نمایشگرهای 480 هرتز

نمایشگرهای با نرخ بازسازی 480 هرتز در راهند

نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی 360 هرتز و زمان فریم 2.8 میلی ثانیه بهترین نمایشگرهای بازی با نرخ تازه سازی بالا هستند . اما این به زودی تغییر خواهد کرد. دو سازنده برجسته پانل های LCD در حال توسعه پانل های صفحه نمایش هستند که دارای نرخ تازه سازی 480 هرتز و زمان فریم 2.1 میلی ثانیه (و همچنین تاخیر کلی پایین تر) باشند. این پانل ها گاهی اوقات در سال 2022 آماده می شوند ، بنابراین نمایشگرهای واقعی در سال 2023 وارد می شوند.

طبق دو گزارش TFTCentral (1 ، 2) ، هر دو AU Optronics و LG Display روی صفحه های LCD با نرخ تازه سازی 480 هرتز کار می کنند. گزارش شده است که LG Display روی چندین صفحه 480 هرتز کار می کند که صفحه اول آن 24.5 اینچ با رزولوشن 1080p (1920×1080) است. پیش بینی می شود این واحد برای تولید انبوه تا حدودی در Q4 2022 آماده باشد ، بنابراین اگر همه چیز خوب پیش برود ، نمایشگرهای تجاری مبتنی بر صفحه در نیمه اول سال 2023 در دسترس خواهد بود. AU Optronics همچنین در حال توسعه یک صفحه 1080p با 480 هرتز است نرخ تازه سازی و با هدف شروع تولید انبوه در سال 2022 ، اما جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارد.

اکنون اطلاعات زیادی در مورد پنل های 480 هرتز AUO و LG Display در دسترس نیست ، که با توجه به تمام بودن آنها بسیار تعجب آور نیست. امروزه در نمایشگرهای فوق العاده با کارایی بالا 360 هرتز از یک پنل TN استفاده شده است ، هرچند که ال سی دی های کاملاً جدید 390 هرتزی از پنل های AHVA (مانند IPS) AUO استفاده می کنند.

برای اداره پانلی با دامنه سرعت تازه سازی متغیر بسیار گسترده – در مورد 30Hz ~ 480Hz فکر کنید – منطق کنترل کننده نمایشگر با عملکرد بسیار بالا مورد نیاز است. این مجموعه از تراشه ها (یا یک تراشه کاملاً یکپارچه) باید شامل یک واحد پردازش تصویر با عملکرد بسیار بالا ، یک پردازنده overdrive مناسب ، یک TCON (کنترل کننده زمان) بسیار سریع و یک پردازنده با کاربردهای عمومی باشد که عملکرد دستگاه را مدیریت خواهد کرد.

به عنوان مثال ، نمایشگرهای مدرن 360 هرتزی G-Sync از منطقی استفاده می کنند که به طور خاص توسط انویدیا طراحی شده است. در واقع ، منطق نمایشگرهای سطح بالا به همان اندازه صفحه و نور پس زمینه مهم است ، به همین دلیل توسعه نمایشگرهای گران قیمت بسیار طولانی می شود.

این پنل های 480 هرتزی برای مانیتورهایی طراحی شده اند که هدف آنها گیمرهای حرفه ای است و می خواهند حداکثر عملکرد را داشته باشند تا پتانسیل خود را در مسابقات مختلف ورزشی به حداکثر برسانند. بازار این نوع نمایشگرها نسبتاً کوچک و در عین حال سودآور است. بعلاوه ، این نمایشگرهای سطح بالا همان هدف سایر محصولات هاله را دارند – باعث ارتقا. برند تولید کننده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری