اولین بنچمارک پردازنده Raptor Lake اینتل به بیرون درز کرد

Raptor Lake مجموعه ای از پردازنده های نسل بعدی اینتل است که انتظار می رود در سال 2022 عرضه شوند. به تازگی اولین بنچمارکهای این CPU ها مشاهده شده است.

همانطور که توسط فاش کننده معمولی سخت افزار Komachi_Ensaka در توییتر مشخص شده است، آنچه می تواند پردازنده پرچمدار نسل سیزدهم باشد، در معیار BAPCo Crossmark مشاهده شده است.

توجه داشته باشید که این معیار از آن زمان حذف شده است – البته، از ابتدا نباید پخش می شد – اما نه قبل از اینکه صفحه تام اخبار را گرفته و به اشتراک بگذارد.

با توجه به جزئیات ارائه شده در اینجا، مشخصاتی که این تراشه با آن کار می‌کند، هشت هسته عملکردی (هسته‌های جدید Raptor Cove) و 16 هسته کارآمد (هسته‌های Gracemont – همان هسته‌های Alder Lake) است. این همان چیزی است که قبلاً شایعه شده بود، و به پردازنده یک 32 رشته تئوری می دهد (زیرا هسته های کارآمد دارای ابر رشته ای نیستند).

خود بنچمارک نشان می‌دهد که CPU Raptor Lake به امتیاز کلی 1591 رسیده است که در مقایسه با نتیجه 2376 برای Core i9-12900K، پرچم‌دار جدید Alder Lake اینتل است.

تجزیه و تحلیل: به نمونه های اولیه اعتماد نکنید

جای تعجب نیست با فرض واقعی بودن این بنچمارک، که همیشه با نشت های خیلی زودهنگام کمی قابل باور است مشاهده اینکه Raptor Lake در این مرحله در توسعه خود بسیار کندتر از Alder Lake است (12900K تقریباً 50 است. ٪ در اینجا سریعتر، در واقع). بدیهی است وقتی دوران پرچم‌داری Raptor Lake به پایان برسد، اینطور نخواهد بود (اگر سرعت قابل اندازه‌گیری بیشتر نبود، اینتل تا زمانی که بود به تابلوی طراحی بازمی‌گشت).

آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد به این دلیل است که این یک نمونه آزمایشی بسیار اولیه است، بدون شک روی سرعت ساعت آهسته قفل شده است و عملکرد محصول نهایی را که باید بعداً در سال 2022 ظاهر شود (شاید در سه ماهه سوم) از راه دور منعکس نمی‌کند. در حال حاضر، Raptor Lake همچنان بهینه‌سازی‌های زیادی در هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد.

تئوری این است که پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل به‌روزرسانی ساده‌ای از Alder Lake خواهند بود، اما با بهبود فناوری هیبریدی جدید خود، و بدیهی است که هسته‌های کارآمدتر اینتل را بهبود می‌بخشد، مطمئناً دستاوردهای معماری مناسبی به همراه خواهد داشت. شایعات درست هستند – باید تفاوت قابل توجهی در عملکرد نیز ایجاد کند.

همچنین حدس و گمان هایی در مورد اینکه Raptor Lake از نظر بهره وری انرژی نیز گام های بزرگی به جلو برداشته است، وجود دارد، بنابراین ما همچنان می توانیم بی سر و صدا در مورد آنچه که نسل بعدی ممکن است به ارمغان بیاورد خوش بین باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری