملکرد دو برابر M1 را ارائه می دهد. سیستم های مک بوک پرو با M1 Pro را می توان با حداکثر 32 گیگابایت رم پیکربندی کرد. جالب اینجاست که مک بوک پرو 14 اینچی پایه دارای M1 Pro مجهز به 8 هسته CPU و 14 هسته GPU است.

مشخصات Apple silicon

اما اپل در اینجا متوقف نمی شود. همچنین پرچمدار M1 Max SoC را معرفی کرد که پهنای باند کل حافظه را بیش از M1 Pro به 400 گیگابیت بر ثانیه دو برابر می کند. تعداد ترانزیستورهای موجود در هواپیما نیز به 57 میلیارد ترانزیستور می رسد ، در حالی که حداکثر 64 گیگابایت RAM را می توان پیکربندی کرد. این افزایش شدید ترانزیستورها را می توان تا حدودی به GPU نسبت داد ، که از 16 هسته به حداکثر 32 هسته می رسد (همچنین واحدهای اجرا را به 4096 واحد دو برابر می کند). طبق گزارشات ، M1 Pro نسبت به M1 اصلی 4 برابر افزایش عملکرد گرافیکی را ارائه می دهد. در مورد CPU ، گزارش شده است که عملکرد مشابهی با Razer Blade 15 Advanced دارد ، در حالی که 40 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

در مورد مک بوک های جدید ، مک بوک پرو 14 اینچی دارای رزولوشن 3024 در 1964 است ، در حالی که نمونه 16 اینچی آن را به 3456 در 2234 رسانده است. هر دو نمایشگر دارای نرخ تجدید پویا تا 120 هرتز هستند. همانطور که قبلاً شایعه شده بود ، نوار لمسی از بین رفته است. با این حال ، کاربران قدرت MagSafe ، یک پورت HDMI اندازه کامل و یک اسلات SD را به همراه سه پورت Thunderbolt به دست می آورند.

تبلیغات

قیمت مک بوک پروهای جدید ، که باید با بهترین اولترابوک ها و لپ تاپ های درجه یک به طور م competeثر رقابت کند ، از 1،999 دلار شروع می شود ، و پیش سفارشات امروز آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری