معرفی و بررسی کنسول قدرتمند XBOX ONE X

کنسول ایکس باکس وان ایکس همتای یک سیستم گیمینگ

این  از نظر ساختار سخت افزاری قدرتمند است و برای رسیدن به سایر رقبا تنها چند بازی انحصاری باکیفیت و خوب لازم  است. کمپانیMicrosoft   در کنار قدرت سخت افزاری کنسول برای گیمینگ، به جزئیاتی مانند دالبی اتمس دقت کرد تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند. بر خلاف  سایر مدل ها  ایکس باکس وان که اندازه آن مانند  دستگاه های VCR بود، ایکس باکس وان ایکس از نظر طراحی مانند مدل اس است. در واقع حجم آن از مدل اس هم کوچکتر است،  از نظر ابعاد وان ایکس را می توان در یک کوله پشتی قرار دارد ولی وزن بیشتری نسبت به سری اس دارد. اگر دنبال ارتقا  دادن به  کنسول ايكس باكس وان معمولى هستيد و به تلويزيون جديد دسترسى داريد، کنسول XBOX ONE X  گزینه بهتری نسبت به  وان اس است. از دیگر گزينه هاى در دسترس شما به جاى خريد xbox one  تهيه يک سیستم پى سى گيمينگ است. با هزینه کردن مبلغى بيشتر pc gaming گرافيكى بهتری  نسبت به کنسول ايكس باكس وان ايكس به شما می دهد و همچنین با آپدیت مستمر می توانید همواره برای اجرای بازی قدرتمند با نرخ فریم بالا روی آن حساب باز کنید.

 

 

مشخصات سخت افزاری کنسول XBOX ONE X

کمپانیMicrosoft   در تولید کنسول ایکس باکس وان ایکس  از پردازشگر 8 هسته ای سفارشی  AMD jaguar با فرکانس 2.3 گیگاهرتز، 12 گیگابایت حافظه ram  و پردازنده گرافیکی 6 ترافلاپس سری radeon AMD استفاده کرده است. ایکس پردازنده سریع تری  نسبت به پی اس فور پرو دارد  همچنین 3 گیگابایت حافظه رم بیشتر و توان آن 2 ترا فلاپس بالاتر است. هنگامی  که ایکس باکس وان اس به بازار آمد، ظاهری  از یک کنسول ظریف داشت و 40 درصد از خانواده پیشین خود یعنی ایکس باکس وان استاندارد کوچکتر بود.  اما  در طراحی ایکس باکس وان ایکس نسبت به کنسول قبلی تغییر  چشمگیری وجود ندارد. نکته ای که Microsoft  توانسته سخت افزار قدرتمندی را به همراه  آداپتور داخلی درون جعبه ای به اندازه ایکس باکس وان اس قرار دهد، به شدت تحسین برانگیز است.

 

سایر مشخصات ایکس باکس وان ایکس

رنگ مات و ضد خش این دستگاه باعث می شود اثر انگشت را مانند  قبل به خود نگیرد. وزن کنسول XBOX ONE X  3.8 کیلوگرم است که یک کیلوگرم بیشتر  باز  ایکس باکس وان اس است. این کنسول در بیشترین سطح کارکرد هم دارای فن های بی صدا و قدرتمند است و مشکلی برای گرم شدن کنسول پیش نمی آید. در  قسمت پشتی دستگاه ساختاری کاملا مشابه نسخه اس را می بینیم  و مجدداً خبری از پورت کینکت نیست و برای استفاده از  این سنسور فراموش شده کمپانی Microsoft، نیازمند آداپتور جداگانه هستید.  کنسول XBOX ONE X در جعبه کوچکی در بازار به فروش می رسد که علاوه بر کنسول دارای کابل HDMI،  یک دسته، کابل برق است. کنسول ایکس باکس وان ایکس با حافظه یک ترابایتی عرضه می شود که حدود  780.9 گیگابایت در دسترس کاربر قرار می گیرد.

 

 

عملکرد ایکس باکس در اجرای بازی ها

کنسول XBOX ONE X از تکنیک سوپرسمپلینگ جهت ارائه تصاویر با کیفیت استفاده می کند. در تکنیک Supersampling کیفیت تصاویر تا رزولوشن 2160 پیکسل افزایش پیدا می کند. به لطف استفاده از فناوری HDR کیفیت رنگ ها و تصاویر بیشتر و بهتر شده است.

 

انتقال داده و حافظه در ایکس باکس وان ایکس

انتقال اطلاعات از یک کنسول  به کنسول دیگر، در 115 دقیقه به میزان 215.9 گیگابایت می رسد. با پیشرفت موتور های بازی سازی و تولید بازی هایی با کیفیت بالا با توجه به اینکه بازی های جدیدی مانند کوانتوم بریک، هیلو 5، گیرز آو وار 4، فورزا موتور اسپورت 7 دارای حجم دیتا و آپدیت بالای هستند، استفاده از یک هارد دیسک مجزا ضروری به نظر می رسد.

 

 

پشتیبانی از Backward Compatibility

علت دیگری که برتری  کنسول ایکس باکس وان ایکس نسبت  تمام پلتفرم های فعلی بازار است، قابلیت Backward Compatibility به کاربر این امکان را می دهد که با خرید ایکس باکس وان ایکس به مجموعه از بازی های ایکس باکس اورجینال و  ایکس باکس 360  دسترسی داشته باشد  و همچنین شاهد بهبودهای زیادی در گرافیک و کارایی در این بازی ها باشند. سخت افزار قدرتمند در  ایکس باکس وان ایکس فقط برای اجرای بازی های نسل هشتم با رزولوشن 2160 پیکسل طراحی و ساخته ساخته نشده و می تواند تجربه بهتری از تمام بازی ها در در اختیار کاربران قرار دهد. به این علت است که بازی های نسل های قبل را می توان بدون هیچ گونه آپدیت جدید با کیفیت تصویر بهتر و بالاتری اجرا کرد. حتی این کنسول گاهی اوقات texcher با کیفیت تری را نمایش می دهد. با خرید یک کنسول می توانید به عناوین 3 نسل از کنسول های بازی دسترسی پیدا کنید  و در تمام بازی ها را با  گرافیک و کارایی بهتر از هر کنسول دیگری نمایش دهد.

 

بازی های انحصاری در کنسول ایکس باکس

این کنسول فارغ از مشخصات سخت افزاری قدرتمند در بخش بازی های انحصاری کمی ضعیف تر نسبت به رقیب خود پلی استیشن فور عمل کرده است. که ناشی از سیاست غلط مایکروسافت بوده است اما این تجربه تلخ در آینده تکرار نمی شود چرا که این المان یکی از عوامل محبوبیت و فروش در بازار است. اگر کنسول ایکس باکس وان ایکس را بخرید، به مجموعه ای از عناوین انحصاری مثل گیرز آو وار 4 ، فورزا موتور اسپرت 7، فورزا هورایزن 3 و هیلو 5 دسترسی دارید  که با آپدیت رسمی، از قابلیت های فورکی یا 2160 پیکسل بهره مند می شوند. همچنین تا به امروز عناوین جدید دیگری مانند State of Decay 2، Crackdown 3 و Sea of Thieves منتشر شده اند.

 

 

جمع بندی کلی

ایکس باکس وان ایکس بدون شک  از قدرتمندترین کنسول های بازار است و با توجه به میزان قیمتی که دارد و عملکردی که از خود نشان می دهد. می تواند جایگزین خوبی  برای سیستم کامپیوتر گیمینگ گران  قیمت باشد. اگر  یک تلویزیون فورکی دارید و میخواهید بازی ها را با بالاترین کیفیت اجرا کنید و همچنین هزینه خرید یک سیستم گیمینگ گران قیمت را ندارید کنسول XBOX ONE X بهترین گزینه برای شما است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری