سازگاری پردازنده های اینتل

اینتل سازگاری Alder Lake و Raptor Lake را تأیید می کند

در حالی که برخی از نشانه های اینتل به سازگاری بین سیستم عامل های آینده پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake اینتل اشاره داشت ، اما اکنون شواهد بسیار گسترده است. بر اساس سندی که در کمیته استاندارد صنعت SATA-IO ثبت شده است ، چیپست های آینده سری 600 اینتل از پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake پشتیبانی می کنند.

ماه گذشته یک پیمانکار اینتل نتایج آزمایش سازگاری برای “Alder-Raptor Lake PCH-S SATA Controller” آینده این شرکت را به SATA-IO (از طریقKomachi_Ensaka) ، سازمانی که مشخصات SATA را نظارت و پشتیبانی می کند ، ارائه داد. این سند شامل Platform Controller Hubs (PCH) اینتل است که دارای شناسه های دستگاه های 7AB0 ، 7ACB ، 7A30 و 7A4B است که احتمالاً چیپست های سری 600 این شرکت برای دسک تاپ و لپ تاپ است.

نام این کنترل کننده تأیید می کند که پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake می توانند از همان چیپ ست ها ، در این مورد ، PCH های سری 600 اینتل استفاده کنند. در همین حال ، سازگاری با چیپ ست به طور خودکار به معنای کاهش سازگاری هر CPU Raptor Lake با هر مادربرد سری 600 اینتل نیست ، زیرا ملاحظات دیگری نیز وجود دارد.

Alder Lake اینتل اولین پردازنده ترکیبی این شرکت برای رایانه های رایج است. پردازنده ها با بسته بندی LGA1700 عرضه می شوند و حداکثر هشت هسته Golden Cove با عملکرد بالا و هشت هسته Gracemont با مصرف انرژی را در خود ادغام می کنند. این تراشه ها همچنین از حافظه DDR5 و رابط PCIe 5.0 پشتیبانی می کنند. پردازنده های رمزدار Lake Raptor Lake اینتل در سال 2022 جانشین Alder Lake خواهند شد و عملکرد بالاتری خواهند داشت. در همین حال ، تفاوت دقیق بین سیستم عامل های Alder Lake و Raptor Lake مشخص نیست.

یک شایعه تایید نشده حاکی از آن است که چیپ ست های سری 600 اینتل خود از اتصال PCIe 5.0 برخوردار نیستند اما همچنان از PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند. از آنجا که پردازنده Alder Lake از PCIe 5.0 پشتیبانی می کند ، این سیستم عامل این فناوری را به بازار عرضه می کند. بنابراین اگر شایعه عدم پشتیبانی از PCIe 5.0 توسط چیپ ست های سری 600 اینتل صحیح باشد ، پشتیبانی از PCIe 5.0 یک پیشرفت طبیعی برای چیپ ست های سری 700 Raptor Lake خواهد بود. اما مسلماً این حدس و گمان است.

قبل از حمل و نقل هر سیستم عامل یا محصول ، اینتل باید از سازگاری و / یا انطباق آن با استانداردهای مختلف صنعت اطمینان حاصل کند و اسناد قابل اجرا را با دستگاه های تنظیم استاندارد مناسب پر کند. SATA-IO یکی از این سازمانها است. به طور معمول ، این گروه ها اطلاعات مربوط به نتایج سازگاری و انطباق را در وب سایت های خود منتشر می کنند تا سازندگان سخت افزار را قادر سازند تا از سازگاری محصولات خود با محصولات تولید شده توسط شرکت های دیگر اطمینان حاصل کنند. در نتیجه ، اجتناب ناپذیر است که سازمانهایی مانند SATA-IO ، PCI-SIG و USB-IO جزئیات مربوط به محصولات منتشر نشده را فاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری