قیمت خرید کامپیوتر

قیمت خرید کامپیوتر

برای تعیین قیمت خرید کامپیوتر ، ابتدا باید ببینیم چه راه­هایی برای این کار موجود می­باشد. به طور کلی دو راه برای تهیه یک سیستم کامپیوتری وجود دارد؛ می­توانیم یک سیستم آماده و مونتاژ شده را از طریق منابع معتبر مانند فروشگاه­های قابل اطمینان و یا کمپانی­ها خریداری کنیم و نیز می­توانیم دست به کار شده و با خرید قطعات بصورت جداگانه، خودمان اقدام به مونتاژ یک سیستم بر اساس نیازهایمان بکنیم. در ادامه با ویژگی­های این دو روش آشنا می­شویم.

مقایسه قیمت خرید کامپیوتر آماده و سیستم مونتاژ شده

اگر بخواهیم به طور کلی نتیجه­گیری کنیم، به نظر می­رسد در حالت کلی، قیمت خرید کامپیوتر آماده نسبت به سیستم­های مونتاژ شده کمتر است. این قیمت کمتر به این دلیل است که در این نوع سیستم­ها، همه چیز از قبل آماده و مهیا شده و نیازی نیست برای قطعات بصورت جداگانه هزینه­ای پرداخت شود؛ در حالیکه در سیستم­های مونتاژ شده، تمام قطعات باید از بازار آزاد و بصورت جداگانه خریداری شوند و همین مسئله باعث افزایش نسبی قیمت این سیستم­ها نسبت به کامپیوترهای آماده می­شود.

قیمت خرید کامپیوتر

عوامل موثر بر قیمت کامپیوتر

وضعیت بازار و فاکتورهای اقتصادی مانند تورم، در کنار برخی عوامل دیگر، بر قیمت خرید کامپیوتر تاثیر مستقیم دارند. عواملی مانند : برند تولید کننده، سال تولید، مشخصات سخت­افزاری و هزینه­های مربوط به مونتاژ یا سود عامل فروش. هر کدام از این موارد می­تواند عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت خرید کامپیوتر مد نظر باشد که در ادامه به تشریح چند مورد از آن­ها خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید از طریق صفحات زیر از محصولات ما را مشاهده کنید و از قیمت آن ها مطلع شوید.

برند تولید کننده

در دنیای کنونی ارزش برندها یک عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت تمام اجناس می­باشد و شرکت­ها زمان و هزینه زیادی را صرف بالا بردن ارزش برند خود می­کنند. فرض کنید برای خرید سس کچاپ به سوپرمارکت می روید و متوجه می شوید که یک بطری سس کچاپ با مارک معمولی و یک بطری با مارک معروف و مورد علاقه شما آنجا وجود دارد. هر دو بطری ظرفیت یکسانی دارند و می توان گفت کیفیت مشابهی دارند؛ اما شما به احتمال زیاد بطری با برند معروف را به دلیل تبلیغات و ارزش برند آن خریداری می­کنید.

در مورد کامپیوتر و سیستم­های دیجیتال هم قضیه به همین منوال است. دو سیستم با مشخصات یکسان که یکی توسط یک شرکت متوسط و معمولی و دیگری توسط یک شرکت معروف ساخته و یا مونتاژ شده­اند، می­توانند قیمت بسیار متفاوتی داشته باشند. این تفاوت قیمت بخاطر ارزش برند مالک دستگاه بوجود می­آید؛ بنابراین نقش این عامل در مشخص کردن قیمت خرید کامپیوتر نباید نادیده گرفته شود.

قیمت خرید کامپیوتر

ارزش برند تولید کننده یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت خرید کامپیوتر می­باشد.

مشخصات سخت ­افزاری

این مورد هم یکی از مواردی است که تاثیر آن بر روی قیمت خرید کامپیوتر، واضح و انکارناپذیر است. هر چقدر قطعات حیاتی سخت افزار یک سیستم مانند : کارت گرافیک، پردازنده، RAM و مادربورد قوی­تر باشند، به طور طبیعی قیمت خرید سیستم نیز بیشتر خواهد بود. بعنوان مثال تفاوت قیمت دو کارت گرافیک معمولی و قدرتمند در بازار، می­تواند تا حدود 20 میلیون تومان هم باشد! بنابراین هنگام خرید کامپیوتر باید به ویژگی­های سخت­افزاری آن هم توجه ویژه­ای داشته باشید.

سیستم پیشنهادی با قیمت حدود 10 میلیون تومان

در این قسسمت قصد داریم مشخصات قطعات مهم یک سیستم را ارائه کرده و قیمت حدودی آن­ها را برای شما مشخص کنیم تا بتوانید انتخاب راحت­تری داشته باشید. در تهیه این مشخصات، قیمت روز بازار ایران در نظر گرفته شده است. همچنین سعی کرده­ایم بین کیفیت و کارایی قطعات مختلف سیستم و همینطور قیمت آن­ها تعادل را برقرار کنیم.

نام قطعهمدلقیمت ( تومان )
پردازندهIntel-core i3-10100F2،200،000
کارت گرافیکAsus Phoenix GeForce GT 10303،600،000
مادر بوردAsus Prime H5103،000،000
RAMXPG Hunter DDR4 8GB1،000،000

جمع قیمت کل قطعات : 9،800،000 تومان

 جمع بندی

قیمت خرید کامپیوتر، به عوامل زیادی وابسته است و نمی­توان یک عامل خاص را برای آن مشخص کرد. با مراجعه به وبسایت ما به نشانی computersales.ir می­توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورده و همچنین پیشنهادات بیشتری متناسب با نیاز و بودجه خود برای خرید یک سیستم کامپیوتری دریافت کنید. متخصصین ما در این وبسایت، توضیحات تکمیلی را به شما ارائه کرده و نمونه­ها و قیمت­های بیشتری را در اختیار شما قرار می­دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری