GYGABYTE

ورک استیشنهای جدید گیگابایت برای پرازنده های RYZEN و RYZEN THREAD RIPPER

گیگابایت ، سازنده رایانه و قطعات رایانه ای تایوانی ، امروز تصمیم گرفته تا مجموعه کامپیوترهای ایستگاه کاری خود را با جدیدترین پردازنده های AMD Ryzen و Ryzen Threadripper به روز کند. طیف وسیعی از رایانه های شخصی با هدف متخصصان مانند مهندسان و دانشمندان ، با 64 هسته Zen و 128 رشته تولید می شوند.

مادربرد MC62-G40 گیگابایت به عنوان پایه ای برای تمام تلاش های سطح بالای ایستگاه کاری خود عمل می کند. برد جدید دارای چیپست AMD WRX80 است که نشان دهنده بالاترین چیپست ایستگاه کاری ارائه شده توسط AMD است. این استاندارد بر اساس استاندارد سازمانی SSI-CEB ساخته می شود که معمولاً در ایستگاه های کاری و سرورها یافت می شود. با پشتیبانی از پردازنده های AMD Ryzen Threadripper PRO ، می تواند تا 64 هسته و 128 رشته را در خود جای دهد و حافظه هشت کانالی با هشت DIMM را قادر می سازد.

این DIMM ها تا 2 ترابایت از کل حافظه را پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ، این برد دارای شش اسلات PCIe 4.0 x16 و یک اسلات مخصوص PCIe 4.0 x16 است که فقط در خطوط برق 8 x8 سیم کشی می شود. دو کانکتور 10GbE ، یک کانکتور 1GbE و یک کانکتور MLAN نیز وجود دارد. این برد دارای چهار کانکتور SATA III ، سه SlimSAS و دو درایو M.2 PCIe NVMe برای ذخیره سازی است. همچنین دارای شش درگاه USB 3.2 Gen1 و یک ماژول TPM است.

گیگابایت دو ایستگاه کاری با فرمت تاور دسکتاپ استاندارد و یکی را برای قرار دادن داخل فضای رک 1U آماده کرده است.

W771-Z00 رومیزی بر اساس مادربرد MC62-G40 فوق الذکر ساخته شده است. دارای فضای کافی و گزینه های گسترده برای پر کردن تمام ویژگی های برد است: CPU با 64 هسته و 128 رشته ، چهار پردازنده گرافیکی دو اسلات و حداکثر هشت SSD/هارد دیسک 3.5 اینچی از دو محفظه ، که در آن پیکربندی پیش فرض شامل یک محفظه از چهار جای SSD/HDD است. دو منبع تغذیه مازاد 2000W (CRPS) برای تامین انرژی همه چیز وجود دارد ، اما می توانید سیستم را با دو واحد تغذیه 2400 واتی ارتقا دهید.

ایستگاه کاری W331-Z00 برادر کوچکتر W771 است. این دستگاه از مادربرد با چیپست B550 AMD استفاده می کند و می تواند تا پردازنده AMD Ryzen 9 5950X با 16 هسته و 32 رشته را در خود جای دهد ، در حالی که حافظه را می توان تا 128 گیگابایت DIMR DDR4-3200 مگاهرتز پر کرد. این دستگاه دارای چهار اسلات توسعه PCIe است ، اما می تواند تنها با یک GPU سیم دار برای کار با PCIe Gen4 x16 مجهز شود. از دو شکاف برای قابلیت های ذخیره سازی 3.5 اینچی یا 2.5 اینچی استفاده می کند و دو اسلات 2280 M.2 PCIe NVMe روی برد دارد. همچنین دارای نرم افزار مدیریت از راه دور DASH است که به شما در مدیریت از راه دور این ایستگاه کاری کمک می کند. کل سیستم از منبع تغذیه 500 وات تغذیه می کند.

آخرین و مهمترین نکته ، گیگابایت همچنین یک سرور 1U اختصاص داده است که به حجم کاری GPU متمرکز است و همچنین به پردازنده های AMD Ryzen Threadripper نیز احتیاج دارد. بر اساس چیپست TRX40 ، سرور G182-C20 می تواند از پردازنده های Threadripper نسل سوم پشتیبانی کند و دارای حافظه هشت کانالی است که تا 256 گیگابایت حافظه سیستم را پشتیبانی می کند. با وجود اندازه ، می تواند دو کارت گرافیک با اندازه کامل را برای حجم کاری با سرعت GPU مناسب کند. این سرور دارای دو محفظه درایو 2.5 اینچی U.2 ، دو پورت 10GbE Base-T (با پشتیبانی از NCSI) و دو منبع تغذیه اضافی 1600W برای برق است.

در نکته پایانی ، گیگابایت این خط ایستگاه کاری را بر پردازنده های AMD Ryzen متمرکز کرده است ، با این حال ، این شرکت مدعی است که مدل W771 را می توان با پردازنده های سرور AMD EPYC پیکربندی کرد ، زیرا طراحی بسیار مدولار است. این شرکت تاکنون قیمت یا زمان در دسترس بودن این ایستگاه های کاری را اعلام نکرده است ، اما انتظار نداشته باشید که ارزان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری