راهنمای خرید سیستم رندرینگ

راهنمای خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ اولین مسئله مهم برای هر مهندسِ طراح می باشد؛ زیرا یکی از نیازهای اساسی برای هر شخصی که به کار رندرینگ می پردازد، در اختیار داشتن یک سیستم قوی و مناسب برای کارهای رندرینگ است. بسیاری از اوقات، نداشتن یک سیستم مناسب برای این کار، باعث اتلاف وقت و انرژی و هزینه افراد شده و باعث می شود پروژه به سرانجام نرسد. بنابراین اطلاعات تخصصی کافی در زمینه قطعات مناسب سیستم رندرینگ و قیمت و نحوه خرید آن ها ضروری به نظر می رسد. در هنگام خرید سیستم رندرینگ، باید به شرکت سازنده سخت افزارها توجه زیادی کرد.

همچنین شما می توانید از طریق صفحات زیر از محصولات ما را مشاهده کنید:


مشخصات خرید سیستم رندرینگ مناسب


برای خرید سیستم رندرینگ مناسب، شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد دارید یک سیستم از پیش آماده شده را تهیه کنید یا ترجیح می دهید تمام قطعات مورد نیاز را خودتان بصورت جداگانه خریداری کرده و با مونتاژ آن ها به سیستم دلخواه خود برسید. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

مشخصات سیستم رندرینگ


خرید سیستم رندرینگ آماده یا ساخت سیستم مناسب؟


واضح ترین تفاوت این دو روش، این است که شما با خرید قطعات مدنظر خود، می توانید متناسب با نیازهای تان، سیستم مد نظر خود را تهیه کنید. به طور کلی، اگر بودجه کافی برای خرید سیستم را دارید و قیمت سیستم اولویت شما نیست، بهتر است سیستم مد نظرتان را بصورت آماده خریداری کنید؛ اما اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال بهترین گزینه ها با بودجه کم می باشید، بهتر است قطعات را بصورت مجزا تهیه کنید.


نحوه ساخت سیستم رندرینگ مناسب


مونتاژ کردن رایانه شخصی در نگاه اول شاید کمی سخت و گیج گننده به نظر برسد، اما در واقع چنین نیست. اگر می خواهید رایانه شخصی خود را بسازید، در اینجا برخی از اجزایی که به آنها نیاز دارید، آورده شده است: مادربرد، یا پردازنده، RAM یا حافظه، کارت گرافیک، دستگاه ذخیره سازی وسیستم خنک کننده که در ادامه به تشریح مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.


پردازنده


یکی از مهمترین قطعات که باید هنگام خرید سیستم رندرینگ به آن توجه ویژه شود، CPU یا واحد پردازش مرکزی است. این قطعه به منزله مغز برای سیستم بوده و تمام سرعت پردازش و قدرت یک کامپیوتر به آن بستگی دارد. هنگام خرید پردازنده، سریع‌ترین پردازنده‌ای را که می‌توانید بخرید انتخاب کنید.


پیشنهادات :
سطح پایین: AMD Ryzen 3600x (12 رشته)
سطح میانی: Ryzen 3700x یا 3800x (16 رشته)
سطح بالا: AMD Ryzen 3900x (24 رشته)

حافظه یا رم کامپیوتر


RAM یا حافظه


حافظه دسترسی تصادفی یا RAM یکی از اجزای مهم کامپیوتر است. یک کیت RAM از ماژول تشکیل شده است و در 1، 2، 4 یا حتی 8 ماژول موجود است. هر چه تعداد ماژول ها بیشتر باشد، میزان کارایی حافظه نیز افزایش می یابد.
این قطعه به شیار مربوطه در مادربرد وصل شده و حافظه از 4 گیگابایت تا 32 گیگابایت در هر ماژول شروع می شود. اگر تازه شروع به کار کرده اید، 32 گیگابایت یک شروع عالی برای کار گرافیکی است. برای مدل‌سازی و رندر، DDR4 با فرکانس 3200 یا 3600 مگاهرتز را انتخاب کنید.


پیشنهادات:
مارک های G.Skill و Crucial می توانند برای RAM انتخاب های مناسبی باشند.


کارت گرافیک


یکی دیگر از نکات بسیار مهم هنگام خرید سیستم رندرینگ ، توجه به کارت های گرافیک است. برخی از پردازنده ها دارای تراشه گرافیکی داخلی هستند؛ این سیستم که گرافیک یکپارچه نامیده می شود، به گرافیک اضافی متصل به مانیتور، نیاز ندارد. اگر پردازنده شما دارای گرافیک یکپارچه باشد، خروجی از آداپتور نمایشگر به مادربرد خواهد بود.
اگر قصد دارید طراحی گرافیکی را روی رایانه خود انجام دهید، بهترین گزینه برای شما یک کارت گرافیک مجزا است. یکی از بهترین گزینه ها برای کارت های گرافیک، خط NVidia RTX است. کارت‌های گرافیک خط RTX گران هستند، اما عملکرد و کیفیت آن ها استثنایی است؛ بنابراین ارزش هزینه ای که برایشان صرف شود را دارند.


پیشنهادات :
سطح پایین: RTX 2060 Super
سطح میانی: RTX 2070 Super
سطح بالا: RTX 2080 Super


جمع بندی
برای خرید سیستم رندرینگ ، ابتدا باید جزئیات کار خود را مشخص کرده و سپس بر اساس آن اقدام به تهیه سیستم متناسب، بکنید؛ جزئیاتی مانند نرم افزاری که قصد کار کردن با آن را دارید و یا قطعات جانبی که به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. متخصصان مجموعه ما در وبسایت computersales.ir می توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند تا با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری