3d v-cache

ای ام دی تولید پردازنده Ryzen مجهز به 3D V-Cashe را تا سال 2022 تایید کرد

AMD پنجمین سال از معماری ذن خود را با اعلام اینکه در ابتدای سال 2022 پردازنده های فعلی Zen 3 خود را تجدید می کند ، جشن گرفته است. این به روز رسانی از فناوری تراشه های سه بعدی AMD ، به ویژه 3D V-Cache ، برای افزایش میزان حافظه پنهان روی تراشه هااستفاده می کند.

این کش اضافی به تنهایی نشاندهنده 15٪ افزایش عملکرد است. جان تیلور از AMD می گوید: “این مانند یک پیشرفت نسل است.” بنابراین ما با راه اندازی این پردازنده ها با سری Ryzen 6000 در سال 2022 شگفت زده نخواهیم شد.

هنگامی که AMD در ابتدا فناوری 3D V-Cache خود را به نمایش گذاشت ، دکتر لیزا سو قول داد “ما آماده شروع تولید محصولات با کیفیت بالا با چیپلت های سه بعدی تا پایان امسال هستیم.” و با انتشار پنجره ای برای اوایل سال آینده به نظر می رسد که هنوز در مسیر خود قرار دارد. با توجه به وضعیت بازار و کمبود قطعات ، این امر باید به عنوان یک برنده تلقی شود.

اما با توجه به این که تازه سازی Ryzen 3D V-Cache تا سال آینده اتفاق نمی افتد ، این بدان معناست که اینتل زمان بیشتری را برای نمایش پردازنده های جدید Alder Lake خود قبل از اینکه AMD بتواند پاسخ دهد را دریافت کند.

باید تعجب کنید که آیا با توجه به ارقام فاش شده برای Core i9 12900K که همچنان ظاهر می شود ، آیا این 15 درصد بهبود برای رقابت آن نیز کافی است؟ AMD باید در حال حاضر با ارقام شایعه شده برای Core i5 12400 نیز مقابله کند ، که به نظر می رسد عملکردهای چشمگیری را نیز ارائه می دهد. و ظاهراً این تراشه هیچ هسته هسته ای کارآمدی ندارد.

AMD در ویدئوی خود یک حرکت محجبه در Alder Lake انجام می دهد و برای اطمینان از مدیریت صحیح تراشه های هیبریدی جدید ، به نرم افزار وابسته است. رابرت هالوک می گوید: “لازم نیست که ما پیکربندی تراشه هایی را بررسی کنیم که شاید در نرم افزار سخت تر بتوان آنها را بررسی کرد.”

اگرچه تراشه های AMD با افت عملکرد در ویندوز 11 روبرو هستند ، اما شاید قبل از پرتاب سنگ به سمت اینتل ، مشکلات خود را حل کند. به هر حال ، هر دو شرکت به یک سیستم عامل مستحکم نیاز دارند تا از آن استفاده کنند.

جالب خواهد بود که ببینیم آیا AMD تنها یک تراشه 3D V-Cache ، یک بازسازی کامل از هر پردازنده Zen 3 یا مجموعه ای دیگر ، مانند تراشه های XT که تابستان سال گذشته منتشر کرد-Ryzen 5 3600XT ، عرضه می کند. ، Ryzen 7 3800XT و Ryzen 9 3900XT. من حدس می زنم که باید منتظر بمانیم و تا شروع سال آینده ببینیم تا بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری