بازی در هر جا با کامپیوتر کوله پشتی RTX A4500

Zotac چهارمین نسخه از “کامپیوتر پوشیدنی خود را با نام VR GO 4.0 معرفی کرده است که برای بازی های واقعیت مجازی طراحی شده است. آخرین به‌روزرسانی رایانه‌های شخصی کوله‌پشتی دارای ارتقای CPU به پردازنده موبایل نسل یازدهم و تغییر از گرافیک GeForce RTX به یک راه‌ حل گرافیکی کارآمدتر مبتنی بر GPUهای ایستگاه کاری RTX Nvidia است.

Zotac در سال 2016 رایانه شخصی کوله پشتی مبتنی بر واقعیت مجازی خود را معرفی کرد. از آن زمان، Zotac تقریباً هر سال طراحی خود را به تدریج بهبود می بخشد. با این حال، به نظر می‌رسد که این آخرین تفسیر منحصراً بر ارتقای مؤلفه‌ها به CPU و کارت گرافیک VR GO تمرکز دارد. زوتاک به هیچ گونه ارتقای جدی در شاسی کوله پشتی یا بسته های باتری مرتبط اشاره نکرده است.

علیرغم اینکه به‌طور کلی ارتقاها فقط با CPU و GPU انجام شده است، پیشرفت‌ها در مقایسه با سخت‌افزار مورد استفاده در رایانه‌های شخصی کوله‌پشتی Zotac قابل توجه است. VR GO 4.0 اکنون با Core i7-11800H و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX A4500 با 20 گیگابایت حافظه GDDR6 و 7168 هسته CUDA اجرا می شود. در مقایسه با RTX 2070 و i7-9750H که در مدل قبلی استفاده شده بود، یک ارتقاء عظیم است.

با این حال، حرکت به سمت گرافیک ایستگاه کاری از دیدگاه ما بسیار شگفت‌انگیز است. A4500 به بازی ها توجه نمی کند زیرا به صراحت برنامه های محاسباتی ایستگاه کاری را هدف قرار می دهد. با این حال، آن را با همان معماری گرافیکی Ampere که پردازنده های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا اجرا می کند، اجرا می شود، بنابراین بیشترین توانایی را برای بازی دارد.

Zotac با A4500 مخصوصاً به دلیل مصرف کم انرژی آن برای مقدار هسته‌های GPU و حافظه‌ای که ارائه می‌کند، همراه شد. A4500 با 1024 هسته CUDA بیشتر نسبت به RTX 3070 Ti از یک راه حل پایین رده GPU فاصله زیادی دارد و در صورت وجود، آن را با یک پردازنده گرافیکی زیر RTX 3080 مطابقت می دهد. با این حال، مصرف انرژی آن برای یک GPU Ampere با تنها 200 وات بسیار کم است. به عنوان مثال، RTX 3080 انویدیا، 350 وات مصرف می کند.

مصرف انرژی برای بهبود عمر باتری برای جلسات بازی طولانی تر در محفظه یک کامپیوتر کوله پشتی با باتری ضروری است.

سایر مشخصات کامپیوتر کوله پشتی عبارتند از 16 گیگابایت رم DDR4 — که می توانید آن را به 32 گیگابایت ارتقا دهید، یک اسلات M.2 و یک هارد دیسک 2.5 اینچی SATA 3 / محل ذخیره سازی SSD رایگان. ورودی/خروجی در کناره و بالای کوله پشتی قرار دارد که شامل سه درگاه USB 3.1 نوع A، یک درگاه USB 3.1 نوع C، DisplayPort و یک خروجی 12 ولت DC در بالا است.

در کنار، یک DisplayPort اضافی به همراه یک خروجی HDMI، با یک پورت USB 3.1 Type-A و دو پورت USB 3.0 دیگر دریافت خواهید کرد. در نهایت، یک پورت ورودی DC دیگر، جک هدفون و میکروفون و یک کارت خوان SD دریافت می کنید. VR GO 4.0 دارای دو باتری 86.4 وات ساعتی با قابلیت تعویض گرم است.

ما نمی دانیم که قیمت یا در دسترس بودن VR GO 4.0 چگونه خواهد بود، اما با توجه به قیمت بالای 2000 دلاری مدل های قبلی، انتظار می رود این مدل با پردازنده گرافیکی ایستگاه کاری جدید A4500، اگر نه بیشتر، به همان اندازه گران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری