amd-mediatek

شایعه مشارکت AMD و MediaTek برای تولید تراشه های تلفن همراه

AMD و MediaTek در حال بررسی ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک هستند ، که سهم بیشتری در بازارهای تلفن همراه کسب کنند.


این گمانه زنی های سنگین تلقی می شود ، اما در صورت صحت ، این امر به هسته های پردازنده کارآمد MediaTek اجازه می دهد تا از ساختار گرافیکی RDNA2 AMD استفاده کنند ، فناوری که سامسونگ در حال حاضر برای توسعه تراشه های Exynos نسل بعدی خود در مرحله توسعه است. این همچنین راه حل های سفارشی تر SoC (System on Chip) را در طیف فناوری تلفن همراه توسعه می دهد ، مانند اتصال 5g کارآمدتر ، منابع WiFi و اتصال برای مودم های انتقال داده بزرگ.

AMD و MediaTek قبلاً با تراشه مدالیته شبکه AMD AMD ، RZ608 جستجو شده اند. بر اساس گزارشات ، تراشه وای فای AMD در واقع “تغییر نام یافته به Mediatek MT7921K” بود.

کوالکام بیش از سایر تولیدکنندگان دستگاه تلفن همراه روی پروژه های AMD کار کرده است. یک پروژه بین دو شرکت شامل “خط تولید محصولات مودم Gigabit LTE توسط Snapdragon در پلت فرم Ryzen Mobility” بود.

اگر این گمانه زنی جدید در مورد کار تیمی در کنار مدیاتک درست باشد ، این امر AMD را در بازارهای سطح ابتدایی مدیاتک بیشتر گسترش می دهد. هیچ یک از شرکت ها هیچ گونه سرمایه گذاری مشترک با یکدیگر را تأیید نکرده اند.

AMD قرار است برای اولین بار از فناوری گرافیکی خود در دستگاه های تلفن همراه استفاده کند و انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2022 منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری