پردازنده های زئون

لیست پردازنده های اینتل ‘Xeon E ‘Rocket Lake به بیرون درز کرد.

لیست ادعایی پردازنده های سری Xeon اینتل ‘Rocket Lake’ برای سرورهای چند منظوره تک سوکت (1S) توسط یک leaker با شهرت نسبتاً خوب منتشر شده است. پردازنده های جدید با حداکثر هشت هسته و گرافیک Xe-LP اینتل (فقط SKU را انتخاب کنید) بخشی از پلتفرم رمزگذار اینتل Tatlow برای سرورهای سطح پایین و همچنین برنامه های جاسازی شده خواهد بود. تعداد تراشه ها دارای تعداد هسته های مختلف و ساعتهای نسبتاً متوسطی است.

اینتل از زمان Q2 2019 که پردازنده های سری Xeon E-2200 خود را بر اساس ریز معماری Coffee Lake راه اندازی کرده است ، سری Xeon E خود را به روز نکرده است ، شاید به این دلیل که طراحی Comet Lake واقعا مزایای زیادی برای برنامه های هدفمند نداشته است. در مقابل ، پردازنده های جدید سری Xeon E-2300 از ریز معماری Cypress Cove تغذیه می کنند ، دارای یک GPU داخلی با معماری Xe-LP (واحدهای انتخاب شده) ، پشتیبانی از AVX-512 ، 20 خط PCIe 4.0 و DDR4- پشتیبانی 3200 این پردازنده ها در مقایسه با پردازنده های سری Xeon E-2200 سری قبلی ، عملکرد عمومی به طور قابل توجهی بالاتر ، پشتیبانی سریعتر از PCIe و بهبود قابلیت پردازش رسانه (در مورد قابلیت پردازش رسانه وجود دارد) وجود دارد.

لیست پردازنده های سری ‘Rocket Lake’ Xeon E-2300 اینتل که توسط کارآگاه سخت افزارmomomo_us منتشر شده است شامل 10 مدل با قدرت طراحی حرارتی 65W ، 80W و 95W (TDP) سازگار با مادربردهای LGA1200 طراحی شده برای سیستم عامل Tatlow است. بخاطر داشته باشید که این لیست

از یک منبع غیر رسمی تهیه شده است ، بنابراین ما نمی توانیم اعتبار آن را تأیید کنیم. در همین حال ، پلت فرم Tatlow اینتل احتمالاً چند هفته با اعلام رسمی آن فاصله دارد ، بنابراین در این مرحله مشخصات فاش شده معمولاً صحیح است.

پردازنده های اینتل xeon سری ‘E-2300-Series ‘Rocket Lake

خانواده سری Xeon E-2300 شامل سه پردازنده هشت هسته ای ، سه پردازنده شش هسته ای و چهار پردازنده چهار هسته ای است. قابل توجه است که پردازنده های هشت هسته ای و شش هسته ای در مقایسه با تراشه های Xeon W-1300 اینتل دارای ساعت نسبتاً متوسط ​​هستند ، که منطقی است زیرا اینتل با قابلیت خنک سازی سرورهای سطح پایین و همچنین قصد سازندگان سرور تا حدودی محدود است. اطمینان از حداکثر طول عمر و قابلیت اطمینان چنین ماشین هایی در تمام محیط های ممکن.

شش تراشه از پردازنده های سری E-2300 اینتل از پردازنده گرافیکی داخلی Xe-LP بهره می برند ، اگرچه پیکربندی این پردازنده های گرافیکی مشخص نیست (به راحتی می توان گفت که در مورد GPU های دارای حداکثر 32 اتحادیه اروپا یا UHD Graphics صحبت می کنیم P750) قبلاً اینتل پردازنده های گرافیکی سری P خود را در پردازنده های Xeon E ادغام کرده است ، که در اصل به معنای گواهینامه درایور برای بیش از 15 برنامه محبوب CAD و گرافیک حرفه ای است ، که به طور کلی برای ایستگاه های کاری از راه دور ورودی و برنامه های VDI (زیرساخت دسک تاپ مجازی) مهم است.

در مورد قابلیت های رسانه ای ، پردازنده های Rocket Lake اینتل از یک خط لوله ویدئویی 12 بیتی استفاده می کنند که از پخش 4K / 8Kp60 با Dolby Vision HDR و رمزگشایی سخت افزاری کدک های HEVC و AV1 پشتیبانی می کند. در همین حال ، تعداد رمزگشاها و رمزگذارهای ویدئویی درون پیاده سازی Xe-LP Rocket Lake کمتر است وقتی با تعداد چنین واحدهای داخل Xe-LP Tiger Lake مقایسه می شود. بنابراین ، در حالی که اینتل رسماً پلتفرم Tatlow خود را برای CSP های سطح 2/3 (ارائه دهندگان خدمات محتوا) قرار می دهد ، باید دید این پلتفرم در مقایسه با سایر راه حل های اینتل تا چه اندازه رقابتی خواهد بود.

صحبت از Tatlow اینتل به طور کلی ، باید توجه داشته باشیم که مادربردهای پردازنده های سری Xeon E-2300 اینتل قرار است تا چهار اسلات DIMM ، حداکثر سه اسلات PCIe ، دو اسلات M.2 و هشت SATA داشته باشند. بنادر Tatlow برای سرورهای چند منظوره برای مشاغل کوچک (SMBs) یا مشتریان دولتی / سازمانی در نظر گرفته شده است (یعنی می تواند از ویژگی های امنیتی مناسب پشتیبانی کند) و دستگاه های CSP که به قابلیت پردازش رسانه با کارایی بالا در پردازنده آن احتیاج ندارند.

اینتل درمورد ماجرا توضیحی نداد ، زیرا حاوی اطلاعاتی درباره محصولات اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری