سامسونگ می خواهد مغز را روی تراشه های حافظه “کپی و پیست” کند

در حال حاضر سامسونگ در حال بررسی روش هایی برای بارگیری نقشه عصبی مغز بر روی یک دستگاه الکترونیکی است. این نوع فناوری احتمالاً چندین سال تا به ثمر رسیدن فاصله دارد ، اما به نظر می رسد که سامسونگ به همان اندازه که به ساخت تراشه های حافظه علاقه دارد ، همانند سیلیکونی که عملکرد مغز را تقلید می کند نیز علاقه مند است.

آخرین جاه طلبی سامسونگ این است که رویکرد جدیدی در توسعه تراشه هایی که عملکرد مغز انسان را برای کارهای خودآموز تقلید می کنند ، اتخاذ کند. به طور خاص ، این شرکت می خواهد این کار را با کپی کردن چیز واقعی روی سیلیکون مخصوص انجام دهد.

برای کشف این امکان جدید ، موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) با محققان دانشگاه هاروارد همکاری کرد. یافته های اولیه در مقاله ای در Nature Electronics با عنوان “الکترونیک نورومورفیک بر اساس کپی و چسباندن مغز” منتشر شده است.

ایده ارائه شده در تحقیقات جدید این است که می توان نقشه اتصال عصبی مغز را با استفاده از یک آرایه نانوالکترود مخصوص توسعه یافته توسط پروفسور هنگکون پارک و پروفسور دونه هام کپی کرد. مقصد برای چسباندن این نقشه یک شبکه سه بعدی با چگالی بالا از سلول های حافظه حالت جامد است که می تواند یا NAND استاندارد مورد استفاده در SSD ها و یا حافظه های عجیب و غریب تر مانند RAM مقاومتی باشد.

هنگام چسباندن ضبط های نقشه عصبی بر روی چیزی مانند RAM مقاومتی ، هر سلول طوری برنامه ریزی می شود که رسانایی آن نشان دهنده قدرت یک اتصال عصبی خاص باشد. با این حال ، این کار کوچکی نیست ، زیرا مغز انسان دارای 100 میلیارد سلول عصبی است که ارتباطات سیناپسی بیشتری بین آنها وجود دارد.

این روند را بسیار کند و پیچیده می کند ، اما سامسونگ می گوید فناوری حافظه تا حدی پیشرفت کرده است که می تواند به طور م inثر در مهندسی معکوس مغز انسان روی تراشه های حافظه کمک کند. در نهایت ، این امر به محققان اجازه می دهد تا به راحتی تراشه های نورومورفیک با ویژگی های مشابه مغز ، مانند عملکرد کم توان ، سازگاری سریع با یک محیط معین و حتی شناخت را توسعه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری