INTEL

پردازنده موبایل 12 هسته ای اینتل Core i7-1270P Alder Lake-P درنسل بعدی لپتاپهای سامسونگ Galaxy Book استفاده می شود.

Core i7-1270P اینتل که به نظر می رسد یک پردازنده Alder Lake-P است که برای سیستم عامل های نوت بوک طراحی شده است ، در پایگاه داده Geekbench مشاهده شده است.


پیش از این ، پیکربندی اصلی Alder Lake-P 14 اینتل برای همان نوت بوک Samsung Galaxy Book مشاهده شده بود ، اما به نظر می رسد گزینه های CPU بیشتری برای انتخاب وجود داشته باشد زیرا این نوع همان مدل قبلی است (Samsung MP930QED)

از نظر مشخصات ، Intel Core i7-1270P دارای 12 هسته و 16 رشته است ، بدین معنی که دارای 4 هسته P بر اساس Golden Cove و 8 هسته E بر اساس معماری Gracemont است. این در مجموع 12 هسته ، 16 موضوع ، 18 مگابایت حافظه پنهان L3 به ما می دهد. به نظر نمی رسد CPU در مشخصات نهایی خود کار می کند زیرا کلاک اصلی 2.5 گیگاهرتز گزارش شده است اما حداکثر سرعت کلاک تنها 9 مگاهرتز ذکر شده است. از آنجا که ساعت ها بسیار پایین هستند ، عملکرد هیچ چیز هیجان انگیز نیست و بهتر است منتظر ارسال بهتر از یک نوت بوک نزدیک به خرده فروشی باشید.

طرح نامگذاری تراشه Intel Alder Lake-P نیز بسیار جالب است زیرا از نامگذاری مشابه با مجموعه دسکتاپ استفاده نمی کند. به نظر می رسد اینتل ممکن است نام تراشه های دوازدهم Gen Alder Lake-P خود را تجدید نظر کند ، زیرا خانواده جایگزین هر دو تراشه H-45 ، H-35 و سری U-28 می شود. سایر مشخصات ذکر شده شامل یک سیستم سازگار با ویندوز 11 با 16 گیگابایت DDR5 DRAM است ، اگرچه ممکن است به جای حافظه استاندارد DDR5 که در راه حل های بالاتر ارائه می شود ، LPDDR5X باشد.

ما قطعاً می توانیم انتظار داشته باشیم که بر اساس پیکربندی CPU با گزینه های 12th Gen Core i7 و i5 اینتل ، حدود 800 تا 1300 دلار در بازار ایالات متحده به فروش برسد. لپ تاپ های فعلی Galaxy Book دارای پنل استاندارد 1080p AMOLED با نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند. ممکن است در مدلهای جدیدتر Alder Lake شاهد بروزرسانی کوچکی برای آن باشیم. به غیر از این ، انتظار یک طراحی بسیار استاندارد و کاربر پسند را داشته باشید.

مقایسه Intel Alder Lake 12th Gen با Tiger Lake:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری