خرید قطعات کامپیوتر

خرید قطعات کامپیوتر

به طور معمول برای تهیه و خرید یک سیستم کامپیوتری، دو روش وجود دارد؛ خرید مستقیم یک سیستم آماده و دیگری خرید قطعات کامپیوتر بصورت جداگانه و مونتاژ آن ها. اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، بهتر است از روش دوم استفاده کنید؛ زیرا به شما اجازه می دهد صرفه جویی بیشتری در هزینه ها انجام داده و همینطور دقیقا بر اساس نیازتان، سیستم مد نظر را خریداری کنید و این باعث افزایش کارایی می شود.

همچنین شما می توانید برای خرید لپ تاپ ایسوس از این لینک اقدام کنید.


عوامل موثر در خرید قطعات کامپیوتر


همانطور که می دانیم هر سیستم کامپیوتری از چند قطعه اصلی تشکیل شده و در زمان خرید قطعات کامپیوتر ، برای داشتن یک سیستم خوب و قدرتمند، شما باید نکاتی را در مورد خرید هر کدام از آن-ها بدانید. برخی از قطعات اصلی هر سیستم عبارتند از : محفظه قطعات ( کیس )، سیستم تغذیه، سیستم خنک کننده، و پردازنده که در ادامه به بررسی نکات لازم برای خرید هر کدام می پردازیم.

خرید قطعات کامپیوتر


محفظه قطعات ( کیس )


اکثر کاربران هنگام خرید قطعات کامپیوتر ، وقت زیادی را صرف بررسی کیس نمی کنند؛ زیرا بر این باورند که کیس فقط یه محفظه برای نگه داری قطعات است و قطعات درون آن هستند که مهم می باشند و خود کیس از اهمیت زیادی برخوردار نیست. این یک باور اشتباه در این زمینه است؛ زیر کیس قطعه مهمی بوده و در عملکرد سیستم نقش مهمی دارد.
در یک سیستم قوی، کیس باید ویژگی های مشخصی مانند داشتن روزنه های ورود و خروج هوا برای خنک کنندگی داشته باشد. همینطور اندازه آن باید بصورتی باشد که قطعات بتوانند به راحتی در آن جا بگیرند. اگر به زیبایی ظاهری سیستم خود اهمیت می دهید، کیس مهمترین قطعه در ظاهر سیستم می باشد؛ بنابراین رنگ و جنس آن را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.


پردازنده


CPU یا واحد پردازش مرکزی، مهم ترین قطعه در هر سیستم کامپیوتری می باشد. تمام پردازش ها به وسیله این قطعه انجام می شوند و هنگام خرید قطعات کامپیوتر ، باید توجه زیادی به انتخاب درست و صحیح آن داشت. برای انتخاب پردازنده مناسب، نکات مهم زیادی وجود دارند. نکاتی مانند : تعداد هسته، حافظه پنهان، سوکت ها و اتصالات و همینطور سیستم خنک کننده همگی عوامل مهم و موثری در انتخاب پردازنده مناسب هستند.
اگر قیمت پردازنده و بودجه خرید آن برای شما در اولویت قرار دارد، بهتر است ابتدا نیاز خود را مشخص کرده و سپس بر اساس آن اقدام به تهیه قطعه متناسب بکنید. بعنوان مثال برای سیستم های خانگی، پردازنده های دو هسته ای مناسب بوده و صرف هزینه بیشتر از آن، هزینه غیر ضروری است.

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید قطعات کامپیوتر ، انتخاب پردازنده مناسب می باشد.

خرید قطعات کامپیوتر


منبع تغذیه ( پاور )


پاور یا منبع تغذیه، قطعه ای است که وظیفه تامین برق مورد نیاز قسمت های مختلف سیستم از طریق تبدیل برق شهری ( AC ) به جریان مستقیم ( DC ) را به عهده دارد. معمولا برای افراد یکی از دشوارترین انتخاب ها هنگام خرید قطعات کامپیوتر ، انتخاب منبع تغذیه مناسب می باشد. قبل از انتخاب پاور، باید با مقدار انرژی مصرفی اجزای داخلی کامپیوتر آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.
اکثر افراد برای انتخاب یک منبع تغذیه مناسب، تنها به توان آن توجه زیادی می کنند و اینگونه تصور می کنند که هر چه توان تولیدی آن بیشتر باشد، عملکرد بهتری هم خواهد داشت. این روش به طور کلی اشتباه نیست اما نکات دیگری را هم در انتخاب پاور مدنظر قرار داد. نکاتی مانند داشتن اتصالات مناسب ،کابل کشی صحیح و درست، درصد بازدهی بالاو همینطور معتبر بودن برند سازنده، مواردی هستند که باید به آن ها نیز توجه شود.


سیستم خنک کننده


سیستم های خنک کننده بیشتر به منظور کاهش دمای پردازنده ها مورد استفاده قرار می گیرند. سازندگان معمولا از دو نوع تکنولوژی خنک کنندگی آبی و هوایی ( بادی ) برای این هدف بهره می-گیرند. خنک کننده های هوایی ارزان و پر مصرف بوده و با استفاده از باد فن پردازنده را خنک می کنند اما خنک کننده های آبی، از یک مایع و یک رادیاتور کوچک برای خنک کردن پردازنده استفاده می کنند.


مهمترین مسئله در خرید قطعات کامپیوتر ، تعیین بودجه متناسب با نیازها برای خرید قطعات است. همینطور باید ابتدا یک لیست از قطعات مورد نظر تهیه کرده و مشخصات آن ها را یادداشت کنید تا بتوانید تحلیل راحت تری داشته باشید. تحقیق در مورد قطعات مختلف نیز می تواند ایده خوبی برای انتخاب درست شما باشد. کارشناسان ما در وبسایت computersales.ir آماده اند تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.


جمع بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری