تراشه کوانتومی چینی ها

توسعه دهندگان چینی مدعی ساخت سریعترین رایانه کوانتومی جهان هستند

تراشه محاسبات کوانتومی چین به برتری کوانتومی دست می یابد.

محققان چینی آنچه ادعا می کنند قدرتمندترین رایانه کوانتومی در جهان است را نشان داده اند. محققان برای اثبات سرعت سریع ابر رایانه ، محاسبه پیچیده ای را انجام دادند که انجام یک ابر رایانه معمولی حدوداً هشت سال طول می کشد تا اندکی بیش از یک ساعت انجام شود.

به گزارش ZME Science ، رایانه کوانتومی Zuchongzhi یک دستگاه 66 کیوبیتی است. برای مقایسه ، تراشه Sycamore گوگل از 53 کیوبیت برخوردار است ، در حالی که تراشه Q System One از IBM 20 کیوبیت دارد. بسته بندی کیوبیت ها به تراشه ها و ایجاد اثر سوپرپوزیشن مکانیکی کوانتومی کار ساده ای نیست ، اما اطمینان از عملکرد صحیح آنها (بدون خطا) حتی سخت تر است. برای این منظور ، 66 کیوبیت یک دستاورد است. بعلاوه ، افزودن چند کیوبیت به پردازنده کوانتومی به طور تصاعدی عملکرد آن را افزایش می دهد

تراشه های رایانه ای کوانتومی باید تا دمای 273.15 درجه سانتیگراد سرد شوند و این دما باید حفظ شود ، که ساخت رایانه های کوانتومی و استفاده از آنها را دشوارتر می کند. در نتیجه ، در حال حاضر رایانه های کوانتومی بیشتر برای آزمایش با محاسبات با کارایی بالا توسط محققان و غول های پیشرفته فناوری استفاده می شوند.

پردازنده جدید Zuchongzhi از تراشه کوانتومی Jiuzhang همه کاره تر است. اول اینکه قابل برنامه ریزی است. ثانیا ، به طور قابل توجهی قدرتمندتر است. محققان پردازنده کوانتومی جدید را برای انجام یک کار نمونه گیری تصادفی از مدار کوانتومی ساخته اند که این کار را در مدت زمان 1.2 ساعت انجام داد. تکمیل همین کار در یک ابر رایانه کلاسیک به زمان نامعقولی نیاز دارد.

اعتقاد بر این است که پردازنده محاسبات کوانتومی Sycamore گوگل با 53 کیوبیت (در تصویر) اولین کسی است که به اصطلاح برتری کوانتومی را به دست می آورد ، اصطلاحی که برای توصیف تراشه کوانتومی استفاده می شود و می تواند وظیفه ای را حل کند که هیچ ابر رایانه معمولی نمی تواند با هر مقدار معقولی پردازش کند. زمان. به دنبال Sycamore گوگل یک جیوزانگ 53 کیوبیتی دنبال شد. این پردازنده در مدت زمان 200 ثانیه کار پیچیده ای را انجام داد. همین کار برای انجام ابر رایانه TaihuLight حدود 2.5 میلیارد سال طول می کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری