اینتل بالاخره کارت گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist را به نمایش گذاشت

در چند ماه گذشته، اینتل در مورد کارت‌های گرافیک مجزای آینده‌اش برای رایانه‌های شخصی رومیزی صحبت کرده است، بدون اینکه آن‌ها را شخصاً نشان دهد – حداقل تا کنون. در مسابقات بازی‌های حرفه‌ای Intel Extreme Masters در تگزاس، این شرکت برد سری Arc Alchemist 700 خود را با پردازنده گرافیکی ACM-G10 به نمایش گذاشت. فقط زمان (و بسیاری از آزمایش‌ها) نشان می‌دهد که آیا این کارت یا یکی از انواع آن در لیست بهترین کارت‌های گرافیک ما برای بازی قرار می‌گیرد یا خیر.

به طور خاص، کارتی که اینتل در IEM به نمایش گذاشت Intel Arc Limited Edition نام دارد. این عکس توسط Bryce_GfxDriverGuru، یکی از حامیان جامعه آرک اینتل، عکس‌برداری و توییت شده است، بنابراین به عنوان یک عکس رسمی به آن نگاه کرد. اینتل در ماه مارس رندری از برد گرافیکی Arc Limited Edition خود را به نمایش گذاشت و جزئیات مهمی را در مورد این محصول فاش کرد.

اول از همه، ما می دانیم که این برد مبتنی بر پردازنده گرافیکی Arc Alchemist “بزرگ” معروف به ACM-G10 است و دارای حداکثر 32 هسته Xe (یا 4096 پردازنده جریانی، در صورت تمایل) است. در مرحله دوم، ما همچنین می دانیم که پردازنده گرافیکی با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 جفت شده است. ثالثاً این برد دارای چهار درگاه DisplayPort و یک پورت HDMI است.

یکی از رمز و رازها در مورد محصول Arc Limited Edition این است که آیا این محصول از Arc Alchemist A770 استفاده می کند یا مدل GPU A780. بدیهی است که دومی سریع‌ترین در میان این دو است، اما اینکه آیا در مدل نسخه محدود استفاده می‌شود یا خیر، چیزی است که کسی از آن اطلاعی ندارد

همانطور که از نام برد پیداست، Intel Arc Limited Edition با برند اینتل و در تعداد محدود به فروش می رسد. این برد از سیستم خنک کننده دو شیار و دو فن استفاده می کند و دارای کانکتورهای برق کمکی PCIe هشت پین و شش پین است که می تواند در مجموع تا 225 وات برق (علاوه بر 75 وات ارائه شده با استفاده از PCIe x16) ارائه دهد. خود اسلات)، بنابراین واضح است که کارت به اندازه راه حل های پرچمدار AMD و Nvidia داغ و پرقدرت نیست.

اینتل هنوز قیمت پیشنهادی کارت های گرافیک دسکتاپ Arc Alchemist A700 خود را اعلام نکرده است. اما اگر قرار است مدل‌های پرچم‌دار A770/A780 با بردهای GeForce RTX 3070 یا RTX 3080 انویدیا رقابت کنند، باید قیمت‌های رقابتی داشته باشند. و با توجه به کاهش سریع قیمت کارت‌های گرافیک موجود ماهانه، هر چه اینتل برای عرضه کارت‌های خود بیشتر منتظر بماند، اگر امیدوار باشد بخش مهمی از بازار پردازنده‌های گرافیکی بازی را به خود اختصاص دهد، احتمالاً این قیمت پایین‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری