اینتل اولین کارت گرافیک مستقل خود را به نام Iris Xe معرفی کرد

شرکت اینتل پس از 20 سال تصمیم گرفت اولین کارت گرافیک مستقل دسکتاپ خود را به نام Iris Xe معرفی کند. مدتها بود در این زمینه شایعات و اطلاعاتی منتشر می شد، در نهایت کمپانی موردبحث تصمیم گرفت به شایعه پایان داده و رسما Iris Xe را معرفی کند.

این کارت گرافیک ابتدا با نام DG1 آشکار شد و برای کامپیوترهای مورد استفاده توسط کسب و کارهای کوچک و هم‌چنین کامپیوترهای دسکتاپ رایج طراحی شد. اینتل در نظر دارد با همکاری ایسوس و دیگر شرکا، این کارت را در سیستم های اسمبل شده به کار گیرد.

همچون کارت های  Iris Xe Max اینتل که در لپ تاپ ها شاهد هستیم، اینتل این گرافیک را برای گیمینگ توسعه نداده و بیشتر مناسب سیستم های رایج دسکتاپی است. البته Iris Xe می تواند از چند نمایشگر با گرافیک قابل توجه پشتیبانی کرده و کدک هایی را با فریم بهتر اجرا کند.

 

کارت نسل جدید اینتل به چهار خروجی نمایشگر با وضوح 4کا مجهز شده و این یعنی افراد می توانند محصول جدید اینتل را به همراه چند نمایشگر با وضوح بالا مورد استفاده قرار دهند. گفته شده بود که این کمپانی درصدد رقابت با سایر برندهای فعال این حوزه است، در این بین تصمیم گرفته کارت گرافیک مستقل خود را با گذشت 20 سال باری دیگر توسعه دهد.

مشخص نیست نسخه سفارشی کارت گرافیک اینتل Iris Xe چگونه است و باید شاهد چه عملکرد خیره کننده روی صفحه نمایش باشیم. شرکت سازنده با افزودن قابلیت Adaptive Sync به این کارت موجب شده تا افراد بتوانند در کنار نمایشگر با نرخ نوسازی بالا از تجربه گیم پلی روان برخوردار شوند.

شاید اینتل این کارت را برای رقابت با مدل‌های گیمینگ انویدیا و AMD  توسعه نداده اما معماری Xe-HPG در حال توسعه است که می‌تواند رقیب باشد. بنابراین باید انتظار داشت در آینده مدل های گیمینگ این شرکت از راه برسند.

ناگفته نماند اینتل در سال 1998 گرافیک سری i740 را عرضه کرد و ده سال قبل نیز پروژه Larrabee  را متوقف ساخت. به هر حال در 20 سال گذشته اولین تلاش اینتل بوده و باید منتظر ماند تا محصولات دیگر آن از راه برسند و عملکردشان مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری