raphael

بر اساس شایعات لپ تاپ های رده بالای نسل بعدی ای ام دی AMD Ryzen 7000 Raphael-H مجهز به 16 هسته zen 4 خواهند بود

بر اساس آخرین اطلاعات فاش شده نسل جدید لپ تاپ های پیشرفته Ryzen 7000 ای ام دی با هسته های Zen 4 با هدف تبدیل شدن به پلتفرم رده بالای موبایل در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 وارد بازار خواهند شد.

AMD Ryzen 7000 ‘Raphael-H’ در لپ تاپ های با عملکرد بالا تا 16 هسته Zen 4 معرفی می شود
بر اساس شایعات NNNiceMing و Greymon55 ، به نظر می رسد AMD در حال برنامه ریزی دو ترکیب مجزا از تراشه های تلفن همراه بر اساس معماری اصلی Zen 4 است. انتظار می رود که سری Ryzen 6000 Rembrandt شامل هسته های Zen 3+ و RDNA 2 باشد در حالی که انتظار می رود نسل بعدی هسته های Zen 4 را ارائه دهد.

بر اساس شایعات ، انتظار می رود AMD معماری اصلی Zen 4 خود را نه تنها برای مجموعه APU Phoenix که برای پلتفرم های کم مصرف و با قابلیت حمل بالا طراحی شده است ، بلکه بخش بالاتری نیز به نام Raphael-H و آن نیز از هسته های Zen 4 تغذیه می کند. نام رمز AMD Raphael از زمانی که لو رفت ، مخصوص پلت فرم دسکتاپ AM5 بوده است. اما آخرین شایعات به ما می گویند که رافائل نیز به سمت لپ تاپ هایی با عملکرد بالا با تراشه های Raphael-H می رود.





Raphael-H

اطلاعات زیادی در دست نیست اما ما می دانیم که درست مانند رامبراند و فینیکس ، تراشه های رافائل نیز از گرافیک یکپارچه پشتیبانی می کنند ، اگرچه ممکن است تعداد کمتری از CU ها را در مقایسه با همتایان استاندارد APU خود در ساعت های بالاتر حمل کنند. گفته می شود تراشه های Raphael-H حداکثر 16 هسته Zen 4 را ارائه می دهند که باعث می شود تا تحرک AMD در سطح دسکتاپ آنها قرار گیرد. ترکیب موجود محدود به 8 هسته و 16 رشته در لپ تاپ ها است و این ممکن است برای Phoenix صادق باشد ، بنابراین منطقی است که یک سری تعداد بالا را با مارک Rapahel-H راه اندازی کنید.

پلتفرم های تحرک AMD نیز با رقابت شدیدی از سوی اینتل روبرو خواهند شد که تا 14 پردازنده اصلی متحرک را به عنوان بخشی از مجموعه Alder Lake-P خود برنامه ریزی می کند. از آنجا که رافائل قصد راه اندازی 2022-2023 بر روی نوت بوک ها را دارد ، احتمالاً با SKU های Raptor Lake-H رقابت می کند که هسته های کارآمدتری را ارائه می دهد. این ممکن است تعداد هسته تراشه های اینتل را بیشتر کند و AMD نمی تواند تنها در 8 هسته ثابت بماند. پیشتر ، نشتی از GamersNexus به تراشه های Raphael 35-65W زیر بخش نوت بوک اشاره کرده بود. این پلتفرم جدید تا 16 هسته ، 32 رشته و 64 مگابایت حافظه پنهان L3 را پشتیبانی می کند در حالی که با استانداردهای نسل بعدی مانند DDR5 سازگار است.

پردازنده های AMD Ryzen H-Series Mobility:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری