خرید کامپیوتر ارزان

خرید کامپیوتر ارزان

شرایط اقتصادی و میزان بودجه موجود، همیشه نقش مهمی در خرید کامپیوتر ارزان و به طور کلی هر نوع خریدی، مخصوصا در زمینه وسائل الکترونیک داشته است؛ اما نکته دیگری که علاوه بر بودجه باید در تهیه کامپیوتر مورد توجه قرار گیرد، نیاز کاربر است. هر کاربر باید با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه سیستم متناسب کند. برای تهیه هر نوع کامپیوترهای مختلف، بودجه و قطعات متفاوتی مورد نیاز است که در این مقاله به بررسی برخی از آن ها پرداخته ایم.


انواع مختلف سیستم ها


سیستم ها بر اساس نیاز کاربران، به چند دسته تقسیم می شوند : 1- سیستم های اداری 2- سیستم های خانگی 3- سیستم های رندرینگ 4- سیستم های گیمینگ. در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از این موارد پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را شرح می دهیم تا بتوانید انتخابی درست و متناسب با نیازهای واقعی خود داشته باشید.

بهترین گزینه برای خرید کامپیوتر ارزان ، کامپیوترهای خانگی هستند.

کامپیوتر های اداری


سیستم های اداری


سیستم های اداری همانطور که از نامشان پیداست، مخصوص کارهای اداری و سبک هستند. این نوع سیستم ها، نیاز به قطعات سخت افزاری بالایی نداشته و جزو سیستم های با قیمت پایین دسته بندی می-شوند. از این نوع سیستم ها در ادارات برای استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس، ارسال ایمیل و این گونه کارهای ساده استفاده می شود. اگر در اداره خود نیاز به یک سیستم کامپیوتری دارید، پیشنهاد می شود از خرج های اضافه برای سخت افزار قدرتمند بپرهیزید و با خرید کامپیوتر ارزان ، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

کامپیوتر های خانگی


سیستم های خانگی


این نوع سیستم ها مناسب کارهای چند منظوره و عموما سبک می باشند. تماشای فیلم و سریال با کیفیت خوب، جستجو در اینترنت و انجام بازی های سبک از این نوع کارها می باشند که سیستم های خانگی به خوبی از پس آن برمی آیند. برای سیستم های خانگی لزوما نیازی به سخت افزار قوی نیست و با یک بودجه متوسط و معقول، می توان یک سیستم خانگی مناسب تهیه کرد.


سیستم های رندرینگ


نوع قطعات این سیستم های رندرینگ، با توجه به نیاز کاربر و نرم افزاری که قصد استفاده از آن را دارد، می تواند متغیر باشد. برخی از این نرم افزارها، بر پایه گرافیک هستند بنابراین برای تهیه سیستم مناسب برای این نوع نرم افزارها باید از کارت گرافیک قوی تر استفاده کرد؛ در حالیکه برخی دیگر از آن ها نیاز به انجام محاسبات پیچیده دارند و بنابراین قدرت پردازنده در آن ها اولویت بیشتری دارد. در برخی از نرم افزارها نیز تمام سیستم درگیر می شود که در آن صورت تمام قطعات سخت افزاری باید قوی باشند.


خرید کامپیوتر ارزان دست دوم


یک راه آسان برای خرید کامپیوتر ارزان ، استفاده از کامپیوترهای دست دوم است. اگر می‌خواهید در هزینه ها صرفه‌جویی کنید، بهتر است به‌جای کامپیوتر جدید، یک کامپیوتر دست دوم یا تعمیر شده بخرید. کامپیوترهای دست دوم، دستگاه هایی هستند که در ابتدا نوعی نقص داشته اند، اما به خوبی تعمیر شده‌اند. آنها اغلب با همان قطعات داخلی مانند سیستم های جدید در دسترس هستند؛ اما با هزینه بسیار کمتر. قبل از خرید، مطمئن شوید که فروشنده ضمانت ارائه می دهد تا در صورت کار نکردن سیستم، بتوانید آن را برگردانید.


نکاتی در مورد خرید کامپیوتر ارزان


هنگامی که در مورد نوع کامپیوتری که می خواهید تصمیم گرفتید، باید به این فکر کنید که چقدر پول می خواهید خرج کنید. این احتمالا یکی از گیج‌کننده‌ترین چیزها در مورد خرید کامپیوتر ارزان است؛ زیرا شما گزینه‌هایی را در طیف وسیعی از قیمت‌ها پیدا خواهید کرد. ( از حدود 10 میلیون تومان تا بیش از 200 میلیون تومان! )
این قیمت گذاری ها بیشتر بر اساس اجزای داخلی کامپیوتر مانند مقدار فضای هارد، قدرت پردازش و یا کارت گرافیک هستند که به آن ها مشخصات سیستم می گویند. این اجزای داخلی بخش بزرگی از دلایل اصلی قدیمی شدن رایانه ها پس از چند سال هستند. از آنجایی که سازندگان همچنان به تولید پردازنده‌های سریع‌تر و هارد دیسک‌های بزرگ‌تر ادامه می‌دهند، رایانه‌ای که امروز 50 میلیون تومان قیمت دارد ممکن است ظرف چند سال آینده 10 میلیون تومان و یا کمتر قیمت داشته باشد.


جمع بندی


به طور کلی، توصیه می کنیم خرید کامپیوتر ارزان بسته به بودجه خود، بین 10 تا 30 میلیون تومان برای یک کامپیوتر جدید خرج کنید. البته باید نیازهای خود را هم در نظر بگیرید زیرا ممکن است گاهی نیاز باشد هزینه بیشتر یا کمتری بکنید. رایانه ای با فضای هارد دیسک بیشتر، حافظه بیشتر و پردازنده های سریع تر، در دراز مدت معامله بسیار خوبی خواهد بود. با مراجعه به وبسایت ما به آدرس computersales.ir می توانید اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

مطالب مرتبط:

خرید کامپیوتر های اسمبل شده

خرید سیستم های آماده

خرید مانیتور کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری