اولین بررسی AMD FidelityFX Super Resolution ‘FSR’ 2.0 در GeForce RTX 3060 کیفیت قابل مقایسه با NVIDIA DLSS 2.0 را نشان می دهد.

AMD به زودی جدیدترین فناوری ارتقاء رزولوشن فوق‌العاده این شرکت، FidelityFX Super Resolution یا FSR 2.0 را عرضه می‌کند، یک ارتقاء زمانی بدون الگوریتم هوش مصنوعی که با NVIDIA DLSS با فناوری Tensor Core روبه‌رو خواهد شد. فناوری NVIDIA از هوش مصنوعی برای افزایش شتاب گرافیک روی سیستم کاربر استفاده می کند. TechPowerUP اولین بررسی جهانی خود را از فناوری جدید AMD آپلود کرد و بررسی ها برای گیمرها بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد.

اولین نمایش‌های AMD FSR ‘FidelityFX Super Resolution’ 2.0 منتشر شده است و بازبینان نمی‌توانند تفاوتی با DLSS 2.0 تشخیص دهند.
اولین نسخه AMD FidelityFX Super Resolution upscaler از تکنیک‌های فضایی در مقایسه با نسخه جدید 2.0 استفاده می‌کند که از ارتقای مقیاس زمانی و ادغام بردارهای حرکتی در میان روش‌های گرافیکی دیگر استفاده می‌کند. مزیت ارتقای مقیاس فضایی در مقابل تکنیک های زمانی این بود که FSR اصلی برای توسعه دهندگان بازی آسان تر بود تا در عناوین خود گنجانده شوند. با FSR 2.0 جدید، ارتقاء مقیاس پیچیده تر است و توسعه دهندگان را ملزم می کند که آخرین تغییرات را یادداشت کنند، اما شرکت قول می دهد که خروجی ارزش زمان صرف شده را دارد.

AMD مطمئن شد که FSR 2.0 جدید منبع باز خواهد بود که می تواند روی سخت افزار رقیب خود نیز کار کند، همانطور که در بررسی TechPowerUP نشان داده شده است. این وب سایت از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 استفاده کرد، که انتخابی به ظاهر عجیب برای تست سطح بالای AMD بود، اما دلیل منطقی پشت این انتخاب وجود داشت.

بازی مورد آزمایش Deathloop بود – عنوانی که از NVIDIA DLSS و AMD FSR 2.0 upscaler پشتیبانی می‌کند – و اعداد عملکرد مشابهی را برای هر فناوری تولید می‌کند. AMD FSR 2.0 از فناوری بهبود عملکرد به جای بهبود کیفیت تصویر استفاده می کند تا FSR 2.0 بتواند تصاویری را که با نسبت وضوح کمتری ارائه می شوند، ارتقاء دهد.

خوانندگان باید توجه داشته باشند که کیفیت تصویر ارائه شده در مورد تنظیمات حالت کیفیت اعمال می شود، که گاهی اوقات می تواند باعث درخشش فناوری AMD بر DLSS شود. حالت عملکرد بهبودی را برای DLSS در بافت‌های غنی نشان می‌دهد و اشاره می‌کند که AMD هنوز در آن زمینه کمبود دارد. از آنجایی که خروجی هر دو فناوری به طور باورنکردنی مشابه است، احتمالاً به انتخاب گیمرها از آنچه می خواهند برای بازی ها و سیستم خود استفاده کنند خلاصه می شود.

گسترده ترین بحث در مورد فناوری افزایش مقیاس زمانی این است که تمایل به ایجاد شبح در تصاویر دارد، که با فناوری فعلی FSR 2.0 آشکار است. با این حال، زمانی که NVIDIA راه اندازی شد، DLSS2 را بهبود بخشید. TechPowerUP اشاره می کند که مصنوعات بصری در DLSS بیشتر قابل توجه هستند و گاهی اوقات از تجربه کلی بازی گرفته می شوند. Deathloop اولین عنوانی است که به‌روزرسانی جدید FSR 2.0 را دریافت می‌کند، اما ده بازی دیگر نیز در چند هفته آینده شاهد این آپدیت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری