افزایش قیمت تراشه

تراشه سازان سرانجام در میان کمبود جهانی تراشه در حال افزایش قیمت هستند

ممکن است تراشه سازان سرانجام کمبود تراشه جهانی را جبران کنند. تایمز-تایپه نیوز هفته گذشته گزارش داد که طبق نسخه ترجمه شده گزارش ، “از سه ماهه دوم سال 2021 ،” بیش از 30 شرکت نیمه هادی نامه تنظیم قیمت را صادر کرده اند ، قیمت محصولات از 10 تا 30٪ افزایش یافته است.

Times-Taipei News گفت: UMC ، SMIC و Power Semiconductor Manufacturing Company از جمله شرکتهایی هستند که قیمت های خود را تنظیم می کنند. دلایل ذکر شده برای این تنظیمات متفاوت است ، اما طبق گفته Rockchip ، “هزینه ویفر ، صفحه مدار چاپی و بسته بندی و آزمایش به شدت در درجات مختلف افزایش یافته است.”

به نظر می رسد تنظیمات قیمت بسته به نوع تراشه متفاوت است. این گزارش ادعا کرد که IC های زنجیره سیگنال به عنوان مثال شاهد افزایش قیمت بین 10 تا 20 درصد هستند ، در حالی که گفته می شود قیمت آی سی های مدیریت انرژی بین 10 تا 30 درصد افزایش یافته است. گفته شده است که برخی تراشه های حافظه نیز تا 20 درصد افزایش قیمت داشته اند.

این افزایش های شیب دار در مقایسه با سایر تنظیمات ممکن است واقعاً ملایم باشد. Times-Taipei News گفت که “قیمت برخی از محصولات IC در حال حاضر ده ها برابر افزایش یافته است ، كه این امر باعث دشواری در تولید و فعالیت شركت های متوسط ​​و متوسط ​​شده است” ، به ازای هر “خودی صنعت”.

حداقل یک استثنا major عمده در این روند وجود دارد: TSMC. بر اساس این گزارش ، این شرکت هیچ افزایش قیمتی صادر نکرده است ، این بدان معناست که بزرگترین تراشه ساز جهان خط را در اختیار دارد. یا حداقل آن نما را ارائه می دهد – تصمیم آن برای پایان دادن به تخفیف های قیمت همان تأثیر را در هزینه تراشه های آن خواهد داشت.

تأثیرات این افزایش قیمت حتی در TSMC نیز در کل صنعت قابل مشاهده است. به عنوان مثال تراشه های مدیریت نیرو تقریباً همه جا حاضر هستند ، این بدان معنی است که طیف گسترده ای از محصولات نیز می توانند شاهد افزایش قیمت آنها باشند. این اثر همچنین می تواند در محصولاتی که به انواع مختلفی از تراشه ها متکی هستند ، افزایش یابد.

DigiTimes امروز نیز گزارش داد که قیمت DRAM و NAND به دلیل تقاضای زیاد در بخشهای مختلف ، خرید وحشت ناشی از صعود ارز رمزپایه Chia و محدودیت عرضه کنترل کننده های دستگاه های فلش NAND منجر به افزایش قیمت برای این تراشه ها در سه ماهه سوم پیش بینی می شود.

در این گزارش آمده است كه قیمت گذاری قرارداد حافظه DRAM در سه ماهه دوم “بیش از 20٪” افزایش یافت ، و “قیمت تراشه های PC DRAM بیش از 25٪ افزایش یافت” ، به ازای منابع ناشناس. انتظار می رود قیمت های قرارداد DRAM در سه ماهه سوم 10 تا 20 درصد افزایش یابد ، در حالی که قیمت های قرارداد NAND ممکن است تا 10 درصد افزایش یابد.

مدیر عامل AMD ، لیزا سو ، به صراحت اعلام کرد که فکر نمی کند مردم بیش از حد نگران کمبود تراشه باشند. اما حداقل در کوتاه مدت ، یافتن بسیاری از محصولات از پلی استیشن 5 گرفته تا جدیدترین کارت گرافیک سخت خواهد بود و اکنون به نظر می رسد هزینه بسیاری از دستگاه هایی که موفق به ساخت آن برای مصرف کنندگان می شوند ، است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری