کامپیوتر مخصوص بازی

کامپیوتر مخصوص بازی

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی­ های یک کامپیوتر مخصوص بازی مناسب بپردازیم. این کامپیوترها همانطور که از نامشان پیداست، به طور خاص برای اجرای بازی­های کامپیوتری طراحی و ساخته شده ­اند. این سیستم­ ها باید دارای سخت­افزار قابل قبولی باشند؛ بطوریکه بتوانند بازی­های روز دنیا را با تنظیمات گرافیکی مناسب اجرا کرده و نیاز گیمر را برطرف کنند. این نوع از کامپیوترها شامل قطعات سخت­افزار قدرتمندی می­باشند که علاوه بر اجرای بازی، می­تواند در سایر کارهای سنگین کامپیوتری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی­های کامپیوتر مخصوص بازی

یک کامپیوتر مخصوص بازی ، باید یک سری از ویژگی­ها را برای اجرای بهینه بازی­های جدید و سنگین داشته باشد. به طور مثال برای اجرای نسخه­های جدید از سری بازی­های ندای وظیفه ( Call of Duty )، باید قطعات سخت­ افزاری سیستم مانند کارت گرافیک، پردازنده و RAM ، بسیار قوی باشند. موارد دیگری مانند : قدرت پردازش اطلاعات و گرافیک بالا، سیستم ذخیره سازی و حافظه مناسب و همینطور قطعات جانبی مانند اسپیکرها و یا مانیتور مناسب نیز همگی از شاخصه­های یک سیستم گیمینگ کارآمد هستند.

کامپیوتر مخصوص بازی

یک کامپیوتر مخصوص بازی مناسب، آرزوی بسیاری از کاربران است.

قدرت پردازش بالا

پردازنده­ها نقش بسیار مهمی در عملکرد کلی سیستم دارند. پردازنده واحد اصلی و مرکزی انجام عملیات منطقی و ریاضی در سیستم بوده و تمام فعالیت­های پردازشی سیستم به وسیله این قطعه مهم انجام می­شود. امروزه پردازنده­­های جدید قدرت پردازش بسیار بالایی داشته و قادرند میلیون­ها دستور را در کسری از ثانیه پردازش کنند. قدرت پردازش بالا، نقش مهمی در تجربه خوب کاربران هنگام اجرای بازی­های مختلف دارد.

از این رو در یک کامپیوتر مخصوص بازی ، پردازنده یکی از قطعات اصلی و کلیدی است که باید به آن توجه ویژه­ای داشت. نسل جدید پردازنده­های شرکت اینتل ( cpu core i )، قدرت بسیار بالایی در پردازش اطلاعات داشته و برای بازی­های سنگین کامپیوتری مناسب هستند. این پردازنده­ها به راحتی قابل ارتقا هستند و بسادگی در هر زمانی می­توان آن­ها را با مدل بالاتر جایگزین کرد.

سیستم ذخیره سازی

سیستم ذخیره سازی در یک کامپیوتر مخصوص بازی ، شامل مواردی چون هارد دیسک و همینطور RAM دستگاه می­شود. هارد دیسک یا HDD یک حافظه دائمی است که از آن برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می­شود. داده­های کامپیوتری قبل از پردازش و بعد از پردازش روی هارد دیسک نگه­داری می­شوند و سرعت پردازش داده­ها به آن بستگی دارد. میزان سنجش ظرفیت آن گیگابایت بوده و در ظرفیت­های مختلف در بازار موجود می­باشد.

RAM یا حافظه موقت، یک حافظه پر سرعت است که وظیفه نگه­داری داده­ها حین پردازش را بر عهده دارد. هر چه میزان RAM دستگاه بیشتر باشد، سرعت عملکرد دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. البته این به سرعت عملکرد پردازنده و همینطور مادربورد شما هم بستگی دارد؛ بدین معنی که تمام قطعات باید از این ویژگی و سرعت بالا پشتیبانی کنند و تنها بالا بودن مدل یک قطعه مانند RAM کافی نیست.

خرید کامپیوتر مخصوص بازی

نکاتی در مورد کامپیوتر مخصوص بازی

اولین نکته در مورد کامپیوتر مخصوص بازی ، این است که به سازگاری قطعات سخت­افزاری سیستم نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید از ظرفیت­ کامل سیستم و قطعات خود استفاده کنید. بعنوان مثال اگر شما یه RAM مدل بالا را با یک پردازنده معمولی ترکیب کنید، نخواهید توانست از نهایت ظرفیت RAM خود بهره ببرید.

نکته بعدی در انتخاب سیستم گیمینگ مناسب این است که انتخاب قطعات را بصورتی انجام دهید که در صورت نیاز بعدا بتوانید آن­ها را ارتقا دهید. با پیشرفت تکنولوژی هر ساله قطعات سخت­افزاری جدیدتری وارد بازار می­شوند و همه قطعه­ها نیاز به ارتقا دارند. بهتر است قبل از خرید کامپیوتر مخصوص بازی ، در مورد خواسته­ها و انتظارات خود از این سیستم و همینطور قطعات و ویژگی­های آن تحقیق و بررسی­های لازم را انجام دهید تا بتوانید انتخابی درست و بدون پشیمانی و مشکل داشته باشید. این کار هم در وقت و در هزینه­های شما صرفه جویی زیادی می­کند.

جمع بندی

تهیه کامپیوتر مخصوص بازی کارآمد با قیمت مناسب، همواره دغدغه گیمرها و کاربران بازی­های رایانه­ای بوده است. در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی­های یک سیستم گیمینگ خوب آشنا کرده و اطلاعاتی راجع به آن در اختیار شما بگذاریم. اگر باز هم نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می­توانید به وبسایت ما به آدرس computersales.ir مراجعه کرده و از همکاران ما اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری