asgard

آسگارد اولین اس اس دی PEIe 4.0 چینی را معرفی کرد.

Asgard ، تولید کننده حافظه و ذخیره سازی چینی ، اولین SSD PCIe 4.0 این شرکت را معرفی کرده است. با سرعت شگفت انگیز خود ، AN4 می تواند به راحتی با بهترین SSD های موجود در بازار رقابت کند.

AN4 مبتنی بر کنترل کننده های Innogrit IG5236 Rainier و تراشه های NAND 128 لایه 3D TLC (سلول سه سطح) YMTC است. YMTC (Yangtze Memory Technologies Co.، Ltd) 128 لایه TLC NAND را با فناوری اختصاصی Xtacking 2.0 این شرکت تولید می کند. این فرآیند شامل تولید اتصالات اتصال NAND روی ویفرهای جداگانه است. سپس YMTC ویفرها را با هم ترازی میلیون ها حفره کوچک با یک سیستم نوری ، بهم متصل می کند.

برای خنک ماندن در حین کار ، AN4 دارای یک هیت سینک قوی است که دارای یک منطقه اتلاف تا 8 سانتی متر مربع است. Asgard ادعا می کند که هیت سینک به کاهش دمای عملکرد تا 30 درجه سانتیگراد کمک می کند. فروشنده AN4 را با سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب تا 7500 مگابایت بر ثانیه و 5500 مگابایت بر ثانیه ارزیابی می کند. عملکرد تصادفی درایو یک معما باقی مانده است.

Asgard از AN4 با درجه استقامت بالا استفاده می کند ، اما مقدار دقیق TBW (ترابایت نوشته شده). SSD با پنج سال ضمانت محدود ارائه می شود. Asgard نیز قیمت گذاری را تقسیم نکرد ، اما تأیید کرد که مدل 1 ترابایتی در اوایل ماه آگوست وارد قفسه ها خواهد شد ، در حالی که مدل های 2 ترابایتی و 512 گیگابایتی در مرحله برنامه ریزی هستند.

عملکرد Asgard AN4 PCIe 4.0

یک کاربر از انجمن های Bilibili قبلاً Asgard AN4 1TB SSD را در سرعت خود قرار داده است. AN4 با چهار تراشه NAND که دارای شماره قطعه YMN09TC1B1HC6C است ، از طرح PCB دو طرفه پیروی می کند.

بازرسان خاطرنشان کردند که AN4 از حداکثر اندازه بار (MPS) حداکثر تا 512 بایت پشتیبانی می کند ، که از نظر تئوری سرعت انتقال تا 7500 مگابایت بر ثانیه را امکان پذیر می کند. سایر حافظه های SSD با پشتیبانی از MPS 256 بایت با افزایش 7،150 مگابایت در ثانیه مواجه می شوند. مادربرد مناسب برای دستیابی به این مقادیر لازم است. وی تاکید کرد که فقط مادربرد AMD از MPS تا 512 بایت پشتیبانی می کند ، در حالی که مادربردهای Intel Z590 به 256 بایت محدود می شوند.

کاربر Bilibili AN4 را با سایر درایوهای مشابه با همان کنترلگر Innogrit IG5236 Rainier با تراشه های مختلف TLC NAND مقایسه کرد. او 128 لایه NAND YMTC را در برابر 176 لایه B47R NAND Micron و 96 لایه BICS4 NAND Kioxia قرار داد.

AN4 به مشخصات تبلیغاتی Asgard در CrystalDiskMark بسیار نزدیک شد. با این حال ، ستاره واقعی نمایش 128 لایه 3 بعدی TLC NAND از YMTC است

از نظر سرعت خواندن پی در پی ، NAND YMTC فقط سریعتر از NAND میکرون بود ، اما تا 7٪ عملکرد بهتری نسبت به NAND Kioxia داشت.

وقتی نوبت به عملکرد نوشتن متوالی می رسد ، میکرون 2٪ از YMTC بهتر عمل کرد ، اما YMTC با حاشیه 9٪ Kioxia را شکست داد.

YMTC 128 لایه NAND در 10 تست از 16 آزمون مختلف در جایگاه اول قرار گرفت. این در تست عملکرد سازگاری درایو PCMark 10 به طور مداوم خوب عمل می کند ، که یک تست شکنجه است که بین 10 تا 20 ساعت اجرا می شود و بیش از 23 ترابایت درایو را روی SSD قرار می دهد. در سایر بارهای کاری ، مانند بارگیری بازی یا توطئه Chia ، YMTC فقط با سرعت کمی نسبت به Micron و Kioxia سریعتر بود.

نتیجه گیری کلی این است که YMTC بازیکنان باسابقه ای مانند Micron و Kioxia را از نظر عملکرد جلب کرده است. با این وجود هنوز دو مورد ناشناخته با 128 لایه NAND YMTC وجود دارد. عملکرد عالی است ، اما استقامت و قیمت گذاری به همان اندازه مهم است. در ضمن ، ما نمی دانیم که NAND YMTC چقدر بادوام است یا ارزان تر یا گرانتر از رقبای خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری