اپل در حال همکاری با ال‌جی برای ایجاد یک پنل OLED تاشو جدید با شیشه بسیار نازک برای مدل‌های آی‌پد و مک‌بوک آینده

طبق آخرین گزارش، اپل در تلاش است تا با کمک ال‌جی، فناوری صفحه نمایش تاشو را مستقیماً به خط آی‌پد و مک‌بوک خود وارد کند. ظاهراً سازنده کره ای در حال کار بر روی نوع جدیدی از OLED تاشو است که از فناوری شیشه بسیار نازک بهره می برد.

برخلاف آنچه ظاهراً اپل و ال‌جی روی آن کار می‌کنند، سایر نمایشگرها از پلی‌آمید استفاده می‌کنند


ال‌جی در حال همکاری با سایر سازندگان نوت‌بوک مانند HP برای توسعه پنل‌های OLED 17 اینچی 4K است که در صورت تا شدن به داخل، می‌تواند به 11 اینچ کاهش یابد. انتظار می رود چنین صفحه نمایش هایی در سال جاری به این سازنده نوت بوک عرضه شود و در کنار این توسعه، گفته می شود که اپل روابط تجاری نزدیکی با سازنده نمایشگر دارد، اما با فناوری متفاوت.

بر خلاف سایر نمایشگرهای تاشو که از پلی‌آمید استفاده می‌کنند، طبق گزارشات، اپل و ال‌جی در حال آزمایش برای آوردن شیشه‌های بسیار نازک به این پنل‌های OLED تاشو برای استفاده در مدل‌های آی‌پد و مک‌بوک آینده هستند. این گزارش به مزایای استفاده از شیشه بسیار نازک نسبت به پلی‌آمید اشاره نمی‌کند، اما با توجه به تمایل اپل به تهیه مواد با کیفیت بالا، ما گمان می‌کنیم که این موضوع به افزایش طول عمر پنل OLED تاشو و افزایش چند برابری آن مربوط باشد. به سمت داخل و خارج تا شده است.

متأسفانه، قبل از اینکه به یک آی‌پد تاشو یا خانواده مک‌بوک تاشو مجهز به فناوری OLED نزدیک شویم، اپل ابتدا باید این نوع نمایشگر را به نسخه‌های معمولی غیرقابل تاشو از همان دسته محصول بیاورد. در حال حاضر با سامسونگ برای تولید انبوه فناوری OLED پشت سر هم کار می کند و ال جی ممکن است در این فرآیند دخالت داشته باشد. همچنین شایعاتی وجود دارد که غول فناوری در حال کار بر روی یک مک بوک تاشو 20 اینچی است، اما احتمالاً چند سال طول می کشد تا یک محصول تجاری برای عموم آماده شود.

فعلاً، اجازه دهید تا اپل ابتدا فناوری OLED را به مدل‌های معمولی iPad و MacBook بیاورد.

این مفهوم MacBook Folio نشان می‌دهد که یک مک قابل حمل با فرم فاکتور تاشو چگونه به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری