alderlake cpu fan

تولید خنک کننده پردازنده های نسل جدید اینتل ALDER LAKE

پردازنده های Alder Lake اینتل برای کامپیوترهای رومیزی با سوکت LGA1700 قرار است در اواخر سال جاری رونمایی شوند. اما تولیدکنندگان مشتاق فن پردازنده از قبل ادعا می کنند که محصولات آماده این CPU های آینده را دارند. شرکت تایوانی Rego به نظر می رسد در میان اولین کسی است که سری خنک کننده های سطح ابتدایی پردازنده های 12th Generator Core اینتل را اعلام کرد ،

Rego اظهار داشت که مجموعه ای از سیستم های خنک کننده سری RGD-3000 را که به طور خاص برای پردازنده های Alder Lake-S اینتل در بسته بندی LGA1700 طراحی شده است ، توسعه داده است. این خانواده شامل مدل های مختلفی است که می توانند پردازنده های کم مصرف را با TDP 35W ، پردازنده های سطح بالای علاقه مندان با TDP 125W و همه چیز در این زمینه مدیریت کنند. البته توجه داشته باشید که تصویر بالا مربوط به مدلهای قبلی Rego است. این شرکت هنوز هیچ تصویری از مجموعه کامل خنک کننده های LGA 1700 خود منتشر نکرده است.

Rego جزئیات بسیاری از کولرهای سری RGD-3000 خود را فاش نمی کند ، اما توجه داشته باشید که وزن آنها بین 234 تا 592 گرم است. به طور معمول ، این روزها وزن کولرهای گران قیمت به مراتب بیشتر است ، بنابراین احتمالاً Rego دستگاه های سطح ابتدایی خود را که هدف اصلی آنها OEM ها و ODM ها است ، در اینجا اعلام می کند.

سوکت LGA1700 اینتل در مقایسه با مدلهای اصلی سوکت CPU اینتل تفاوت قابل توجهی دارد. در حالی که فاکتور شکل جدید عرض 37.5 میلی متر را حفظ می کند ، طول آن را به 45 میلی متر می رساند. حتی مهمتر از آن ، ارتفاع z پردازنده های جدید در مقایسه با پردازنده های امروزی 1 میلی متر کمتر است (6.5 میلی متر در مقابل 7.5 میلی متر). ممکن است یک میلی متر تفاوت کوچک باشد ، اما مهم است که یک کولر را خیلی محکم به سطح پردازنده متصل کنید ، بنابراین تفاوت میلی متر در اینجا بسیار مهم است.

در حالی که پردازنده های Alder Lake اینتل هنوز در دسترس مصرف کنندگان نیست ، هفته گذشته اینتل گفت که پردازنده های Alder Lake را در نیمه دوم سال 2021 به مشتریان خود ارسال می کند.

پت گلسینگر ، مدیر عامل اینتل (از طریق SeekingAlpha) گفت: “نقشه راه مشتری آینده ما همچنان قوی است و ما انتظار داریم چندین میلیون واحد از دریاچه الدر در نیمه دوم به مشتریان ارسال کنیم.”

در حالی که چندین میلیون واحد دقیقاً حجم بالایی ندارد و اکثریت قریب به اتفاق احتمالاً تراشه های لپ تاپ خواهد بود ، سازندگان رایانه رومیزی هنوز باید برای راه اندازی آماده شوند ، این به معنای تهیه کولرهای جدید و سایر قطعات است.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که Rego به طور رسمی کولرهای RGD-3000 خود را برای سیستم های مختلف با مقاصد خاص 1U ، 1.5U ، 2U و 3U قرار می دهد. اما با توجه به اینکه اینتل معمولاً پردازنده های دسک تاپ معمولی را قبل از نسخه های داخلی ، ایستگاه کاری و سرور خود اعلام می کند ، احتمالاً سری Rego-RGD-3000 سری اول برای دسک تاپ های مصرفی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری