seagate hamr hdd

سیگیت نسل دوم هاردهای HAMR را با ظرفیت 30 ترابایت تولید می کند.

Seagate سالها طرفدار قوی ضبط مغناطیسی با کمک حرارت (HAMR) بوده است و حتی هزاران نوع هارد دیسک برای مشتریان خود ارسال کرده است. اما ظاهراً این شرکت هنوز برنامه ای برای تبدیل اولین نسل HDD های مبتنی بر HAMR خود به محصول با حجم بالا ندارد. ظاهراً این شرکت در حال کار بر روی درایوهای نسل دوم HAMR خود است که انتظار می رود به بازارهای گسترده عرضه شود.

جانلوکا رومانو ، مدیر مالی Seagate می گوید: “ما یک HAMR 20 ترابایتی داریم که در دسامبر سال گذشته شروع به فروش کردیم ، […] ما فقط مقدار کافی تولید می کنیم که بتوانیم آن را به مشتریان اصلی خود بفروشیم تا آنها با درایو جدید آشنا شوند.” ، در کنفرانس مجازی فناوری جهانی Citi 2021 (از طریق SeekingAlpha). ما در حال توسعه نسل دوم درایو HAMR خود هستیم که احتمالاً حدود 30 ترابایت خواهد بود. این همان محرکی است که ما می خواهیم حجم آن افزایش یابد. “

رومانو در مورد زمانی که شرکت انتظار دارد پلتفرم دوم HAMR خود به بازار وارد شود ، فاش نکرد. با این حال ، با در نظر گرفتن اینکه Seagate قصد دارد یک هارد دیسک 50 ترابایتی را در FY2025 راه اندازی کند (که در اواسط 2025 به پایان می رسد) ، منطقی است که انتظار داشته باشیم که این شرکت پیش از آن هارد دیسک های 30 ترابایتی خود را راه اندازی کند (سال تقویم 2023 یا اوایل 2024 را در نظر بگیرید). از یک سو ، این بدان معناست که Seagate هنوز برنامه های تهاجمی برای HAMR دارد ، اما از سوی دیگر ، این بدان معناست که خروج پر حجم از این فناوری تا حدود زیادی به تأخیر می افتد.

فناوری HAMR سیگیت به این شرکت اجازه می دهد تا تراکم ناحیه HDD های خود را به طور قابل توجهی و سریع افزایش دهد. HDD های مدرن 20 ترابایتی با 9 بشقاب دارای چگالی ناحیه ای در حدود 1.116 ترابایت در اینچ 2 هستند. Seagate نشان داده است که فناوری HAMR آن می تواند تراکم منطقه ای تا 2.6 ترابایت در اینچ 2 را پشتیبانی کند و مسیری برای افزایش تا 6 ترابایت در اینچ 2 تا سال 2030 برای فعال کردن 100 ترابایت هارد دیسک 3.5 اینچی وجود دارد. اما HAMR دشوار است زیرا نه تنها به سرپرستان جدید ، بلکه به رسانه های جدید نیز احتیاج دارد ، که شاید همین امر باعث کند شدن پذیرش آن برای محصولات انبوه شود.

آنها شرکت های کلیدی هستند که این روزها از HDD های با ظرفیت بالا استفاده می کنند ، اپراتورهای پایگاه داده های بزرگ هستند. بسیاری از این شرکت ها از استفاده از فناوری های جدید نمی ترسند ، بنابراین احتمالاً قبل از اینکه Seagate HDD های نسل دوم HAMR خود را عرضه کند ، از درایوهای مبتنی بر HAMR استفاده خواهند کرد.

آنچه باید منتظر ماند این است که چگونه Seagate قصد دارد تا ظرفیت هارد دیسک های خود را قبل از ظهور پلت فرم نسل بعدی HAMR خود حفظ کند. هر دو توشیبا و وسترن دیجیتال از فناوریهای ضبط مغناطیسی با کمک انرژی برای ارائه خدمات برتر خود استفاده می کنند. در همین حال ، هارد دیسک 18 ترابایتی Seagate متکی به فناوری های PMR و TDMR است ، که کاملا کارآمد هستند ، اما اعتقاد بر این است که بخار آنها در حال تمام شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری