ALCHEMIST

اینتل ادعا کرده است که در اولین پردازنده گرافیکی Alchemist عملکرد RTX 3070 را هدف قرار داده.

گفته می شود که اینتل دو کارت گرافیک Nvidia و AMD را با اولین پردازنده گرافیکی بازی با نام Arc هدف گرفته است.

ادعا می شود که اینتل رسماً Nvidia GeForce RTX 3070 و AMD Radeon RX 6700 XT را حداقل با یکی از کارت های گرافیکی Arc Alchemist آینده خود هدف قرار داده است.

بر اساس اسلایدی که توسط Greymon55 در توییتر منتشر شده است ، اینتل عملکرد کارت گرافیک شایسته رقبای خود را با پردازنده گرافیکی کیمیاگر 175-225 وات هدف قرار می دهد. یا حتی چندین مورد آن.

اسلاید اینتل نشان می دهد که SKU های 175-225w با 6700xt و 3070 رقابت می کنند. 7 سپتامبر 2021

این ممکن است برای برخی از شما تعجب آور نباشد. ما مدتی است که از رقیب RTX 3070 خارج از سری Alchemist اینتل می شنویم و این شایعه اخیر تنها به عنوان پشتوانه بیشتر این فرض مطرح می شود.

در واقع ، مدیر عامل اینتل ، پت جلسینگر ، اخیراً به پیر فرراگو ، تحلیلگر ، برنامه شرکت خود برای مبارزه با Nvidia با کارت گرافیک جدید خود را تأیید کرده است: “ما معماری GPU خود را داریم که در آن موقعیت را برای فشار آوردن واقعاً روی Nvidia آغاز می کنیم. برای اولین بار.”

ما حتی پیش بینی های TDP تقریبی 225-275W را از طریق انگور شنیده ایم ، اما هیچ چیز خیلی مشخص نیست.

اگر آنچه در مورد این اسلاید های اسرارآمیز ادعا می شود حقیقت داشته باشد ، ما ایده بهتری در مورد اینکه چه نوع عملکردی و عملکرد در وات داریم ، از کارت های گرافیک برتر اینتل Alchemist انتظار داریم.

RTX 3070 دارای TDP 220 وات است ، بنابراین اینتل از نظر عملکرد در وات در سطح بالا نسبتاً یکنواخت است. به

طور مشابه ، RX 6700 XT دارای توان 230 وات است ، اما چندان دورتر از TDP برتر 225 واتی کارت (های) رقیب اینتل نیست.

اگر اینتل همان عملکرد RDNA 2 را برای پردازنده های گرافیکی 175W پایین تر مدیریت کند ، نه تنها شگفت زده می شوم ، بلکه بسیار تحت تأثیر قرار می گیرم.

اینتل تأیید کرده است که از گره پردازشی 6 نانومتری TSMC برای Alchemist استفاده می کند ، این بدان معناست که از نظر عملکرد گره های پردازشی در کنار پردازنده های گرافیکی Nvidia و AMD از مزیت کمی برخوردار باشد. اما آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که چگونه معماری Xe-HPG که Alchemist را تقویت می کند.

معماری Xe-HPG در هسته Intel Alchemist برای برخورد مستقیم با معماری Ampere و RDNA 2 باید دارای هسته ای بسیار کارآمد باشد. این برای عملکرد بازی نیز بسیار مهم است.

اینتل می گوید Xe-HPG ابتدا برای بازی بهینه سازی می کند و ما می دانیم که این فرمول را از تراشه های Xe-LP که قبلاً ارائه شده بود تغییر داده است تا بتواند در افزایش نرخ فریم بسیار بهتر عمل کند.

چقدر بهتر می تواند در رقابت با AMD و Nvidia کلیدی باشد ، و امیدوارم به خاطر همه ما حداقل بتواند در بازار GPU های بازی فعلی برخی از پرها را خراب کند. RTX 3070 یک کارت 499 دلاری در MSRP است ، و RX 6700 XT یک کارت 479 دلاری است ، اگر می توانید آنها را پیدا کنید ، و آیا خوب نیست که چیزی ارزان تر را در بازار بخورید؟

اما فراموش نکنیم که AMD و Nvidia نیز احتمالاً پاسخی مشابه خواهند داشت.

اینتل وعده داده است که تا سه ماهه اول سال 2022 شاهد پردازنده های گرافیکی Alchemist خواهیم بود ، که در حال حاضر چندان دور از انتظار نیست. هنوز چیزهای زیادی برای آماده شدن به موقع برای انتشار وجود دارد ، از جمله در مورد نرم افزار از طریق درایورها و فناوری ارتقاء آن ، XeSS.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری