راهنمای طراحی ATX نسخه 3.0 جزئیات کابل کانکتور PCIe 5.0، ورودی برق تا 600 وات برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی را نشان می‌دهد.

دیروز، کاربر توییتر @momomo_us تصاویر و محتوایی را فاش کرد که بیشتر به استاندارد کانکتور PCIe Gen 5.0 می پردازد. PCI Express Gen 5 به طور مداوم بحث های قابل توجهی را با تولید کنندگان مختلف نشان داده است که چگونه این فناوری برای مصرف کنندگان ساده تر توضیح داده می شود اما در نهایت گیج کننده می شود. با عکس‌هایی که اخیراً فاش شده است که اتصال ATX PCI Express با استفاده از کانکتورهای نسل 5 را نشان می‌دهد، ما بینش بیشتری نسبت به فناوری آینده دریافت می‌کنیم.

راهنمای طراحی ATX به صورت آنلاین به بیرون درز می کند و نگاهی دقیق تر به معماری کانکتور PCIe Gen 5 ارائه می دهد
ابتدا، تصاویر برچسب‌های مختلف را برای سطوح مختلف توان برای تخصیص پین کانکتور برق کمکی PCIe 12VHPWR (همچنین به عنوان PCIe 5.0 شناخته می‌شود) نشان می‌دهند. عکس بالا چهار کابل یکسان را نشان می دهد، به جز برچسب، که بین 150 وات، 300 وات، 450 وات و 600 وات متغیر است.

از پوشش قبلی ما در مورد سردرگمی تبلیغات MSI، ASUS، Cooler Master و PCIe 5.0 گیگابایت برای کانکتورهای جدید، می دانیم که بالاترین مقدار مصرف انرژی ارائه شده از PCIe Gen 5 600 وات است. این تصویر مقادیر را با وضوح بیشتری تأیید می کند.

نموداری که اتصال 12 پین PCIe Gen 5 را با اتصال داده 4 پین در زیر نشان می دهد در زیر عکس است. خوانندگان به یاد خواهند داشت که 12 پین ناحیه ای روی کابل هستند که برق را ارائه می دهند. چهار پین اضافی اطلاعات داده را برای استفاده در نمایشگرها، حافظه و موارد دیگر در اختیار دستگاه ها قرار می دهد.

در نمودار اول شاهد خرابی کامل کانکتور PCIe Gen 5 12VHPWR هستیم. مواد تماس پین از آلیاژ مس است و آبکاری قلع در ناحیه تماس است. مواد محفظه از الیاف شیشه ای ترموپلاستیک (UL94V-0) استفاده می کند.

در نهایت، آخرین عکس لو رفته از راهنمای طراحی ATX 3.0 را می بینیم که استفاده از کانکتور برق کمکی در سیستم را توضیح می دهد.

2022-03-03_8-18-59

اکنون آشکارتر است که سیستم به دلیل گرمای بیش از حد ناشی از توان مصرفی 600 وات و بالاتر نیست. همچنین، تولیدکنندگانی که از داده‌های ارائه‌شده استفاده می‌کنند، باید کابل را به‌عنوان «اتصال 12VHPWR» یا «اتصال PCIe Gen 5» بدون گیج‌کردن شرکت و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری