iphone

معرفی آیفون های سری 13

پس از بحث ها و شایعات بسیار بر سر طراحی و همچنین به تعویق افتادن زمان کنفرانس ، بالاخره اپل ، آیفون های جدید را عرضه کرد . ادعای همیشگی اپل مبنی بر بهتر بودن آیفون های معرفی شده طبق روال هرسال ، امسال هم وجود داشت . شاید اولین چیزی که در طراحی آیفون های 13 و 13 مینی به چشم می خورد تغییر جایگاه سنسور دوربین ها به صورت قطری می باشد .

صفحه نمایش :

صفحه نمایش سوپر رتینا دارای 28 درصد روشنایی بیشتر و همچنین محافظ سرامیکی مقاوم تری نسبت به نسل قبلی دارد . طبق ادعای اپل ” صفحه نمایش ایفون های جدید از مصرف انرژی کمتری برخوردار است” که در نتیجه مصرف باطری را بهبود می بخشد . همچنین این سری نیز دارای گواینامه 68ip برای مقاوم بودن در برابر آب ، رطوبت و گرد و غبار را دارد.

پردازنده :

آیفون های 13 از پردازنده A15 Bionic بهره می برد که 15 میلیارد ترانزیستور را درون خود جای داده است. این تراشه 6 هسته ای دارای 4 هسته فوق العاده قوی سریع با طراحی جدید به همراه 2 هسته کم مصرف تر است .
آیفون های جدید دارای شتاب دهنده اختصاصی جدید برای استفاده هوش مصنوعی آن می باشد . پردازنده آیفون های 13 نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت 50% داشته که باعث بالا رفتن سرعت آن و در نتیجه فرمان پذیری و در نتیجه اجرای سریع اپلیکیشن ها و دستورات می شود .
پردازنده گرافیکی این سری از آیفون ها دارای 4 هسته است که عملکرد آنها نسبت به نسل قبلی 30% ارتقاء یافته .
موتور هوش مصنوعی آیفون دارای 16 هسته است که توانایی انجام 15.8 تریلیون فرمان را دارد.
دوربین :
از لحاظ تعداد دوربین ها یا عملکرد آنها ، آیفون های 13 و 13 مینی با سری قبل خود تفاوتی ندارد . اما آنچه باعث جذاب شدن این سری از آیفون های شده ، بهبود قابل توجه آن در ضبط داخل محیط های تاریک و کم نور است که باعث کاهش نویز می شود .
Cinematic Mode:
شاید بتوان گفت که مهم ترین قابلیتی که برای اولین بار به آیفون اضافه شده ، حالت فیلم برداری سینماتیک (Cinematic Mode) است. این قابلیت اجازه ی فوکوس اتوماتیک و با یک کلیک بین سوژه های در حالت ثابت و همچنین در زمان حرکت و جابجایی را در لحظه به کیفیت 4k و با 60 فریم در ثانیه به صورت HDR را می دهد .
باطری :
باطری های ایفون های 13 و 13 مینی نسبت به قبل ارتقا یافته و این یعنی آیفون 13 مینی نسبت به هم رده قبلی خود 1.5 ساعت و آیفون 13 نسبت به هم رده قبلی خود 2.5 ساعت بیشتر است .
اپل امسال همکاری خود را با 200 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان برای ارائه خدمات 5G اعلام کرده است .
در سیستم عامل جدید آیفون ها توجه بسیاری به امنیت کاربران در نرم افزارها به ویژه مرورگر سافاری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کرده است .


قیمت :

خوشبختانه قیمت آیفون های 13 و 13 مینی امسال ، نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته و این یعنی اینکه شروع قیمت برای آیفون مینی از 699 دلار و برای آیفون های 13 از 799 دلار می باشد .
آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس


نمایشگر :

آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس نیز همانند برادرهای کوچک تر خود از نمایشگر شیلد های چندلایه سرامیکی بسیار مقاوم بهره می برد . صفحه نمایش این دو پرچمدار دارای روشنایی با نرخ 1000 نیت سوپر رتینا XDR می باشد .
: Promotionنکته ای که بسیار قابل توجه می باشد این است که برای نخستین بار در سری های آیفون ، اپل از صفحه نمایش 120 هرتزی داینامیک رو نمایی کرد که این به این معانست که بسته به نوع فعالیت متغیر است. به طور مثال این مقدار در هنگام تماشای فیلم به بیشترین حالت خود یعنی 120 هرتز و در هنگام کارهای ساده تر این مقدار کاهش می یابد.

پردازنده :

آیفون های 13پرو و 13 پرو مکس هم مانند دو آیفون قبلی  از چیپست A15 Bionic استفاده می کند و کارت گرافیک آنها ، مانند دو برادر قبلی خود یعنی آیفون 13 و 13 مینی دارای 4 هسته پرقدرت و جدید به همراه 2 هسته کم مصرف تر در کنار پردازده گرافیکی 4 هسته ای خود که 50% نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است ، هستند .

آیفون های جدید در اندازه های 6.1 و 6.7 اینچی به همراه تکنولوژِی نسل 5 ارتباطی عرضه می شوند .

دوربین ها :

دوربین های این دو مدل هم مانند دو مدل قبلی از لحاظ تعداد تفاوتی ندارد ولی از لحاظ عملکرد بسیار بهبود یافته اند . مقدار زوم اپتیکال در این مدل از آیفون ها تغییر کرده به طوری که در مدل های قبلی شاهد زوم 2.5 برابری بودیم اما در این نسل از     گوشی های اپل این مقدار به 3 برابر تغییر کرده است. دوربین از نوع تله فوتو(Telephoto) در این نسل نیز دیده می شود.

دوربین ultra-wide  این مدل92% عملکرد بهتری در شب به همراه فوکوس اتوماتیک دارد .

برای نخستین بار تمامی مدل ها دارای حالتnight mode  یا فیلم برداری در شب را به همراه Smart HDR برای بهتر دیده شدن کیفت و رنگ تصاویر را دارا می باشند .

در این نسل دوربین ها دارای استایل های عکاسی می شوند و این یعنی شما می توانید با حالت دلخواه خود و امکان شخصی سازی کردن آنها به ثبت تصاویری با کیفیت عالی و مورد نظر خود بپردازید .

ایفون های 13 پرو و 13 پرو مکس نیز از حالت فیلم برداری سینماتیک با قابلیت تنظیم فوکوس بر روی چهره در قسمت ویرایش فیلم ها و امکان تغییر آنها بهره مند می باشند.

Prores Video  :

برای نخستین بار امکان ضبط ویدیو با کیفیت بسیار بالا با 30نرخ  فریم بر ثانیه برای کاربران و ویرایشگران حرفه ای را در این مدل ها قرار داده است .

این سری گوشی ها دارای حافظه داخلی از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت متغیر است .

باطری :

باطری های ایفون های 13 پرو و 13 پرو مکس  نسبت به قبل ارتقا یافته و این یعنی آیفون 13 پرو نسبت به هم رده قبلی خود 1.5 ساعت و آیفون 13 پرو مکس نسبت به هم رده قبلی خود 2.5 ساعت بیشتر است .

نتیجه گیری :

امسال هم مانند سال های قبل ، اپل مدل های فوق العاده ای را از لحاظ کارایی و عملکرد روانه بازار خواهد کرد . حالت های جدید فیلم برداری ، محافظ سخت صفحه نمایش ، دوربین های یاقوتی سری 13 وبهبود قطعات درونی گوشی ها در راستای سازگاری با طبیعت مثل استفاده از قلع تجدید پذیر در قطعات ، همگی ویژگی هایی هستند که می توانند عدم نغییر فرم این سری را جبران کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری