پتریوت اس اس دی های Viper VPR400 PCIe 4 را با هیتسینکهای آرجی بی تولید می کند

Patriot با افزودن Viper VPR400 در حال گسترش خط تولید اس اس دی های خود است.به ادعای این شرکت این اس اس دی اولین SSD PCIe 4.0 x4 M.2 مجهز به RGB است. برای کسانی که با آخرین پیشرفت‌ها در فضای SSD همراه هستند، این جانشین Viper VPR100 است که کمی بیش از دو سال پیش وارد بازار شد

قبل از اینکه به درخشش و زیبایی RGB بپردازیم، اجازه دهید در مورد عملکرد صحبت کنیم. Viper VPR400 از یک کنترلر SSD InnoGrit IG5220 استفاده می کند . در این مورد، ما به ترتیب عملکرد خواندن/نوشتن تصادفی 4K 600K IOP و 500K IOP را بررسی می کنیم. علاوه بر این، خواندن متوالی با سرعت 4600 مگابایت در ثانیه در سراسر صفحه فهرست شده است. با این حال، نوشتن متوالی با سرعت 3600 مگابایت در ثانیه برای SKU 512 گیگابایتی سطح پایه ذکر شده است، در حالی که نسخه 1 ترابایتی SSD این رقم را به 4400 مگابایت در ثانیه افزایش می دهد.

با توجه به اینکه SSD های مجهز به کنترلر RainierQX با عملکرد بیشتر InnoGrit IG5221 می توانند خواندن/نوشتن متوالی 7000 مگابایت در ثانیه/6000 مگابایت در ثانیه را انجام دهند، این اعداد عملکرد هیچ رکورد سرعتی را به دست نمی آورند. با این حال، پاتریوت امیدوار است که عملکرد/ارزش Viper VPR400 گیمرهای آگاه از قیمت را به خود جذب کند.

برای مدیریت گرمای تولید شده توسط کنترل‌کننده و NAND 3 بعدی، پاتریوت از یک هیت سینک آلومینیومی و یک الگوریتم throttling حرارتی پویا استفاده می‌کند تا سطوح گرما را در یک پوشش عملکرد مشخص نگه دارد. پاتریوت همچنین ادعا می کند که استقامت 400 ترابایتی را برای SSD 512 گیگابایتی نوشته شده است، در حالی که SSD 1 ترابایتی آن را دو برابر می کند و به 800 ترابایت نوشته می شود. یک ضمانت محدود 5 ساله نیز از SSD ها پشتیبانی می کند.

البته دلیل واقعی خرید Viper VPR400 نورپردازی Viper RGB آن است که در هیت سینک آلومینیومی ادغام شده است. RGB ها را می توان با استفاده از نرم افزار Patriot’s Viper RGB 3.0 سفارشی کرد. همانطور که انتظار دارید، افکت‌های RGB با پلتفرم‌های پیشرو از جمله Asus Aurora Sync، ASRock Polychrome Sync، Gigabyte RGB Fusion و MSI Mystic Light Sync سازگار هستند.

همانطور که قبلاً گفته شد، خانواده Viper VPR400 از SKUهای 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی تشکیل شده است. با این حال، برگه محصول برای SSD ها به یک نسخه 2 ترابایتی بزرگتر اشاره می کند، بنابراین ممکن است در تاریخ بعدی عرضه شود.

پاتریوت هنوز قیمت Viper VPR400 را اعلام نکرده است، اما ما قیمت اولیه را در حدود 100 دلار برای SSD 512 گیگابایتی تصور می کنیم. البته، زمانی که یکی را برای بررسی دریافت کنیم، باید ببینیم که آیا با بهترین SSD های موجود در بازار برابری می کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری