خرید قطعات کامپیوتر گیمینگ

یک کامپیوتر گیمینگ نیازمند داشتن قطعاتی با کیفیت و مناسب است و این امر نیازمند بودجه ای مناسب جهت خرید بهترین سخت افزار است . زیرا این امر سبب میشود تا گیم های مختلف بارگیری و با کیفیتی بسیار بالا اجرا شوند  . روش های مختلفی وجود دارد تا بتوانید کیفیت سیستم خود را بالا ببرید و معمولا پر هزینه ترین روش خرید کامپیوتر گیمینگ است . اما میتوانید به جای خرید یک کامپیوتر گیمینگ با مونتاژ و جایگزین کردن قطعات حیاتی سیستم خود را به یک کامپیوتر گیمینگ مناسب تبدیل کنید .

 

خرید قطعات کامپیوتر گیمینگ

بجای خرید یک سیستم و هزینه دادن بابت اجزایی که خیلی کاربردی نیستند کافی است متناسب با بودجه ای که دارید قطعات بسیار مهم و کاربردی را تهیه کرده تا کامپیوتر معمولی خود را به کامپیوتر گیمینگ تبدیل کنید  .این کار را انجام دهید زیرا می دانید که اگر فقط یک قطعه سخت افزار را در بهترین حالت خریداری کنید  بسیار زیاد در هزینه ها صرفه جویی کرده اید ، می دانید که اجزای داخلی کیس عملکردی حیاتی دارند. اگر می خواهید بازی خود را با کیفیت 4 K اجرا کنید توصیه میشود تا ادامه ی مقاله را نیز مطالعه کنید

پردازنده مناسب کامپیوتر گیمینگ

پردازنده بیشتر بازی ها به حجم مفید چند رشته ای نیاز دارند که به معنای پردازنده با چندین هسته است. اما اصلا نیازمند به داشتن بیش از 4 هسته نیست. بجای پرداخت هزینه های بسیار بالا و خرید بهترین قطعات باید منطقی فکر کنید زیرا هدف شما داشتن یک کامپیوتر گیمینگ است و در نتیجه ، دو هسته کافی است زیرا پردازنده دو هسته ای تا سطح معقول و منطقی بسیاری از بازی هارا پردازش میکند . برای بازی های Full HD حداقل به پردازنده 2.5 گیگاهرتزی نیاز است. پردازنده های مدرن به عنوان i7 یا i5 طبقه بندی می شوند که i7 قدرتمندترین است. اگر قصد دارید دستگاه خود را اورکلاک کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که نه تنها انرژی بیشتری مصرف می کند بلکه باعث گرم شدن رایانه اصلی نیز می شود. هنگام انتخاب منبع تغذیه و سیستم خنک کننده اضافی ، حتماً هر دو را در نظر بگیرید. فارغ از اینکه کدامیک را ابتدا بررسی می کنید ، ابتدا باید مطمئن شوید که پردازنده مرکزی که دارید یا قصد خرید آن را دارید از اورکلاک پشتیبانی می کند و همه پردازنده ها با یک مادربرد پشتیبانی می کنند که از اورکلاک پشتیبانی می کند. اگر علاقه ای به اورکلاک ندارید ، فقط فن اصلی پردازنده کافی است.

 

 

خنک شدن کامپیوتر گیمینگ

پردازنده کامپیوتر (CPU) مادربرد نوع سوکت باید بین مادربرد و CPU سازگار باشد. اگر مادربرد و کیس PC دارید که می خواهید استفاده کنید ، باید نوع ، سرعت ، ظرفیت و اندازه RAM و تعداد اسلات RAM را در نظر بگیرید. همچنین ، به دقت تعیین کنید که چند اسلات توسعه دهنده و پورت USB دارید تا مطمئن شوید که مطابق با نیازهای شما هستند. تقریباً همه مادربردها از اتصال LAN پشتیبانی می کنند ، اما اگر اتصال بی سیم می خواهید ، ممکن است به پورت آداپتور بی سیم نیاز داشته باشید. با این حال ، برخی از مادربردهای پیشرفته عملکرد بی سیم داخلی دارند. اگر قصد استفاده از کارت گرافیک دوگانه را دارید ، چند عامل دیگر وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. اول از همه ، مادربرد باید از کارت صحیح SLI ™ (NVIDIA®) یا Crossfire (AMD Crossfire ™) برای کارکرد هر دو کارت گرافیک پشتیبانی کند.

تنظیم دو کارت گرافیک برای کار در همان رایانه کار ساده ای نیست و بدون درایورهای مناسب و پشتیبانی نرم افزار ، کار تقریباً غیرممکن می شود. از آنجا که استفاده از دو کارت گرافیک به انرژی اضافی زیادی نیاز دارد و گرما و سر و صدای بیشتری تولید می کند ، باید توجه داشته باشید که چگونه بر عملکرد خنک کننده و ظاهر کلی کامپیوتر شما تأثیر می گذارد. بیشتر کارت های صدا که از قبل روی مادربرد بارگیری می شوند بیش از حد متوسط ​​هستند ، بنابراین به ندرت نیاز به کارت صدای اضافی برای بازی ها دارید.

مادربرد کامپیوتر

RAM ممکن است متفاوت باشد و باید با الزامات مادربرد مطابقت داشته باشد. بیشتر مادربردهای مدرن از DDR3 یا DDR4 استفاده می کنند. هر طرح نیز بسیار متفاوت است ، بنابراین RAM اشتباه هرگز نمی تواند بر روی مادربرد نصب شود. این دو نوع حافظه از نظر جسمی نیز متفاوت هستند. بسته به تعداد اسلات RAM مادربرد ، ممکن است تعداد حافظه اضافی محدود شود. برای بازی ، 16 گیگابایت معمولاً کافی است. و اگر بازی هایی را اجرا میکنید که به کیفیت بسیار بالا نیاز دارند و در  حقیقت مانند بیشتر بازی های چند رسانه ای و آنلاین شما باید آن را به 32 گیگابایت ارتقا دهید. حافظه حیاتی درایو ذخیره سازی (HDD / SSD) داده ها را می توان درایور قدیمی خود را با درایوهای مدرن ذخیره کرد.

برای بازی ، شما ممکن است به یک HDD با حافظه ذخیره 7200RPM 8MB یا 16MB نیاز داشته باشید. رابط ATA ، PATA یا SATA باید با آنچه که در مادربرد نصب شده مطابقت داشته باشد. معمولاً یک فضای ذخیره سازی مناسب برای بازی 250 تا 500 گیگابایت است. عملکرد قطعات به همان اندازه ای که شما پرداخت می کنید ظاهر می شود و این یعنی هر چقدر هزینه ای بالاتری نسبت به خرید قطعات معتبر و اصلی پرداخت کنید عملکرد بهتری را از این قطعات میبینید .  بنابراین انتخاب یک HDD بسیار ارزان می تواند در جایی از کار مشکل ایجاد کند.

 

 

اگر به دنبال کوتاه کردن بارگذاری و یا  زمان بارگذاری کمتر  بازی ها هستید ، ممکن است بخواهید SSD را در نظر بگیرید. یک بار دیگر ، رابط محبوب ترین درگاه های ATA ، PATA و SATA است و باید با نحوه پشتیبانی مادربرد شما مطابقت داشته باشد SSD ها از HDD گران ترند ،

بهتر است کارتی را انتخاب کنید که گرافیک را برای مشخصات نمایشگر شما ارائه دهد. کارت گرافیک باید بین 2 گیگابایت تا 4 گیگابایت حافظه اختصاصی داشته باشد و حداقل 30-60 فریم بر ثانیه باید پایدار باشد تا از تاخیرهای قابل توجه در نرخ فریم جلوگیری شود. برای انجام بازی های VR ، باید یک کارت ویدیو داشته باشید که از 90 فریم در ثانیه یا بالاتر پشتیبانی کند تا از سرگیجه ناشی از کاهش نرخ فریم جلوگیری کنید.

 

 

 

کارت گرافیک  حداقل برای صفحه نمایش 1080p  چهار گیگابایت است. همچنین ، اگر سازگاری آینده و معیار خودکار کیفیت گرافیک را می خواهید ، بهتر است پشتیبانی DirectX را انتخاب کنید. اگر مانیتور شما از DVI پشتیبانی می کند ، مطمئن شوید  که کارت گرافیک انتخابی شما دارای یک خروجی DVI است که از خروجی با کیفیت بالاتر پشتیبانی می کند.

 

 

برای استفاده از مانیتورهای دوگانه ، به یک کارت گرافیک با چندین ویدئو HDMI ، DVI یا VGA نیاز دارید. البته ، شما همچنین باید مطمئن شوید که منبع تغذیه از برق مورد نیاز کارت پشتیبانی می کند. به عنوان یک ملاحظه اضافی ، همچنین اطمینان حاصل کنید که فرم فرم کارت گرافیک متناسب با موردی است که انتخاب می کنید. برای بازی با کیفیت Full HD ، به یک ساعت اصلی 600 مگاهرتز نیاز دارید. بیشتر اجزا دارای اسلات هستند که باید همه آنها به خوبی جا بیفتند. تنها در این صورت است که می توان قطعات را در داخل کیس PC نصب کرد. علاوه بر تناسب فیزیکی همه اجزا ، عملکرد خنک کننده نیز مورد توجه است. طراحی کیس همچنین بر جریان هوا تأثیر می گذارد. همچنین میتواند اجزای جانبی مختلفی را به کامپیوتر گیمینگ خود اضافه کنید تا مهیج تر به نظر برسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری