amd epic

پردازنده‌های جدید مخصوص دیتاسنتر ای ام دی مدل EPYC در 8 نوامبر عرضه می‌شوند

AMD اخبار مهمی برای اعلام در بازار پردازنده های مخصوص دیتاسنتر دارد، اگرچه رویداد بزرگ تا 8 نوامبر برنامه ریزی نشده است. در آن زمان، این شرکت می گوید که آخرین نوآوری های خود را با پردازنده EPYC و خانواده محصولات شتاب دهنده Instinct خود فاش خواهد کرد.

مدیر عامل AMD دکتر لیزا سو در کنار فارست نورود (SVP و GM برای Data Center و Embedded Solutions Group Business) و Dan McNamara (SVP و GM برای واحد تجاری سرور) این رویداد مجازی را رهبری خواهد کرد. قابل درک است که AMD نمی خواهد دست خود را دو هفته بعد از معرفی بزرگ خود فاش کند، اما ما یک ایده کلی از آنچه این شرکت ممکن است برای عموم فاش کند، داریم.

در مورد خانواده پردازنده‌های Epyc، توافق بر این است که AMD خانواده پردازنده‌های Milan-X خود را که جایگزینی برای پلتفرم‌های سرور نسل فعلی آن هستند، راه‌اندازی خواهد کرد. SKUهای جدید Milan-X توسعه‌ای از خانواده محصولات Epyc 7003 موجود هستند و از فناوری انباشته چیپ‌های 3D V-Cache بسیار مورد انتظار AMD استفاده می‌کنند. با خانواده Milan-X، ما به V-Cache سه بعدی نگاه می کنیم که علاوه بر حداکثر ۲۵۶ مگابایت فعلی، تا ۵۱۲ مگابایت حافظه کش L3 اضافی را ارائه می دهد.

طبق اطلاعات قبلی، پرچم‌دار جدید Epyc 7773x با طراحی 64 هسته‌ای/128 رشته‌ای با کلاک پایه 2.2 گیگاهرتز، ساعت تقویتی 3.5 گیگاهرتز، 280 وات TDP و 768 مگابایت حافظه نهان کل L3 (شامل 3D) خواهد بود. V-Cache). Zones اخیرا Epyc 7773x را با برچسب قیمت 10746.99 دلار در مقایسه با 9424.99 دلار برای Epyc 7763 موجود فهرست کرده است. در زیر لیستی از خانواده پردازنده های شایع Milan-X Epyc 7003 آمده است:

مشخصات لاین آپ فاش شده برای AMD Milan-X

طبق گزارش ها، AMD با رفتن به خانواده Instinct، خانواده Instinct MI200 خود را بر اساس معماری CDNA 2 (Aldebaran) راه اندازی خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، ما در حال آماده شدن برای دیدن محصولاتی هستیم که تا 128 گیگابایت حافظه HBM2E را پشتیبانی می‌کنند.

شایعات اخیر حاکی از آن است که دو SKU وجود خواهد داشت – MI250 و MI250X – که دومی دارای 110 CU در هر قالب (2x MCM = 220 CU)، یک ساعت تقویتی 1.7 گیگاهرتز و یک TDP 500 وات با استفاده از فرآیند بهبود یافته TSMC 7nm است.

“رویداد مجازی پریمیر مرکز داده” AMD در 8 نوامبر در ساعت 11 صبح به وقت شرقی برگزار می شود. می توانید پخش زنده را در لینک زیر مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری