intel arc

بر اساس شایعات هدف کارتهای گرافیک اینتل alchemist نزدیک شدن به رتبه های بالا و متوسط بازار گیمینگ از جمله RTX3070Ti است

جزئیات کاملاً جدیدی در مورد کارت گرافیک های بازی ARC Alchemist اینتل فاش شده است. نشت های جدید عملکرد و موقعیت پیکربندی های مختلف GPU را در خط ARC که در Q1 2022 راه اندازی می شود ، پوشش می دهد.

شایعات مربوط به کارت گرافیک بازی ARC Alchemist Gaming: سه پیکربندی GPU Xe-HPG با هدف بخش های سطح بالا و سطح ابتدایی
طبق شایعات ، اینتل حداقل سه پیکربندی GPU ARC Alchemist آماده راه اندازی در سه ماهه اول سال 2022 خواهد داشت. این دو شامل دو پیکربندی بر اساس 512 قالب برتر اتحادیه اروپا و یک پیکربندی بر اساس 128 قالب اتحادیه اروپا خواهد بود. اگرچه پیکربندی های پردازنده گرافیکی بیشتری وجود دارد که در نشت ها مشاهده کرده ایم ، اما به نظر می رسد که ممکن است در محصولات آینده مورد استفاده قرار گیرد ، هرچند که نمی توان آنها را تأیید کرد. بنابراین بیایید با پیکربندی top-end شروع کنیم.

کارت گرافیک Intel Xe-HPG 512 EU ARC Alchemist کارت گرافیک

نسخه برتر Alchemist 512 EU فقط یک پیکربندی ذکر کرده است که از قالب کامل با 4096 هسته ، رابط اتوبوس 256 بیتی و حافظه تا 16 گیگابایت GDDR6 با ساعت 16 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند ، هرچند 18 گیگابیت بر ثانیه را نمی توان رد کرد. شایعه

اندازه تراشه Alchemist 512 EU در حدود 396 میلی متر مربع است که بزرگتر از AMD AMD RDNA 2 و NVIDIA Ampere است. پردازنده گرافیکی Alchemist -512 در بسته BGA -2660 با ابعاد 37.5 میلی متر در 43 میلی متر عرضه می شود. ابعاد Amperre GA104 NVIDIA 392 میلی متر مربع است که به این معنی است که تراشه پرچمدار Alchemist از نظر اندازه قابل مقایسه است در حالی که GPU Navi 22 دارای 336 میلی متر مربع یا حدود 60 میلی متر مربع کمتر است. این اندازه نهایی تراشه نیست ، اما باید بسیار نزدیک باشد.

A در هسته های تنسور و هسته های بسیار بزرگتر RT/FP32 در تراشه های خود قرار دارد ، در حالی که تراشه های AMD RDNA 2 دارای یک واحد شتاب دهنده پرتوی واحد در CU و Infinity Cache هستند. اینتل همچنین از سخت افزار اختصاصی پردازنده های گرافیکی Alchemist برای فناوری Raytracing و فناوری فوق نمونه گیری با هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود.

تراشه Xe -HPG Alchemist 512 EU دارای ساعت هایی در حدود 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز است ، اگرچه نمی دانیم این ساعت ها متوسط ​​هستند یا حداکثر ساعت های تقویت کننده. فرض کنیم حداکثر سرعت ساعت است و در این صورت ، کارت تا 18.5 TFLOPs FP32 محاسبه می کند که 40 درصد بیشتر از RX 6700 XT اما 9 درصد کمتر از NVIDIA RTX 3070 است.

در اندازه گیری عملکردی ، MLID بیان می کند که TFLOP ها برای مقایسه معنی ندارند زیرا مقیاس های عملکرد متفاوت از معماری است ، نه عملکرد FLOP. انتظار می رود که کارت گرافیک گیمینگ در این مرحله سریعتر از RX 6700 XT & RTX 3070 باشد ، اما با ادامه کار روی مجموعه درایورها ، انتظار می رود عملکرد بیشتر بهبود یابد.

همچنین ، گفته شده است که هدف اولیه TDP اینتل 225-250W بوده است ، اما در حال حاضر به حدود 275W رسیده است. اگر اینتل بخواهد ساعت های خود را بیشتر جلو ببرد ، می توانیم از نوع 300 واتی با دو کانکتور 8 پینی نیز انتظار داشته باشیم. در هر صورت ، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که مدل نهایی پیکربندی کانکتور 8+6 پین را تغییر دهد. مدل مرجع نیز بسیار شبیه عکس بازاریابی هواپیماهای بدون سرنشین است که اینتل در آشکارسازی ARC نشان داده است. این طرح مرجع نیز مدتی بعد توسط MLID فاش شد. همچنین صحبتهایی در مورد یک مجموعه سفارشی که توسط شرکای AIB اینتل کار می شود ، وجود دارد.

پردازنده های گرافیکی NVIDIA GA104 و AMD Navi 22 اینتل ARC Alchemist

کارت گرافیک Intel Xe-HPG 384 EU ARC Alchemist کارت گرافیک

در ادامه ، ما GPU Intel Xe-HPG Alchemist 384 را داریم که یک نسخه قطع شده از قالب 512 اتحادیه اروپا خواهد بود. تراشه 384 EU دارای 3072 هسته ، حافظه تا 12 گیگابایت GDDR6 و رابط باس 192 بیتی است ، هرچند اینتل می تواند آن را تا باس 256 بیتی با ظرفیت 8 گیگابایت حافظه GDDR6 تنظیم کند. این کارت همچنین دارای TDP حدود 200 وات است و انتظار می رود دارای عملکرد NVIDIA RTX 3060 و RTX 3060 Ti باشد.

پردازنده گرافیکی 384 اتحادیه اروپا به ترتیب دارای 16 مگابایت حافظه پنهان حافظه کش است. از آنجا که پردازنده گرافیکی تقریباً یک مدل برش است ، ما می توانیم ساعتهایی را با علامت 2 گیگاهرتز ببینیم. در حال حاضر اینتل پیکربندی های مختلف برش داده شده روی صفحه اصلی خود را آزمایش کرده است که شامل 448 نسخه EU و 256 نسخه اتحادیه اروپا است. ما نمی دانیم که آیا کارت گرافیک بازی با این پیکربندی های خاص عرضه می شود یا خیر ، اما اینتل این امکان را دارد که در صورت مشاهده بازار ، SKU های بیشتری را نیز منتشر کند.

کارت گرافیک Intel Xe-HPG 128 EU ARC Alchemist کارت گرافیک

سپس در نهایت ، ما قطعات Intel Xe-HPG Alchemist 128 EU را داریم. پیکربندی بالا بار دیگر یک SKU پرچرب با 1024 هسته ، رابط باس 64 بیتی و حداکثر 8 گیگابایت حافظه GDDR6 است. نسخه قطع شده با 96 EU یا 768 هسته و حافظه 4 گیگابایتی GDDR6 همراه با رابط باس 64 بیتی ارائه می شود. این تراشه همچنین دارای سرعت کلاک 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز و مصرف انرژی کمتر از 75 وات است که به این معنی است که ما در بخش های ابتدایی به دنبال کارت های گرافیکی بدون کانکتور خواهیم بود.

انتظار می رود عملکرد بین GeForce GTX 1650 و GTX 1650 SUPER اما با قابلیت های ریتایسینگ به ثمر برسد. یک مزیت بزرگ که اینتل می تواند نسبت به AMD و Intel داشته باشد این است که با استفاده از این کارت ها ، آنها می توانند وارد بازار زیر 250 دلار آمریکا شوند که در نسل فعلی کارت ها کاملاً کنار گذاشته شده است. سری GeForce RTX 3050 تنها یک لپ تاپ عرضه کرده است که RTX 3060 بخش اصلی آمپر را با قیمت 329 دلار آمریکا عرضه می کند ، در حالی که انتظار می رود RX 6600 راه حلی سطح اولیه AMD با حدود 300 دلار آمریکا باشد.

این پردازنده گرافیکی بسیار شبیه به برد جداگانه SDV مبتنی بر GPU DG1 است ، اما Alchemist طراحی معماری بهبودیافته تری خواهد داشت و قطعاً عملکرد بیشتری نسبت به معماری GP نسل اول Xe دارد. این مجموعه قطعاً قرار است بر اساس مشخصات ، بازار گسسته دسکتاپ سطح ابتدایی را هدف قرار دهد.

پیکربندی GPU کیمیاگر گسسته مبتنی بر Intel Xe-HPG:

براساس جدول زمانی ، ترکیب Xe-HPG Alchemist با GPU های Ampre و AMD RDNA 2 NVIDIA رقابت می کند ، زیرا انتظار نمی رود که هر دو شرکت قطعات نسل بعدی خود را تا پایان سال 2022 عرضه کنند. انتظار می رود NVIDIA و AMD به روز رسانی کنند در اوایل سال 2022 ، به طوری که ممکن است رقابت جدیدی را در ترکیب جدید اینتل ایجاد کند ، اما بر اساس انتظارات عملکرد فعلی ، ممکن است تغییرات عملکردی تفاوت فاحشی را در ترکیب ایجاد نکند. پردازنده های گرافیکی Xe-HPG ARC نیز به پلت فرم تحرک می آیند و در نوت بوک های Alder Lake-P نشان داده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری