ARC

پردازنده های گرافیکی Intel Arc بدون محدودیت استخراج ارز رمزنگاری می شوند

راجا کودوری ، نایب رئیس ارشد اینتل و راجر چندلر ، یکی از اعضای تیم محصولات گرافیک اینتل ، در مورد پردازنده های گرافیکی Arc که قرار است در اوایل سال 2022 منتشر شود ، صحبت کردند. پردازنده های گرافیکی به نظر می رسد که اینتل راهی را بدون مداخله دنبال می کند و به بازار و خریداران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که از کارت گرافیک خود برای چه کاری استفاده می کنند.

چندلر گفت ما این محصول را طراحی نمی کنیم یا هیچ ویژگی خاصی در این مرحله ایجاد نمی کنیم که به طور خاص معدنچیان را هدف قرار دهد. تا آنجا که اقدامات ما در حال انجام است برای جلوگیری یا قفل کردن آنها ، این محصولی است که در بازار خواهد بود و مردم می توانند آن را خریداری کنند. این برای ما اولویت ندارد. ” این نشان دهنده موضعی مشابه AMD است ، زیرا هیچ محدودیتی در بارهای کاری که کاربران می توانند روی کارت های گرافیک خود انجام دهند اعمال نکرده است. این امر با تقسیم بندی محصولات مصنوعی که انویدیا با سری GPU های سری Crypto -Mining Processor (CMP) خود انتخاب کرده است ، متفاوت است ، در کنار معرفی محدودیت هش ریتی که این شرکت بر محصولات GeForce LHR (Lite Hash Rate) اعمال کرده است. هر دو رویکرد اشکالات خود را دارند ، اما به نظر می رسد که اینتل فکر نمی کند که وظیفه نظارت بر نوع بارهای کاری است که کاربران در GPU های خود به آن دسترسی پیدا می کنند – که بسته به میزان عملکرد و کارآیی GPU های اینتل ، می تواند یک معدنچی را تحت تأثیر قرار دهد. علاقه آنها به محصولات ARC Alchemist زمانی که سرانجام وارد بازار شدند.

راجا کودوری ، سرپرست گرافیک اینتل ، در مورد شرایط فعلی بازار و انتظارات از عرضه ، اظهار داشت که این شرکت واقعاً نمی تواند با جزئیات کامل پیش بینی کند که در صورت ورود ARC Alchemist به بازار چگونه در دسترس خواهد بود – اما سریع اشاره کرد که AMD یا AMD نمی توانند انویدیا همانطور که آقای کودوری گفت ، “ما به عنوان بازیکن سوم وارد بازی خواهیم شد. من همیشه بسیار محتاط خواهم بود ، وقتی تقاضا بسیار زیاد است و وقتی بازار بسیار سخت است. من همیشه می توانم از عرضه بیشتری استفاده کنم. بنابراین من من نمی گویم در این بازار پر تقاضا عرضه کافی دارم. فکر می کنم هر یک از رقبای من همین را در حال حاضر خواهند گفت. ” ما هنوز هیچ نظری نداریم که ورود اینتل به بازار چگونه بر عرضه موجود بین این سه بازیکن تأثیر می گذارد ، زیرا اینتل با TSMC قرار داده است تا پردازنده های گرافیکی خود را در فرایند 6 نانومتری تولید کند – در نهایت برای همان مقدار کلی ویفر AMD و Nvidia مبارزه می کند.

اینتل به احتمال زیاد میلیاردها دلار حقوق و تحقیق و توسعه را نسبت به توسعه ARC و کل نمونه کارها و محصولات گرافیکی با عملکرد بالا هزینه کرده است. با توجه به این که چگونه این اولین تلاش شرکت برای نفوذ به آن بازار است ، در حال مبارزه با سرسختی در مورد درک مصرف کننده است ، بدون احتساب الزامات مهندسی نرم افزار برای راه اندازی موفقیت آمیز محصول کارت گرافیک. برون سپاری تولید پردازنده گرافیکی نیز باعث می شود که اینتل هزینه تولید بیشتری را متحمل شود تا زمانی که از یکپارچگی عمودی خود برای تولید نیمه هادی استفاده می کند – و ما قبلاً می دانیم که چرا اینتل تصمیم گرفت در این زمینه با TSMC کار کند. کاملاً طبیعی به نظر می رسد که اینتل به دنبال محدود کردن منبع بالقوه تقاضای بیشتر برای محصولات کارت گرافیک خود نباشد-که به نوبه خود منجر به درآمد بیشتر ، نفوذ به بازار و سود برای تولیدکننده گرافیکی مجزا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری